Milloin luovuitte vauvan vannasta?
Kommentit (25)
etelä-pohjanmaalla se on punkka
ja ammeeksi me sitä kutsutaan. Kenenkään pohjalaisen en ole kuullut käyttävän punkka- saati vanna-sanaa ammeen synonyymina, sen sijaan täällä E-Suomessa olen vannaan törmännyt. Punkka sen sijaan on sänky.Toinen erikoinen on keija. Meillä se on potta.
En sitten tiedä mistä se punkka-sana on meille kulkeutunut, mutta aina on punkasta puhuttu:)
Ymmärrän myös kyllä punkka-sanan käytön jos puhutaan sängystä. Asiayhteys yleensä kertoo mistä on kyse.
Ja kyllä se lasten kylpyamme on punkka. Myös armeijan sänky on punkka, muuten sängyt on sänkyjä.
etelä-pohjanmaalla se on punkka
ja ammeeksi me sitä kutsutaan. Kenenkään pohjalaisen en ole kuullut käyttävän punkka- saati vanna-sanaa ammeen synonyymina, sen sijaan täällä E-Suomessa olen vannaan törmännyt. Punkka sen sijaan on sänky.Toinen erikoinen on keija. Meillä se on potta.
En sitten tiedä mistä se punkka-sana on meille kulkeutunut, mutta aina on punkasta puhuttu:)
Ymmärrän myös kyllä punkka-sanan käytön jos puhutaan sängystä. Asiayhteys yleensä kertoo mistä on kyse.
Hassua, kun itse en ole törmännyt tuohon punkka-sanaan muuten kuin sänky-merkityksessä.
5- ja 8-vuotiailla vielä ahkerassa käytössä. Minun puolestani saa ollakin niin kauan, kuin muksut vannoihinsa mahtuvat.
ja kyllä ihan yleisesti on lasten muoviammeesta puhuttu punkkana! toki sillä on myös tuo sänky-merkitys, sitä en kiistä, mutta harvemmin olen kuullut sitä siinä yhteydessä käytettävän. Ehkä armeijapuheissä lähinnä.