Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäsitkö lapsena, että Sijaltainen nousee yöllä?

Vierailija
20.01.2012 |

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina Luojan levolle :) Oli varmaan ollu niin raskasta katsoa mun perään koko päivä.

Vierailija
2/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä pelkäsin kyllä, että en aamulla heräisi vaan kuolisin yön aikana. Siksi en koskaan tuota iltarukousta suostunut lausumaan, onneksi mummuni opetti minulle paljon kauniimman. :)

Lapsillenikaan en tuota rukousta suostu opettamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina, että aamulla jollen nousisi. En tiedä miksi näin. Ilmeisesti äitini halusi tehdä laulusta ymmärrettävämmän. Minäkin laulan lapselleni "Maan korvessa kulkevi" -laulun yhden kohdan omalla tavalla eli en "pianhan lapsonen langeta voi" vaan pianhan lapsonen kaatua vois".

Minusta tuo Levolle lasken- lualu oli lapsena turvallisuutta tuova tapa. Ei mitenkään pelottavaa.

Vierailija
4/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelin, mitä se sika rukouksessa tekee.

ku pervoa:p

Vierailija
5/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Armias, heikompi kaveri, tuli suojelemaan yöksi. Koska ei ollut yhtä vahva kuin Luoja, oli riski että Sijaltainen pääsisi yllättämään...

-ap

Vierailija
6/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin etten herää enää.

Vierailija
7/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä pelkäsin kyllä, että en aamulla heräisi vaan kuolisin yön aikana.

Samoin. Aika karu iltarukous pienille lapsille.

Vierailija
8/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin sijaltaisen sellaiseksi isoksi kummallisen soljuvaksi möröksi, joka nousee jostain sängyn alta tms.

Aika kamalia rukouksia ://

Vierailija
9/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos meille annetaan TÄNÄ päivänä meidän jokapäiväinen leipämme, miten meille riittää sitten leipää niin kaikkina muina päivinä. Meni monta vuotta ennen kuin tajusin tämän kohdan.

Eri rukous, tiedän.

Vierailija
10/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sialtani en nousisi, jota mä en taas tajuu. En kehdannut kysyä äidiltä koska olin muutenkin niin tyhmä ja sain siitä kuulla ihan tarpeeksi.

Moni muukin asia valjennut vasta aikuisena! =D

Omilleni olen sinnikkäästi kaikkea selittänyt ja painottanut että kysy kysy aina kun kummastuttaa. Ettei ne turhaan mieti kaikkea outoa yksin.

Vierailija
11/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Armias, heikompi kaveri, tuli suojelemaan yöksi. Koska ei ollut yhtä vahva kuin Luoja, oli riski että Sijaltainen pääsisi yllättämään...

-ap

Vierailija
12/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Jaakko kulta laulussa puhuttiin kellojasin soitosta.

Vierailija
13/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelin, miten Hoosianna voi olla Daavidin poika, vaikka se kuulostaa ihan tytön nimeltä...

Vierailija
14/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kelasin sen liittyvän jotenkin sikoihin tai jotain et jos sialtani en nousisi, jota mä en taas tajuu.

Ihmettelin välillä miten se sika liittyy koko juttuun, mutta rukouksethan muutenkin olivat niin outoja.

Vierailija
15/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelin, miten Hoosianna voi olla Daavidin poika, vaikka se kuulostaa ihan tytön nimeltä...

Vierailija
16/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut mulle tuttu ihan pienenä, ja siinä vaiheessa kun siihen tutustuin olin jo tarpeeksi vanha ymmärtääkseni, mitä siinä sanotaan.

Vierailija
17/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pelännyt että olisin kuollut yöllä, aattelin vaan että jos yön aikana kuolen niin sitten pääsen taivaaseen :)

Nykyään lausun iltarukouksen 1,5 vuotiaalle tytölleni, mutta nyt aloin miettimään että kannattaako jos noin moni on sitä lapsena pelännyt :D

Vierailija
18/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummon kanssa tuota rukousta sanoimme ja pelkäsin kyllä, että mummi ei nousisi sijaltaan, vaan heräisin yksin mummolassa ruumiin kanssa.

Vierailija
19/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan tiennyt mistä sieltä

Vierailija
20/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ymmärsin mitä ruokouksessa sanottiin. Onlinen puolella joskus olen aikuisiällä jännittänyt Sijailtaisen tekemisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme