Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkä mun miehellä on joku sairaus joka tuhoaa aivosoluja?!

Vierailija
05.01.2012 |

Hänellä on ikää yli 40v. Juuri äsken kysyi tuleekohan mun (hänen) palkka huomenna normaalisti.

Usein on palkkapäivä ollut pyhäpäivä ja palkka tulee silloin etukäteen. Kyllä miehen pitäisi se tietää. Muutenkin kyselee ihan idiootti juttuja. Olen usein ärsyyntynyt sen tyhmyydestä mutta nyt tulikin mieleen, että kaikki ei olekkaan kunnossa.

Onko kellään kokemusta aivosaairauksista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti sillä on tuollainen sairaus. Sairaus on selvästi tarttuvaa laatua ja saatu vaimolta, jolla se on ehtinyt jo paljon vakavammalle asteelle, jossa ihmisen ajatuksissa ei ole enää mitään tolkkua ja paras olisi vain antaa piikkiä koko aivokuolleelle ämmälle...

Vierailija
2/5 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ihan terveyskeskukseen lääkärin pakeille ja pyydä lähetettä jonnekin, kyllä lääkäri osaa neuvoa. Ota huomioon että varhain todettu sairaus on usein paranemisen ehto!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivosolut kuolevat etenevissä sairauksissa, joista yhteenkään ei ole tiedossa parantavaa lääkettä ja hidastaviakin aika vähän. Etenevien sairauksien lisäksi aivosoluja kuolee iskujen ja verenvuotojen ja myrkytysten seurauksena, mutta niisä ap kai tietäisi. ELi ei sillä aikaisella diagnoosilla ole kovin suurta väliä, jos tämmöisestä sairaudesta on kyse.

Mutta en mä usko, että olisi. Ne oireilevat yleensä vähän toisin, ei suoranaisena tyhmentymisenä, vaan hiljalleen tapahtuvana luonteen muuttumisena sen mukaan, missä kato on: esimerkiksi aggressiivisempaan suuntaan (alzheimer-tyyppisissä) tai ylihuolettomampaan suuntaan (Frontaalilohkontyyppisissä dementioissa).

Vierailija
4/5 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenevissä eli käytännössä dementoivissa aivosairauksissa, kuten alzheimerintaudissa potilaalla itsellään ei ole sairaudentuntoa.

Siksi on melko mahdotonta viedä miestä lääkärin tutkimuksiin, vaikka aikainen diagnoosi ja lääkitys pelastaisi paljon. Ei varsinaisesti parantaisi,m mutta hidastaisi sairauden etenemistä. Toiseksi, aniharva tavallinen lääkäri ottaa tosissaan 40-vuotiaan muistiongelmat.

Epäilen, että tässä tapauksessa on enemmän kyse siitä, että mies on jättänyt kaikki käytännön asiat vaimonsa huoleksi niin, ettei tarvitse enää edes itse tietää tilipäiväänsä, ei hakea itse vaatteitaan jne.

Vierailija
5/5 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti se taantuu. Ei oo ikinä ollut mikään järjen jättiläinen, mutta oikeesti tuntuu että se tyhmenee koko ajan.

Pohtii samoja asioita koko ajan eikä muista/tajua että niistä on keskusteltu juuri.

Nyt se esimerkiksi panikoi että onkohan päiväkoti auki hiihtolomalla, miten järjestetään lapsen hoito jos on kiinni? Oon yrittäny selittää sille että kyllä päiväkoti on auki, tosin toiminta voi olla supistettua, mutta takulla on auki. Ei tajua sitä, kohta taas uudelleen miettii että mihin lykätään lapsi hiihtolomaksi. Minen tajua :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän