Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

20 vuotta kestänyt akne parani kuukaudessa GLUTEENITTOMALLA ruokavaliolla!

Vierailija
21.01.2012 |

Kannattaa kokeilla te, joilla aknea. Minulla ei ole koskaan ollut näin sileä iho. Ihme, ettei tästä gluteeni yliherkkyydestä puhuta enempää.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuosikymmeniä kestänyt akne parani gluteenittomalla ruokavaliolla. Kaiken olen kokeillut ja kun ihon kunto huononi niin hirveästi kk kuukauden jälkeen en enää kehdannut liikkua missään. Nyt iho on lähes parantunut muutaman viikon jälkeen.

Olen todella onnellinen ja suosittelen gluteenitomman ruokavalion kokeilemista jos on aknea. Leivon itse leivän ja kakut eikä ruokavalion noudattaminen ole mielestäni mitenkään hankalaa.

Kyynikkojen märinät voi jättää sikseen, niillähän ei ongelmia edes ole mutta lyttäävät kyllä mielellään jos joku löytää ratkaisun onglemaan.

Vierailija
2/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aknesta kärsivälle ei ole suuri temppu kokeilla jonkin aikaa gluteenitonta. Jos auttaa, niin keneltä se on pois? Ei länsimainen lääketiedekään tiedä kaikkea, joten huuhaalta kuulostaviakin, vaarattomia, juttuja voi testata ihan surutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kotimaiset viljat "kielletty" kokonaan. Koskaan ei ole ollut parempi iho kuin silloin, oikein sellainen hehkuva eikä näpyn näppyä missään. Vehnä varmaan pääsyyllinen.

Vierailija
4/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan kanssa esimerkkejä päivän ruuista!! aloitan heti huomenna tän jos vaikka munkin iho tästä edes vähän normalisoituis

Vierailija
5/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mitä tahansa myydään kaupassa GLUTEENITTOMANA versiona. Niin makaroneja kuin leipää, puuroa kuin keksejäkin. Sitten pitää itse miettiä missä tuotteissa saattaa olla kotimaisia viljoja (esim. karkit, valmisruuat jne) ja lukea vähän tuoteselosteita. Ihan normaalia ruokaa voi syödä gluteenittomana versiona.

Vierailija
6/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on psoriasis joka on ollut nyt pahana jo pari vuotta, ja juuri tänään päätin että aloitan gluteenittoman dieetin ja katson jos se auttaisi ihoon. Psoriaatikoillahan keskimääräistä useammin on myös keliakia, vaikkakaan mulla ei ainakaan mitään suolioireita ole ollut.

Mutta siis, miten älyttömän tarkka ton gluteenittoman kanssa pitää olla, jos ei kuitenkaan ole keliakiaa? Eli haittaako jos jossain harvoin sitä vähän saa?

Vierailija
7/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, mikään muu ei auttanut kukkivaan ihoon, ei lääkkeet, puhdistusaineet, meikittömyys, rasvan tai sokerin pois jättäminen ruokavaliosta, ei alkoholin käytön lopettaminen... Mutta gluteeniton ruokavalio auttoi! Iho-ongelmatkin lähtee useimmiten suolistosta, ja jos suolisto ei siitä gluteenista tykkää niin huonosti käy :) myöskään peruna ja riisi eivät tee näppyiholle hyvää. Suosittelen! Nykyään uskallan jo silloin tällöin syödä pullan tai pari ilman oireiluja. Terve suolisto, terveempi naama!

Vierailija
8/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait kuitenkin tiedät, että gluteiiniton ruokavalio yleensä tuppaa lihottamaan - ei laihduttamaan?

Vierailija
9/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama gluteeniton ruokavalio kyllä myös laihdutti roimasti, koska a) gluteenittomat pastat ja leivät on paljon kalliimpia ja b) huomasin, että esim. yliopistolla ruokaillessa on huomattavasti parempi olo, jos ottaa kalan lisukkeeksi salaattia pastan tai riisin sijaan. Laihduin 7kg vaikka lähtöpainoisestikin olin normaalipainoinen. Eikä enää väsymystä ruokailun jälkeen!

Vierailija
10/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin sopivaa ruokaa on monessa paikassa tarjolla vähemmän - ei tuu mässäiltyä

Gluteenittomat vaihtoehdot maksaa kaupoissa enemmän - ei ole rahaa mässätä

Sitä huomaa ettei niitä hiilareita tarvii niin paljon vaan pastan voi korvata salaatilla

Tuskin ihminen oikeasti edes gluteenia tarvitsee

Vierailija
11/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsityksen mukaan täällä puhuttiin iho-ongelmien hoidosta..

Kait kuitenkin tiedät, että gluteiiniton ruokavalio yleensä tuppaa lihottamaan - ei laihduttamaan?

Vierailija
12/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa valmiina leipiä, on pakasteessa ja tuoreleipinä ainakin isoissa marketeissa. Riisiä voi syödä, makaroneja saa gluteenittomina, samoin myslejä, muroja ja jauhoja. Teen leipää ja pitsaa itse, ohjeita löytyy vaikka kuinka paljon netistä. Teen myös leivonnaisia ihan tavallisilla ohjeilla korvaamalla jauhot gluteenittomilla.

Ihan mielenkiinnosta suosittelen ap, että ostat apteekista keliakiatestin. Tosin tulos voi näyttää miinusta, jos olet siirtynyt gluteenittomaan ruokaan. Mutta lopputuloshan on kannaltasi joka tapauksessa myönteinen, kun oireesi ovat korjaantuneet.

Vierailija
13/44 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan kaikille, joita viljaton dieetti on auttanut iho-ongelmissa. Mä olin vatsavaivojen takia pirun tarkalla viljattomalla ja sokerittomalla dieetillä 8 viikkoa, ei ollut mitään vaikutusta ihoon eikä vatsavaivoihin... Mutta joo, kaikkea kannattaa totta kai kokeilla.

Vierailija
14/44 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton ruokavalio ei tosiaankaan ole keino laihduttaa, paitsi jos ei itse ehdi tai viitsi leipoa. Ostettuna esim. tattarilimppu maksaa 9 euroa, joten ostamati se jää ja sikäli laihduttaa. Hiilihydraatteja saa riittävästi salaateista, pasta ei ole kellekään välttämätöntä eikä se ole mikään vitamiinipommi. Eli tavallinen ruoka kelpaa, kun vaan jättää leivät pois. Sitten jos on oikeasti keliakia, ei tietenkään voi syödä pieniäkään määriä gluteenia, jolloin syöminen jo vaikeutuu jonkin verran.

Itse olin mm. vegaani vuoden ajan enkä syönyt mitään maito- tai eläinkunnan tuotteita ja se ei millään lailla parantanut akneani, mutta joillakin maitotuotteet ovat todellakin ongelman syy, ei gluteeni.

Gluteenittoman ruokavalion vaikutuksen näkee jo parissa päivässä, ihon rasvaisuus vähenee ja finnit vähnee ja ajan kuluessa ne häviää. Joskus tulee jokin ujo uusi, mutta nekin nitistyvät hetkessä finnivoiteella.

Vierailija
15/44 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihokeliakia. Tekee sellaisia näppyjä iholle. Ei edes kaikki lääkärit tunnista.

Vierailija
16/44 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon noudattanu viisi vuotiaasta asti gluteenitonta ruokavaliota. 16 vuotta jo dieettiä takana.

Ja mulla on paha akne, vieläkin :D vaikka on useampi antibioottikuuri yms takana ja ikääki alkaa olla sen verran et luulis finnien jäävän historiaan. mut ei...

kiva et sul toimii.

Vierailija
17/44 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon noudattanu viisi vuotiaasta asti gluteenitonta ruokavaliota. 16 vuotta jo dieettiä takana.

Ja mulla on paha akne, vieläkin :D vaikka on useampi antibioottikuuri yms takana ja ikääki alkaa olla sen verran et luulis finnien jäävän historiaan. mut ei...

kiva et sul toimii.

Silkkaa paskaa se et gluteeniton ruokavalio laihduttas! :) kyse on vain siitä rahailmiöstä et gluteeniton ruoka on kalliimpaa, joten moni ostaa vähemmän.

ite olen silti gluteenittomasta ruokavaliosta muutamia kiloja lievän ylipainoinon puolella :) eli ei se ruokavalio laihduta. vaan ihan samalla tavalla sitä lihoo ja laihtuu ku muutenki, jos syö enemmän ku kuluttaa...

Vierailija
18/44 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jankutat tuota samaa ihokeliakiajuttua? Sinun täytyy olla todella yksinkertainen, jos et tiedä ja näe mikä on aknen ja ihokeliakian ero. Googlaa ja katso kuvia jos et livenä esimerkkejä löydä.

Vierailija
19/44 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans iho on aivan loistokunnossa, vaan onhan se jo aikakin, kun ikää yli 40 v ;) Aloitin karppaamisen rapiat 2 v sitten ja sen jälkeen en ole viljojakaan syönyt, ainoastaan riisijauhoja käytän joskus suurustamiseen. Hauskaa kun tutut kyselee, mitä ihovoidetta olen alkanut käyttää, kun on niin persikkaiho! Siis mulla, jolla on aina iho punoittanut, ollut näppyläinen ja viime vuosina jo ryppyjä silmänympärillä. Voi että oon iloinen! Harmittaa niin kun ei kaikki uskalla tai viitse kokeilla viljatonta, mutta itsehän sitä joikainen ruokansa valitsee ja aika pitkälti terveyteynsäkin.

Vierailija
20/44 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele:

03.11.13

Osa 1/5 (5:31)
Osa 2/5 (5:20)

http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

Eli ruokavalio

http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm