Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

20 vuotta kestänyt akne parani kuukaudessa GLUTEENITTOMALLA ruokavaliolla!

Vierailija
21.01.2012 |

Kannattaa kokeilla te, joilla aknea. Minulla ei ole koskaan ollut näin sileä iho. Ihme, ettei tästä gluteeni yliherkkyydestä puhuta enempää.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeata, että jaat tietoa, joka voi auttaa monia! Ja surullista, että joku itseensä tyytymätön yrittää täällä torpata tämänkin hienon aloituksen. Mutta häpeäpä on häenn, ei sinun, ap.

Vierailija
22/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla auttoi vatsavaivoihin pelkkä se, että jätti vehnän pois. Ruista syö vähän, mutta ei paljon ja kauraa silloin tälllöin. Venhähän on ihmisille aika turha ja itselläkin tulee syötyä sitä vähemmän pojan (on siis opiskelija jo) käydessä kotona, joten taidan itsekin jättää vehnän pois. Ruisleivästä luopuminen on vaikeampaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla oli ihottumaa ja ihokeliaki. So simple.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00266

Vierailija
24/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan kade! Mulla on keliakia ja noudatan gluteenitonta ruokavaliota, mutta silti naama kukkii pahemmin kuin teini-iässä. Kamalia isoja hormooninäppyjä, yöks!

Vierailija
25/44 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen huomannut gluteenittoman ruokavalion positiiviset vaikutukset vatsan toimintaan. Olin vain pari päivää gluteenittomilla dieetillä olosuhteiden "pakosta" ja vatsani alkoi toimia kuin taikaiskusta ns. normaalisti. Tätä jatkui vielä jonkin aikaa normiruokavaliollakin. Selvästi teki siis hyvää vatsahappo/emäs-tasapainolle! Ruoka alkoi sulaa ja liikkua tehokkaammin!

Vierailija
26/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo akne ja ihokeliakia näytä ollenkaan samalta. Kvg.

Vierailija
27/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi jankutat tuota samaa ihokeliakiajuttua? Sinun täytyy olla todella yksinkertainen, jos et tiedä ja näe mikä on aknen ja ihokeliakian ero. Googlaa ja katso kuvia jos et livenä esimerkkejä löydä."

Ihokeliakista puhuminen on ihan aiheellista. Voi kysyä myös käytätkö ehkäisypillerejä?

Vierailija
28/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljatuotteila ei ole merkitystä hormonituotantoon...30-35-vuotiaana munasolu ei enää irtoa joka kuukausi. Saattaa olla, että munasarjoihin tulee kystia eli nesterakkuloita. Silloin voi tulla aknetaipumusta ja ihon rasvoittumista, vaikkei niitä aiemmin olisi ollutkaan.

Kun 30 vuoden tietämillä halutaan lapsi ja luovutaan ehkäisystä, pillereiden syönnin lopettaminen saa aikaan ryöpsäyksen hormonitoiminnassa. Se voi näkyä myös ihossa..

Vierailija
29/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla gluteeniton ruokavalio auttoi keratosis pilarikseen, eli niihin pieniin punaisiin näppyihin, joita mulla oli tuhottomasti olkavarsissa sekä hieman myös kasvoissa, erityisesti korvien "edessä". Olin 1,5kk gluteenittomalla niin näpyt alkoivat hävitä, ensin ne hävisi nopeasti kasvoista ja vähitellen myös käsistä. Ette tiedä miten onnellinen olen. Olen kärsinyt noista rumista pilkuista koko elämäni, häpeillyt paljastaa kesällä olkavarsia, mutta nyt voin sen tehdä. Vaikka itselleni gluteeniton ruokavalio aiheuttaa vähän enemmän vaivaa niin mieluusti sen vaivan näen jos saan sen avulla kauniimman ihon.

Vierailija
30/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2012 klo 22:04"]

Mie oon noudattanu viisi vuotiaasta asti gluteenitonta ruokavaliota. 16 vuotta jo dieettiä takana.

Ja mulla on paha akne, vieläkin :D vaikka on useampi antibioottikuuri yms takana ja ikääki alkaa olla sen verran et luulis finnien jäävän historiaan. mut ei...

kiva et sul toimii.

[/quote]

antibiootit auttaa vaan siinä hetkessä roa kuurille mars

Vierailija
31/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minulla ei parantunut gluteiinittomalla eikä muullakaan ruokavaliolla tai millään reseptittömällä rasvalla tai antibiooteilla. Vasta Roaccutan toi avun.

Vierailija
32/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 23:16"]

Jaa, minulla ei parantunut gluteiinittomalla eikä muullakaan ruokavaliolla tai millään reseptittömällä rasvalla tai antibiooteilla. Vasta Roaccutan toi avun.

[/quote]

Itse lopetin juuri toisen Roa-kuurin hetki sitten ja mietin että seuraavan kerran kun acne conglobatani pahenee niin testaan gluteenitonta ruokavalioa ennen kuin haen sen kolmannen Roa-kuurin. Toivotaan että ruokavalio auttaisi. En jaksaisi myrkyttää kehoani lopun elämääni.

Vierailija
33/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännä juttu, toisaalta aknen ja ruokavalion yhteyttä ei ole vielä lääketieteellisesti kunnolla todistettu, toisaalta tosi monella on päinvastaisia kokemuksia. Mitään ei tosiaan menetä jos kokeilee! Osaatteko sanoa mikä gluteiinissa voisi olla aknea aiheuttavaa? 

Vierailija
34/44 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on keliakia noin muutenkin. Moni keliaakikko sairastaa tietämättään.

Vierailija
35/44 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä kuullutkaan tuommoisesta! täytyypä googlata, jospa mun akne ja iho-ongelmat paranisivat vihdoin.

Vierailija
36/44 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sairauden syy mikä hyvänsä.Sinä liioittelet.Sulla on todennäköisesti paha allergia eikä akne.

Vierailija
37/44 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt testissä, löysin vaan netistä gluteenin ja aknen yhteydestä juttua ja päätin kokeilla.

Vierailija
38/44 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakusanoiksi akne ja ruokavalio, niin löytyy. Samoin voit hakea gluteeni ja akne hakusanoinasi.

Vierailija
39/44 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan laittaa pojan gluteenittomalle myös.

Vierailija
40/44 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sano, kuin että akne hävisi kuukaudessa ja se on tosi. Nyt, kun olen ollut gluteenittomalla ruokavaliolla pari kuukautta, ei naamassa ole yhtään mitään, muuta kuin vanhoja akne arpia.