Kampaamojen hinnat on nyt aivan törkeitä
Ensin tuli alv-ale, joka ei siirtynyt lainkaan hintoihin. Ja nyt sitten alv muutettiin normaalille tasolle, joka tuli heti hintoihin.
Leikkaus ja raidat mulla nyt 140 euroa.
Taidan
1) etsiä edullisemman kampaajan
2) lopettaa värjäämisen (onneksi raidat on tälläkin hetkellä suht' luonnollliset, joten ei näytä kasvatusvaiheessa aivan peikolta).
Mulla on reilusti olkapäiden alas yltävät hiukset. Kikka kolmonen on tietysti myös pidentää kampaajalla käyntien väliä entisestä 2 kuukaudesta vaikka 3-4:n.
Kommentit (58)
Ei millään mittarilla kohtuullinen. Kenellä on varaa tuollaiseen, jos ottaa pitkiin hiuksiin värin ja leikkauksen?
No ei tarvitse ihmetellä jos suomalaisnaisten hiukset ovat eurooppalaisittain kauheassa kunnossa.
näytätkö minulle alan, jossa ei harrasteta vuosittaisia hinnan tarkistuksia ylöspäin? kampaamothan eivät voi nostaa joka vuosi hintojaan ihan siitä syystä että urputusta ei vaan jaksa kuunnella jokainen tammikuu&helmikuu kunnes asia ymmärretään ja hyväksytään.
Tuo salaperäinen taho tarkoitti alv:n laskun rahoittamaan työllisyyttä ja työllistymistä, ei alennukseksi asiakkaille. En tiedä mitään alaa, jossa "käärittäisiin omaan taskuun" vähemmän kuin yksityisyrittäjät suomessa, kampaamot ovat usein yhden-kolmen ihmisen pikkupuljuja joissa ei todellakaan tahkota sammolla kultakolikoita, vaan raha on kirjaimellisesti kädestä suuhun. Asiaa tuntemattomalla ei ole aavistustakaan liikkeen pyörittämisen todellisista kustannuksista ja kun päivässä on vain tietty määrä tunteja mitkä työhön voi käyttää, jos haluaa tuntea lapsensa ja pysyä järjissään, ovat lisätienestitkin melko mahdottomia.
Omassa liikkeessäni en ole kuullut kenenkään olevan tuohtunut hintojen nousuista, useimmin kuultu kommentti on ollut se, että verolle ei voi mitään kukaan.
Hän myönsi, että useimmissa hänen tietämissään kampaamoissa ALV:n laskua ei siirretty hintoihin, vaan sen sijaan käytettiin lisärahat mm. uuden työvoiman hankkimiseen ja kouluttamiseen, mistä seuraa asiakkaalle lisäarvoa. Mielestäni tämä on väärin. ALV:n nousu kuitenkin siirtyy heti hintoihin, sehän on selvä.
Että saataisiin lisää työpaikkoja, ei se että kuluttajat saisivat hiustenleikkuunsa halvemmalla!!!
Että saataisiin lisää työpaikkoja, ei se että kuluttajat saisivat hiustenleikkuunsa halvemmalla!!!
eli kampaamoalan työpaikat eivät lisääntyneet, joten alv korotettiin ennalleen. Omiin taskuunsa kääräisivät ne alvit.
voit olla varma ettei kampaaja maksa alveja ja veroja. 20 eurosta alviton summa on 16 ja siitä vielä tuloverot pois ja vuokrat ja ainekulut ym..tekisitkö itse tuolla palkalla töitä?
On varmaan kiva tukea harmaata taloutta.
Sakset ja kampa kestää useamman asiakkaan ajan.
Sakset maksavat itseasiassa monta sataa euroa. Hiusten pesuun kuluu shampoota ja hoitoainetta ja kuivaukseen ja viimeistelyyn muotoilutuotteita. Mutta tuolla hinnalla niitä hiuksia tuskin pestään:-) eli lopputulos ihanan paskanen ja sähköinen ja huonosti leikattu tukka:-).
Jos haluaa hyvin leikatun tukan, hiusten pitää tasaisen kosteat ja puhtaat, kun ne leikataan.Kannattaisiko kampaajan käydä kurssilla, että oppisi leikkaamaan myös edellisenä iltana kotona pestyä tai likaista tukkaa?
Haluaisitko itse käsitellä asiakkaan likaista/rasvaista tukkaa?
Jos hius on epätasaisesti kostea, jännite joka syntyy hiusta kammattaessa on epätasainen: seurauksena epätasainen/epätarkka leikkaus:-)
Olen siis käynyt kurssini:-)
Kyllä hyvä kampaaja käsittelee myös ne rasvaletit. Usein kampaajat myös kysyvät, milloin hiukset on pesty ja jos ne on pesty hiljattain, eivät edes tarjoa pesua.
voit olla varma ettei kampaaja maksa alveja ja veroja. 20 eurosta alviton summa on 16 ja siitä vielä tuloverot pois ja vuokrat ja ainekulut ym..tekisitkö itse tuolla palkalla töitä?
Sakset maksavat itseasiassa monta sataa euroa. Hiusten pesuun kuluu shampoota ja hoitoainetta ja kuivaukseen ja viimeistelyyn muotoilutuotteita. Mutta tuolla hinnalla niitä hiuksia tuskin pestään:-) eli lopputulos ihanan paskanen ja sähköinen ja huonosti leikattu tukka:-).
Jos haluaa hyvin leikatun tukan, hiusten pitää tasaisen kosteat ja puhtaat, kun ne leikataan.Kannattaisiko kampaajan käydä kurssilla, että oppisi leikkaamaan myös edellisenä iltana kotona pestyä tai likaista tukkaa?
Haluaisitko itse käsitellä asiakkaan likaista/rasvaista tukkaa?
Jos hius on epätasaisesti kostea, jännite joka syntyy hiusta kammattaessa on epätasainen: seurauksena epätasainen/epätarkka leikkaus:-)
Olen siis käynyt kurssini:-)Kyllä hyvä kampaaja käsittelee myös ne rasvaletit. Usein kampaajat myös kysyvät, milloin hiukset on pesty ja jos ne on pesty hiljattain, eivät edes tarjoa pesua.
Ettekö te rasvaletit tajua että joo, voihan ne hiukset leikata likaisina, mutta lopputulos ei ole koskaan tasainen jos hiukset on paskaset. Hyvä kampaaja kieltäytyy leikkaamasta paskasta tukkaa koska ei halua tehdä paskaa leikkausta.
Ihan ku kampaajat jotenkin tienaisi kauhean hyvin.. kuinka moni teistä olisi valmis kampaajaksi samalla palkalla..? Hiusten leikkaamisesta ei kannata alkaa kiistelemään jos ei asiasta tiedä. Eli faktahan on että jos leikataan likaista hiusta, lopputulos ei koskaan ole niin hyvä kuin puhtaassa hiuksessa. Näin se vaan on. Kampaajat kyllä leikkaa likasena, eikä varmaan ehdotakaan pesu, koska siihen ei yksinkertaisesti ole vaan aikaa. Monessa paikassa naisten hiusten leikkaukseen varataan vain se 30min. Jokainen varmaan osaa siitä laskea että jos pesuun menee 10min ja föönaukseen ja viimeistelyyn 15min niin paljonko jää aikaa itse leikkaamiseen...
ohkaiset hiukset ja suoraan leikattiin, joten ei mennyt kauaa edes aikaa. Juuri ohkaisten hiusten takia ne viitsi kalliita kampamomaksuja maksaa vaan sisko lyhentä hiuksia silloin tällöin.
Itse nykyään kyttäilen noita peruutusaikoja tuolta www.peruutusaika.fi sieltä saa leikkauksia sopivaan YH-äidin budjettiin jos on valmis menemään suht nopeallakin varoitusajalla.
mua ottaa niin päähän kun tuo peruutusaika.fi mainostaa itse itseään JOKA keskustelupalstalla!!! Oikeesti todella tökeröä jo! Ja sitten siitä teidän palvelustanne; huonot sivut ja vähän (ja huonoja) kampaamoja, ei ole ihme ettei teillä oikein kauppa käy ja pitää yrittää "piilomainostaa"! Mutta aliarvioitte meidät kuluttajat pahasti!
kampaamot nosti hintoja 6x EU:n liityttyämme. Mikä muu on noussut samaan tahtiin?????
Mä taidan siirtyä luomuväreihin ja teen sen värjäyksen itse!
En ole käynyt nytkään kampaajalla vuoteen, kun ei ole varaa. Harmi, että lasten hiuksia on pakko joskus leikkuuttaa. Onneksi lasten hinnat ovat yleensä alle 20 euroa (10 minuutista ei huono hinta parturille).
Hiuksia ei pestä kampaamossa, vähän suihkupullolla lisätään kosteutta. Latvat tasataan ja aikaa menee ehkä vartti per lapsi. Kampaajan aikaa säästyy, kun leikkaa lasteni hiukset peräjälkeen ja laskuttaa kerralla. Näillä spekseillä ymmärrän tuon hinnan, mutta muuten en.
Oma hiustenleikkaus + väri tai raidat + föönäys maksaa samassa paikassa satasen. Tai siis maksoi viime vuoden puolella.
Kampaamo missä käyn ei ole mikään trendikampaamo, mutta olen ihan hyvät hiukset aina siellä saanut. En ymmärrä miksi pitäisi maksaa vastaavasta työstä enemmän vain siksi että kampaamo ns. "hienompi"?
Ja aika usein olen nähnyt "tänään vapaita aikoja" kylteissä tarjouksia, +monissa kupongeissa mitä lehdissä lukee että voimassa ma-to ja ennen klo 17.00. tmv. eli suurimmalla osalla kampaamoita (ja ravintoloita ym.) yleesä on noita hiljaisen ajan tarjouksia.
Leikkaus/tasaus termillä _minä_ tarkoitin sitä, että kampaaja tuntee hiukseni, osaa ne nopsaan leikata kuten haluan eli "tasata latvat" eli aikaa ei mene paljoa. Vert. uusi asiakas joka eiekä edes oikein tiedä mitä haluaa, ja jolla hiukset esim. vetyperoksidista kärsineet jne. vaatii paljon enemmän kun se että minä menen vaan ja istun tuoliin ja tehdään "se tavallinen" hyväkuntoisiin hiuksiini.
Maksaa 12€ ja siihen sisältyy pesu ja föönaus.
Kolmannen vuoden opiskelijoilla kestää maksimissaan 1,5 tuntia.
Hiuksiani en värjää, koska oma väri on kaunis ja kiiltävä, enkä halua turhaan altistua myrkyille.
t. opiskelija itsekin...
Kuulemma silloin edellisellä kerralla kampaajat eivät uskaltaneet nostaa koko määrää ja silloin, kun alvia laskettiin, niin eivät tietenkään laskeneet sitä niin paljoa.