:( Huolisko kukaan meidän koiraa? Joudutaan muuten lopettaa sisälle pissivä koira..
Oon tänne aiemminkin kirjottanut..
Nyt on se tilanne, että me olemme koirasta päättäneet luopua. Meillä ei oo rahaa tutkituttaa yksityisellä ell olisiko taustalla jotain muuta. Kunnallisella puolella ultrattiin ym. Lääke on, mutta ei tehoa.
Mies meinas että nyt on aika luopua (=lopettaa). Koira on vasta 6v. Ottaa sydämestä, miten pystyn koirasta luopumaan.. :´( Tuntuu että se on väärin. :(
Kommentit (105)
Ai niin, melkein unohdin.
Diabetes insipidus. Elimistö ei kykene konsentroimaan virtsaa. Aivolisäkeperäinen juttu. siis hormoni-vika. Tähän on olemassa Minirin-tipat. Tämä ei oikein näy missään testissä ja on harvinainen sairaus, mutta mahdollinen. Kysäisepä tästä eläinlääkäriltäsi siellä paikkakunnallasi.
kusee sisälle, niin sillä on jokin sairaus. Koiran kannalta asia pitää katsoa, että kärsiikö se jotain sairautta. Kun koiran on eläinlääkäri tutkinu, kokeiltu lääkettä ja lääke ei auta, niin tietysti koiran nukuttaminen pois on silloin ainut oikea vaihtoehto.
Ei sen kanssa kannata venkslata, ikää tulee ja kusivaiva pahenee, joten koira vaihtoon.
kunnallisella ell nuo tutkimukset, niitä ei ole nimittäin tehty. Kiitos vinkistä!
Kyllä me koiran ensisijaisesti haluamme kuntoon. Toissijainen on luovutus, kolmantena vasta lopetus. Kitisijöille tiedoksi.
ap
Ja älkää viitsikö arvostella meitä koiranomistajina, kun ette tiedä mitään. Uskonpa että kuka tahansa väsyisi JATKUVAAN pissan siivoamiseen ja pissa hajuun.
Ai niin, melkein unohdin. Diabetes insipidus. Elimistö ei kykene konsentroimaan virtsaa. Aivolisäkeperäinen juttu. siis hormoni-vika. Tähän on olemassa Minirin-tipat. Tämä ei oikein näy missään testissä ja on harvinainen sairaus, mutta mahdollinen. Kysäisepä tästä eläinlääkäriltäsi siellä paikkakunnallasi.
Siis on tähänkin olemassa testi, mutta edellyttää koiran ottamista klinikalle testauspäiväksi. Monimutkaisempi juttu ja varmaan tekevät vain yksityispuolella.
Se ON väärin ja pahasti lopettaa tuon takia.
Oletteko muuten kokeilleet koiralla pöksyjä sisällä? Jos on tapapissailua niin pöksyt voi saada sen hyvin kuriin ainakin.
kun lemmikistä on enemmän haittaa,kuin iloa niin mielestäni on aika luopua.Meillä kanssa kissa ei oppinut sisäkissaksi enään,ja pissi sisälle niin annoin pois.
psyykkinenkin oire. Kannattaa kysäistä ongelmakoirakouluttajalta. Googlesta löytyy lista.
Ilmeisesti munuaiset menossa huonoksi kun juokin jatkuvasti.
Olen ratkaissut asian niin etten pidä juomakuppia koko ajan saatavilla, käytän pissillä parin tunnin välein ja yöt + kauppareissun ajan koira nukkuu suihkuhuoneessa, sieltä on helppo suihkuttaa pissit.
Ai niin, melkein unohdin. Diabetes insipidus. Elimistö ei kykene konsentroimaan virtsaa. Aivolisäkeperäinen juttu. siis hormoni-vika. Tähän on olemassa Minirin-tipat. Tämä ei oikein näy missään testissä ja on harvinainen sairaus, mutta mahdollinen. Kysäisepä tästä eläinlääkäriltäsi siellä paikkakunnallasi.
Siis on tähänkin olemassa testi, mutta edellyttää koiran ottamista klinikalle testauspäiväksi. Monimutkaisempi juttu ja varmaan tekevät vain yksityispuolella.
Kaikkia testejä ei toki ole ekalla kerralla tehty/tutkittu. Ekaksi tutkin itse tavllisimmat vaivat ja sitten tehdään jatkotutkimuksia tarpeen mukaan, jos ensimmäisellä kerralla apua ei löydy. Ja minun arkeani on tosiaan sekin että valitettavasti kaikki ei aina selviä eikä jokainen parane.
kyllä minä tiedän että se on väärin.
Mies haluaa uuden koiran, en minä. En minä edes metsästä. Mutta en minä kyllä jaksa pissiäkään siivota.
Noista eläinlääkärikustannuksista vielä. Lasken mukaan tutkimuskulut sekä lääkekulut (joita varmasti syö loppuikänsä) . Siihen nähden uusi koira tulee halvemmaksi (ontuva puolustus, tiedän). Täytyy vain toivoa että tulee terve yksilö tällä kertaa.
Pattitilanne. Ollaan tätä lopettamisasiaa kyllä kauan pähkäilty.
ap
Toivottavasti pitää huolen, ettei kukaan myy teille pentua. Vai oliko tämä vain huolella suunniteltu provo?
Olette varmaan koettaneet vaihtaa koiran ruokia erilaisiksi. Olen törmännyt ihmisillä pissanpidätyskyvyn menetykseen tittyä ruoka-ainetta syötyään. Vois selittää koiran laihtumistakin jos ei se ruoka oikein imeydy kunnolla mitä syö nyt.
On ainakin helppo ja halpa kokeilla.
Kyllä se nyt vaan on niin, että koira on vain eläin, kylmä fakta! Se kuka vertaa lasta ja koiraa saman arvoiseksi, kertoo vain todella tyhmästä ihmisestä.
Mua pelkästään hymyilyttää tämän palstan huutaja, meuhaaja mammat tai mitä oottekaan. Itse pidän koirista ja en koskaan puolustaisi koiran kiusaajaa tms., mutta sitäkin enemmän tykkään ihan ihmisistä, joiden elin mahkut laitan ykköseksi.
On nimittäin eräs ihmistyyppi, joille on maaaailman täärrrkein aassiaaa KOIRAT. Yksi esimerkki oli ikuisesti sinun dokumentissa se sijoitettujen lasten äiti, en muista nimeä. Kaikessa menee koirat edelle. Minä pidän kyseisiä tyyppejä vinksahtaneina, ihmisläheisyyden puutteesta jo alun alkaen kärsineinä.
Joo, saa haukkua. Mä lähden leipomaan, että lapsilla on mukava tulla koulusta kotiin.
mielipiteeni. Lopetuttaisin koiran, se olis parasta myös sen koiran kannalta. Ei ole järkeä antaa sairasta koiraa enää kiertoon, ikääkin kuitenkin jo noin paljon.
Ja koiraa en alkaisi verrata lapseen kuten täällä jotkut tekee. Jos rahaa ei ole niin sitä ei ole, eikä se raha edes välttämättä ole mikään ratkaisu.
Maalaisjärkeä kehiin.
koiran tutkimuksiin rahaa,se lihavoittaa kyllä kivasti eläinlääkärin pussia.Meillä oli monivammainen koira joka oli kiupen vuoksi erittäin aggressiivinen.Puri ja irvisteli,kunnes syy selvisi.Tuli kalliiksi sairas koira,ja päätin etten enää koskaan hassaa rahojani turhuuksiin.Ihmisillä on sielu,ei koirilla.
Mua pelkästään hymyilyttää tämän palstan huutaja, meuhaaja mammat tai mitä oottekaan. Itse pidän koirista ja en koskaan puolustaisi koiran kiusaajaa tms., mutta sitäkin enemmän tykkään ihan ihmisistä, joiden elin mahkut laitan ykköseksi.
On nimittäin eräs ihmistyyppi, joille on maaaailman täärrrkein aassiaaa KOIRAT. Yksi esimerkki oli ikuisesti sinun dokumentissa se sijoitettujen lasten äiti, en muista nimeä. Kaikessa menee koirat edelle. Minä pidän kyseisiä tyyppejä vinksahtaneina, ihmisläheisyyden puutteesta jo alun alkaen kärsineinä.
Joo, saa haukkua. Mä lähden leipomaan, että lapsilla on mukava tulla koulusta kotiin.
Hei!
En malta olla kommentoimatta: Jano ei ole kiva juttu. Juomista ei oikein voi eläinsuojelulainkaan puitteissa rajoittaa.
Ymmärrän toki, että olet vain koettanut keksiä keinoja selviytyä.
Runsaaseen juomiseen on tavallisimmin syynä tulehdus jossain päin elimistöä
Mutta tässä lista
1. diabetes mellitus
2. diabetes insipidus
3.rakkotulehdus
4. munuaistulehdus
5.akuutti munuaisvika
6. krooninen munuaisvika
7. kohtutulehdus
8.maksasairaus
9.maksashuntit
10.haimatulehdus
11.kilpirauhasen sairaus
12.lisäkilpirauhasen liikatoiminta
13.Addisonin tauti
14. cushingin tauti
15. Hyperammonemia
16. Hyperkalsemia ( esim. kasvainsairauksien yhteydessä)
17.asidoosi
18.häiriökäytös
19. koiran dementia
20.leptospiroosi
21.lesihmaniaasi
22.Lymen tauti
23. Lääkkeet ja myrkyt : epilepsialääkkeet, e-pillerit jne.
Eli aika tuskaisen monta syytä on runsaaseen juomiseen ja pissimiseen.Yleensä toki tutkitaan ekaksi tavallisimmat syyt..
Kuka vastuullinen koiran kasvattaja teille enää uutta pentua luovuttaa/myy? Kai jokainen kasvattaja kyselee teiltä speksejä edellisistä koiristanne. "Niin joo, me muuten lopetettiin meidän 6-vuotias vastaava viimeviikolla kun se pissi sisälle..." HALOO!
Koiralla on varmasti pissausongelmia stressiin ja teidän kotiolojen vuoksi. Se haluaa todennäköisesti vain huomiota ja aikaa, jota ei ilmeisesti AP:n ja miehensä henkisen olotilan huomioiden tarpeeksi ole saanut. Tekisi myös mieli kysyä, millaista ruokaa koiralle syötätte? Halvinta mahdollista heikon rahatilanteenne huomioiden?
Jos teillä ei ole varaa viedä koiraanne kattaviin tutkimuksiin, miten ihmeessä teillä voi olla varaa ostaa uutta pentua? Maksattaa sen rokotukset? Tai laadukkaat penturuoat? Olettaen siis, että ette syötä sille mitään halpamarketin Luppaa...
Ettekö te ole kiintyneet tähän nykyiseen koiraan ollenkaan? Mieskin vain haikailee uutta koiraa kuvioihin vaikka edellistäkään ei ole vielä ehditty lopettaa? Se pentuhan vasta tuleekin sisälle pissimään, vielä tätä nykyistäkin enemmän!
Te olette pahin mahdollinen todiste emaptiakyvyttömästä kertakäyttösukupolvesta: tapetaan vanha uskollinen ystävä ja ostetaan uusi tilalle! Hävetkää! :(
Hei! En malta olla kommentoimatta: Jano ei ole kiva juttu. Juomista ei oikein voi eläinsuojelulainkaan puitteissa rajoittaa. Ymmärrän toki, että olet vain koettanut keksiä keinoja selviytyä. Runsaaseen juomiseen on tavallisimmin syynä tulehdus jossain päin elimistöä Mutta tässä lista 1. diabetes mellitus 2. diabetes insipidus 3.rakkotulehdus 4. munuaistulehdus 5.akuutti munuaisvika 6. krooninen munuaisvika 7. kohtutulehdus 8.maksasairaus 9.maksashuntit 10.haimatulehdus 11.kilpirauhasen sairaus 12.lisäkilpirauhasen liikatoiminta 13.Addisonin tauti 14. cushingin tauti 15. Hyperammonemia 16. Hyperkalsemia ( esim. kasvainsairauksien yhteydessä) 17.asidoosi 18.häiriökäytös 19. koiran dementia 20.leptospiroosi 21.lesihmaniaasi 22.Lymen tauti 23. Lääkkeet ja myrkyt : epilepsialääkkeet, e-pillerit jne. Eli aika tuskaisen monta syytä on runsaaseen juomiseen ja pissimiseen.Yleensä toki tutkitaan ekaksi tavallisimmat syyt..
Ihan totta on myös sekin, että elämä ei saa käydä liian vaikeaksi. Ja lapset pitää jaksaa hoitaa ja pitää koti asuttavana. Eli jos vika ei selviä ja siivo on kotona ihan mahdoton pissimisen takia, niin armeliasta on nukuttaa koira pois. olen nähnyt eläinlääkärinä paljon pienten lasten vanhempia, joilla on vielä päälle hoidettavana sairas vanha koira ja rankkaahan se on ja luopumispäätös tehdään joskus ydessä ihan näillä perusteilla.
Minkä rotuinen? Löytöeläintalo on myös vaihtoehto tai Apulassa voi ilmoittaa Annetaan osastolla.Onhan noita muitakin vaihtoehtoja kuin piikki