Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin luovuitte vauvan vannasta?

Vierailija
21.01.2012 |

Meillä vielä 5v kovassa käytössä :)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä ihan yleisesti on lasten muoviammeesta puhuttu punkkana! toki sillä on myös tuo sänky-merkitys, sitä en kiistä, mutta harvemmin olen kuullut sitä siinä yhteydessä käytettävän. Ehkä armeijapuheissä lähinnä.

Vierailija
22/25 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelä-pohjanmaalla se on punkka

ja ammeeksi me sitä kutsutaan. Kenenkään pohjalaisen en ole kuullut käyttävän punkka- saati vanna-sanaa ammeen synonyymina, sen sijaan täällä E-Suomessa olen vannaan törmännyt. Punkka sen sijaan on sänky.

Toinen erikoinen on keija. Meillä se on potta.

En sitten tiedä mistä se punkka-sana on meille kulkeutunut, mutta aina on punkasta puhuttu:)

Ymmärrän myös kyllä punkka-sanan käytön jos puhutaan sängystä. Asiayhteys yleensä kertoo mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se lasten kylpyamme on punkka. Myös armeijan sänky on punkka, muuten sängyt on sänkyjä.

Vierailija
24/25 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelä-pohjanmaalla se on punkka

ja ammeeksi me sitä kutsutaan. Kenenkään pohjalaisen en ole kuullut käyttävän punkka- saati vanna-sanaa ammeen synonyymina, sen sijaan täällä E-Suomessa olen vannaan törmännyt. Punkka sen sijaan on sänky.

Toinen erikoinen on keija. Meillä se on potta.

En sitten tiedä mistä se punkka-sana on meille kulkeutunut, mutta aina on punkasta puhuttu:)

Ymmärrän myös kyllä punkka-sanan käytön jos puhutaan sängystä. Asiayhteys yleensä kertoo mistä on kyse.

Hassua, kun itse en ole törmännyt tuohon punkka-sanaan muuten kuin sänky-merkityksessä.

Vierailija
25/25 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5- ja 8-vuotiailla vielä ahkerassa käytössä. Minun puolestani saa ollakin niin kauan, kuin muksut vannoihinsa mahtuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi