Että tälläset hautajaiset tulossa!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kolme-menehtyi-onnettomuudessa-lapinl…
Kuolemattomia ihmiset luulee olevansa!
Kommentit (63)
Itse ajoin eilen ehkä n. 30 km/h kun auto lähti ohjautumaan vieressä ajavaa autoa päin, olin aivan varma että törmään. Tiellä oli lunta ja sohjoa.
No, onneksi näin ei käynyt, mutta itse tiedostan kyllä sen, että aina ei voi kuskia syyttää jos ajo-olosuhteet ovat aivan onnettomat.
Vaikeissa olosuhteissa ratin taakse pitäisi laittaa kokenein kuljettaja. Ei välttämättä kuitenkaan sitä 70-vuotiasta, jolla on ollut ajokortti puoli vuosisataa. Toisaalta tuoreella kortilla ajava tarvitsee ajokokemusta, mutta sitä ei pitäisi heti hankkia vaikeissa olosuhteissa.
Itse ajoin eilen ehkä n. 30 km/h kun auto lähti ohjautumaan vieressä ajavaa autoa päin, olin aivan varma että törmään. Tiellä oli lunta ja sohjoa.
No, onneksi näin ei käynyt, mutta itse tiedostan kyllä sen, että aina ei voi kuskia syyttää jos ajo-olosuhteet ovat aivan onnettomat.
Olen ajanut ajokortin sinä aikana kun liukasrata kuuluu opetukseen. Siellä huomaa konkreettisesti miten paljon vaikuttaa 10km/h hitaampi tai nopeampi vauhti. Jos 30km/h auto lähtee kkäsistä niin vauhtia on liikaa.
Ajoin moottoritiellä ja kieli keskellä suuta sitä sai ajella, kun aina mutkissa alkoi auto luisua.
Ja ajoin kyllä reilusti alle sen satasen, joka tuossa oli.
Tosin sekään ei ole hyvä, kun sitten osa ihmisistä lähtee ajamaan ohi, kelillä kuin kelillä.
Mutta ei ole koskaan lähtenyt auto hallinnasta ja vauhtia siis ollut LIIKAA!
Näköjään kaasuttajat "puolustaa" raatoja?
Ihan oli oma teko ajaa noin.
Tästä voisi puolustajat itsekin jotain oppia, vai ajattelitteko päästä jonkun hautajaisiin katselemaan noin onnettoman ajon jälkeen?
Tuo on julkinen uutinen ja kuski syyllinen liialliseen nopeuteen ja muutenkin ties mitä siellä autossa tehty kuin keskitytty ajamiseen?
ap
No eipä ihme jos motarilla ajat "alle satasta" ja auto lähtee liusuun!!!
Tsiisus mikä tollo! Katsokin että tapat jatkossa vaan itsesi etkä ulkopuolisia.
ap
Mutta ei ole koskaan lähtenyt auto hallinnasta ja vauhtia siis ollut LIIKAA! Näköjään kaasuttajat "puolustaa" raatoja? Ihan oli oma teko ajaa noin. Tästä voisi puolustajat itsekin jotain oppia, vai ajattelitteko päästä jonkun hautajaisiin katselemaan noin onnettoman ajon jälkeen? Tuo on julkinen uutinen ja kuski syyllinen liialliseen nopeuteen ja muutenkin ties mitä siellä autossa tehty kuin keskitytty ajamiseen? ap
toinen auto on pysähtyneenä ja toisessa autossa nopeus, joka on alle tilannenopeuden?
Vai ajatko siten, että ajat ensin 20km/h jonkun aikaa, sitten kiihdytät 30km/h ja ajat taas jonkun aikaa, sitten kiihdytät taas 40km/h jne. Tällä tavoin siis etsit oikean nopeuden.
Vai mistä ihmeestä voit heti välittömästi tietää sopivat ajonopeuden?
Ja miten ajat muun liikenteen mukana? Liikenneturvallisuuteen kuuluu myös se, että liikenne on sujuvaa eikä kukaan aiheuta vaaratilanteita ajamalla 20km/h ihan vain varmuuden vuoksi.
Tuollainen asenne mikä sinulla on, on vaarallinen. Jokainen tekee arviointivirheitä liikenteessä, se on fakta.
No, onneksi näin ei käynyt, mutta itse tiedostan kyllä sen, että aina ei voi kuskia syyttää jos ajo-olosuhteet ovat aivan onnettomat.Olen ajanut ajokortin sinä aikana kun liukasrata kuuluu opetukseen. Siellä huomaa konkreettisesti miten paljon vaikuttaa 10km/h hitaampi tai nopeampi vauhti. Jos 30km/h auto lähtee kkäsistä niin vauhtia on liikaa.
ap
tosi huonoissa olosuhteissa:P Joka toista haukkuu, tiedäthän;)
toinen auto on pysähtyneenä ja toisessa autossa nopeus, joka on alle tilannenopeuden?
TILANNEnopeus on se nopeus jolla kuski henkilökohtaisesti ajaa kun kusee ajonsa.
Ja nyt oli puhe siitä että auto on liusussa: eli ei saa pidettyä autoa hallinnassa! Kusee vielä ohjausliikkeetkin.
ap
Niin, puolentunnin ajomatka kesti kerran liki 2 tuntia! :) Sanoisin sitä HUONOKSI olosuhteeksi. Ajoin 30 motarilla ja vasemmalle ajaneet jäi jumiin, itse pääsin perille kun maltoin ajaa rauhassa niinkuin muutkin normaalit kuskit.
Tämä oli vuonna 2010 räntäsadepäivä.
ap
Niin, puolentunnin ajomatka kesti kerran liki 2 tuntia! :) Sanoisin sitä HUONOKSI olosuhteeksi. Ajoin 30 motarilla ja vasemmalle ajaneet jäi jumiin, itse pääsin perille kun maltoin ajaa rauhassa niinkuin muutkin normaalit kuskit.
Tämä oli vuonna 2010 räntäsadepäivä.ap
että on jos motarilla tulee vaakatasossa lunta lasiin on pakko ajaa alle satasta?!? Lisänä vielä peilijäätie.
t. se haukkumasi seiska
pitääkö sitä ajaa sellaista vauhtia, että auton hallitsee vai nopeusrajoituksen mukaista vauhtia? Ärsyttäähän sinä noilla kommenteillasi vain yrität, mutta koita nyt edes jotain logiikkaa niissä pitää.
Ja jos haluat, että kyseinen vastaaja tappaa jatkossa vain itsensä, niin kuinka monta kertaa hän on aiemmin itsensä ja toiset tappanut? Siis kun se on kommenttisi mukaan jatkuvaa...
ap
Tervejärki.
Kyllä sen oppii näkemään (toisin kuin eräät motarilla kaasuttajat) että milloin ei kannata painaa kaasua.
Varmuudenvuoksi en aja hitaampaa, vaan sääolojen mukaan ajan vaihdellen nopeutta, samoin huomioin muun liikenteen ja mutkat yms.
Jotkut painaa satanen lasissa säässä kuin säässä, kuten ketjussa näkee.
Te ajatte vielä kuolinkolarin IHAN SILLÄ OMALLA ASENTEELLANNE. Toivottavasti se on teidän autossa joka kuolee eikä vastaantulevassa joka osaa varoa mutta joku p*aivo ajaa päin.
ap
Sinua näyttää kommenttiesi perusteella pelottavan autolla ajaminen aika paljon. Suosittelenkin jatkossa käyttämään julkisia kulkuneuvoja.
toinen auto on pysähtyneenä ja toisessa autossa nopeus, joka on alle tilannenopeuden?TILANNEnopeus on se nopeus jolla kuski henkilökohtaisesti ajaa kun kusee ajonsa.
Ja nyt oli puhe siitä että auto on liusussa: eli ei saa pidettyä autoa hallinnassa! Kusee vielä ohjausliikkeetkin.
ap
Tervejärki.
Kyllä sen oppii näkemään (toisin kuin eräät motarilla kaasuttajat) että milloin ei kannata painaa kaasua.
Varmuudenvuoksi en aja hitaampaa, vaan sääolojen mukaan ajan vaihdellen nopeutta, samoin huomioin muun liikenteen ja mutkat yms.
Jotkut painaa satanen lasissa säässä kuin säässä, kuten ketjussa näkee.Te ajatte vielä kuolinkolarin IHAN SILLÄ OMALLA ASENTEELLANNE. Toivottavasti se on teidän autossa joka kuolee eikä vastaantulevassa joka osaa varoa mutta joku p*aivo ajaa päin.
ap
Ap toivoo aika paljon kuolemaa ihmisille. Kannattaisiko noista agressioista mennä juttelemaan jonkun kanssa?
Päättää mitä?
Ajan nopeusrajoitusten mukaan SILLOIN kun sää on sille otollinen -aivan kuten laki sanoo- Se tien maksiminopeus on PARHAALLE MAHDOLLISELLE säälle, eikä se ole vakio!
Ei tuokaan kuski voi tulla puolustamaan ajoaan kun tappoi itsensä ja muita, ettekä te sen jälkeen kun ajatte toista päin kun auto lähtee hallinnasta!!! Tollo!
ap
Niin, kerro sinä mulle miten saan puhua! :)
Suosittelen ettet tapa muita liikenteessä ajavia! SINÄ et ole ainoa liikenteessä! Vaikka miten painat "rajotusten mukaan" ja ajat kolarin sen takia.
Voit verrata itseäsi tuohon ruumiiseen.
ap
Tien liukkaudella ei varmaan mielestäsi ollut osuutta asiaan?
Se auto saattaa lähteä liusuun vaikka ajaisikin rajoitusten mukaan, tai alle.
BTW, aika loukkaavaa tuo kommenttisi. Vaikka ratissa olisikin nuorempi ihminen, niin se ei tarkoita sitä että hän automaattisesti olisi säännöistä piittaamaton.