Käytkö äänestämässä normaalia "paremmissa" vaatteissa?
Onko äänestäminen niin juhlallinen tilaisuus, että sitä varten pukeudut parempiin vaatteisiisi? Vai voitko käydä kopissa vaikka verkkareissa?
Kommentit (14)
Eipä ole tullut mieleen, että pitäisi laittautua. Aamukävelyllä äänestämään.
Ulkoiluvaatteissa mennään ja samalla jäädään luistelemaan koululle.
Muistan että kun olin lapsi, äänestyspaikalle mentiin "pyhävaatteissa".
Ihan ulkoiluvaatteissa mennään ja koirakin on hengessä mukana. Koira tosin jää ulos odottamaan.
Eduskuntavaaleissa äänestin pieni hiki otsalla, kun juoksulenkin lomassa poikkesin äänestyspaikalle.
Ihan kävin tavallisissa vaatteissa Prisma-reissun yhteydessä äänestämässä.
pikemminkin lämpimämpiin (kävelemme vaalipaikalle).
Sinänsä voisi olla ihan kivakin pukeutua vähän enemmän. Tykkään esim. siitä että jouluna pukeudutaan juhlavaatteisiin vaikka ollaankin vain oman perheen kanssa kotona.
Ulkoiluvaatteissa mennään ja samalla jäädään luistelemaan koululle.
joten toppavaatteissa äänestän.
Eiköhän aika moni äänestä lenkillänsä, joten tuskin punaista korttia saan.
Käyn toki myös kampaajalla ja meikissä sitä ennen. Ääääh, voiko oikeesti joku ajatella noin niinkuin ap?
hienompaan. Kun ny muistas mennä edes äänestämään...
Tuulipuvussakin olen käyny.
Ääääh, voiko oikeesti joku ajatella noin niinkuin ap?
Miten tiedät mitä ap ajattelee pukeutumisasiasta? En minä ainakaan tiedä. Sen tiedän että aiemmin oli tapana pukeutua siististi äänestämään mennessään ja näin kunnioittaa tilaisuutta.
Olin aika yllättynyt, kun vaalivalvoja heitti perheemme vaatteista kommenbttia, lapset siis mukana. Mitään ihmeellistä meillä ei ollut päällä, mutta siistit, kauniit kevättakit jokaisella. Ehkä pistimme silmään siinä verkkari-/hupparijonossa, mutta olin silti aika ällistynyt. Mielstäni vaalivalvojan ei pidä sanoa mitään kenenkään ulkonäöstä, pukeutumisesta tms.
Nyt kävimme äänestämässä ennakkoon ilman lapsia, rennosti vapaa-ajan vaatteissa.
pikemminkin lämpimämpiin (kävelemme vaalipaikalle).
Sinänsä voisi olla ihan kivakin pukeutua vähän enemmän. Tykkään esim. siitä että jouluna pukeudutaan juhlavaatteisiin vaikka ollaankin vain oman perheen kanssa kotona.