Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian vanha äidiksi uudestaan? Täytän helmikuussa 36?

Vierailija
20.01.2012 |

Aikaisemmin kaksi lasta ja nuorempi menee syksyllä kouluun.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä täytin syksyllä 36. Esikoinen toisella, kuopus (toistaiseksi kuopus) ekalla. Laskettuaika huhtikuussa :)

Vierailija
2/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aika olla kotona vauvan kanssa iltapäivisin kun pieni koululainen tulee kotiin koulusta.

Itsellä kaksi settiä lapsia ikäerolla 9v. Kaikki samalle isälle. Nyt on mukava olla kotona jonkin aikaa taas, myös koululaisten takia. Olin 35 kun nuorimmainen syntyi. Ainoa haaste jakaa omaa aikaa niin eri-ikäisille lapsille ja vastata heidän tarpeisiinsa, taaperoita, koululainen, teini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit ollakin, kun tuollaisia kyselet.

Vierailija
4/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole riskisynnyttäjäkään vielä moneen vuoteen. Itse olen 37, täytän helmikuussa 38 ja olen raskaana :)

Vierailija
5/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ole :D

Vierailija
6/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen osaa itse harkita tällaiset asiat?

Vierailija
7/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse 33 v. lapset on 4 ja 8 vuotiaat. En enään jaksaisi, haluaisi vauvaa ja aloittaa kaikkea taas alusta! 2 vuotta sitten vielä ajattelin että sitten vois kolmatta yrittää jotta vois olla kotona kun esikoinen meni kouluun.. No mieli muuttui enkä enään pode minkäänlaista vauvakuumetta:)

En halua lisäksi olla ns "vanha" äiti vaikka en toki tuomitse ketää joka äidiksi tulee vanhempana kuin minä. Jokainen tekee miten omaan elämään sopii ja miten itse katsoo parhaaksi lapselle, muille lapsille ja omalle perheelleen.

Vierailija
8/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esikoiseni aloitti viime elokuussa koulun ja kuopus syntyi syyskuussa. Se on aika hyvä yhdistelmä, kun pystyn näin olemaan kotona esikoisen ensimmäisen kouluvuoden ajan ja todennäköisesti puolet toisestakin vuodesta.

Tänä vuonna täytän 37 vuotta.

Vierailija
9/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään ollut. en vaan viitsinyt avata sen enempää :), kiitos vastauksista. Olen miettinyt että jos tekisimme vielä kaksi lasta. En ole keksinyt elämälle muutakaan tarkoitusta kuin elämä itse, mutta enemmän kuin omaa jaksamista olen miettinyt sitä että kannattaako tänne tehdä lapsia? Tähän kylmään ja pahaan maailmaan. Olisiko heidän parempi olla onnellisesti tässä universumissa vain mielessä...

-ap

Vierailija
10/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun elämälläni on kyllä muitakin tarkoituksia, olen aika työkeskeinen ihminen. Silti suunnittelen vielä kolmannen tekeväni, puolen vuoden päästä olisi aikomus laittaa hakemus vetämään. Sillä ajoituksella voisin olla kätevästi kotona esikoisen mennessä ekalle. Olen 36v enkä koe olevani vielä liian vanha. 5 ja 4v siis jo löytyy.

Vierailija
11/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden kuukauden päästä. En tunne itseäni mitenkään liian vanhaksi :)

Multa kysytään jatkuvasti, että odotanko ensimmäistä? En suinkaan vaan viimeistä. Vanhin lapsistani on jo 20.

Hyvillä mielin olen odottanut ja mies sekä "lapset" odottavat jo malttamattomana, että koska vauva syntyy.

Ainut joka on suureen ääneen ihmetellyt ja päivitellyt odotustani on naapurin 52 v vanhapoika. Ollaan kuulema jo liian vanhoja vauvan vanhemmiksi ja mitä lapsikin sitten ajattelee, kun mummo ja pappa hakee hoidosta. Totesin, että ei kannata turhia miettiä etukäteen. Asiat menee niin kuin ovat mennäkseen... :D

Vierailija
12/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi ihanaa täydentää perheemme onnea, omistautua vieläkin enemmän perheelle. En ole niin työkeskeinen ja tuntuu ajatuksena ikävältä, että tästä eteenpäin vain teen työtä ja elän tässä vailla suurempaa merkitystä...

Vanhin täyttää kaksitoista tänä vuonna, ja tuo ajatus siitä että voisin olla kotona kun kuopus menee ekalle, tuntuu kyllä hyvälle...

Mutta me kylä tarvitaan auttamatta lisää tilaa jos perhekoko kasvaa tästä, joten kustannuksia tulisi taas rutkasti.

ap

Vierailija
13/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas tuossa nyt virheitä tekstissä, sorry!

-ap

Vierailija
14/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi on suunnitteilla, ja olen siis ainakin 36 v jos en enemmän, kun hän toivottavasti syntyy. En koe olevani liian vanha enkä ajattele, että miten jaksaisin "kaiken alusta", mä olen vasta alussa tässä äitiydessä muutenkin, joten ei ongelmaa ;D olen ehtinyt tehdä niin paljon kaikkea muuta elämässä, että nyt on lasten aika.

Noita filosofis-eksistentialistisia pohdintoja voi tietty pyöritellä ja se asia minuakin joskus mietityttää - millainen maailma on, kun lapseni on aikuinen, itse vanhempi jne. Ei auta liikaa pohtia, elämä jatkuu jossain muodossa eikä ole meidän sukupolvemme velvollisuus hillitä biologista tarvetta lisääntyä..

Vierailija
15/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikket vauvaa enää saisikaan, koska onhan sinulla kaksi lasta, jotka tarvitsevat äitiään aina. Minusta ei ole kovin hyvä syy hankkia vauva "elämän tyhjyyttä täyttämään". Mitä, kun sekin vauva kasvaa koululaiseksi?

Vierailija
16/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kritisoinutkin sitä että lapsia hankitaan täyttämään tyhjyyttä elämässä. Mutta vanhemmaksi kun olen tullut, sitä ajatusmaailma on muuttunut. Olen itse isosta sisaruskatraasta, ja jos minulla ei olisi sisaruksia, olisin kyllä hyvin yksinäinen. Siksi olen ajatellut tuota, että nykyisillä lapsillamme olisi elämä jotekin täydempää, ja he ovat toivoneet meille lisää lapsia. :-).

Heistä olisi mukavaa että olisin kotona, erityisesti esikoinen tykkää että olen kotona kun hän tulee koulusta.

-ap

Vierailija
17/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet!!

Vierailija
18/19 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen vasta 36 vuotiaana.

Vierailija