Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

:( Huolisko kukaan meidän koiraa? Joudutaan muuten lopettaa sisälle pissivä koira..

Vierailija
20.01.2012 |

Oon tänne aiemminkin kirjottanut..

Nyt on se tilanne, että me olemme koirasta päättäneet luopua. Meillä ei oo rahaa tutkituttaa yksityisellä ell olisiko taustalla jotain muuta. Kunnallisella puolella ultrattiin ym. Lääke on, mutta ei tehoa.

Mies meinas että nyt on aika luopua (=lopettaa). Koira on vasta 6v. Ottaa sydämestä, miten pystyn koirasta luopumaan.. :´( Tuntuu että se on väärin. :(

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ei missään vaiheessa ole ollut kyse siitä, että ihminen ja koira olisi "samalla viivalla" (vaikka itse en arvotakaan elämän arvoa rodun tai lajin mukaan).

Tässä on kyse siitä, että AP miehineen EI HALUA maksaa 6-vuotiaan koiransa kattavista tutkimuksista vaan mieluummin lopettaisivat sen ja aloittavat alusta uuden koiran kanssa.

Ostavat siis tismalleen sillä samalla rahalla, jota eivät nyt raaski nykyisen koiransa elämän parantamiseen käyttää, itselleen uuden koiran. Mitäs jos tämä uusinkin tulokas paljastuu ongelmatapaukseksi? Sekin lopetetaan ja taas uusi, mahdollisesti mielekkäämpi vahtoehto kotiin?

Voiko mikään olla henkisesti kuvottavampaa? Voiko mikään osoittaa suurempaa moraalittomuutta? Eipä ole tainneet olla koiraparan olot kovin hääppöiset, eipä siis ihme että pissailee sisätiloihin.

Ja suosittelen (mikäli AP on tosissaan eikä trolli) että otat yhteyttä suoraan koirapalstoille ja rodun omaan rescue-palveluun. Ei tämä vauvapalstan av-sivusto ole tosiaankaan mikään oikea paikka tällaisiin juttuihin!

Vierailija
2/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodinvaihtajat ry voisi varmasti auttaa teitä!

www.kodinvaihtajat.com

Itse otin tuolta kautta koiran, ja olivat tosi tarkkoja, meidät haastateltiin 2x jne.

Eli haluavat todella eläimen parasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ei missään vaiheessa ole ollut kyse siitä, että ihminen ja koira olisi "samalla viivalla" (vaikka itse en arvotakaan elämän arvoa rodun tai lajin mukaan).

Tässä on kyse siitä, että AP miehineen EI HALUA maksaa 6-vuotiaan koiransa kattavista tutkimuksista vaan mieluummin lopettaisivat sen ja aloittavat alusta uuden koiran kanssa.

Ostavat siis tismalleen sillä samalla rahalla, jota eivät nyt raaski nykyisen koiransa elämän parantamiseen käyttää, itselleen uuden koiran. Mitäs jos tämä uusinkin tulokas paljastuu ongelmatapaukseksi? Sekin lopetetaan ja taas uusi, mahdollisesti mielekkäämpi vahtoehto kotiin?

Voiko mikään olla henkisesti kuvottavampaa? Voiko mikään osoittaa suurempaa moraalittomuutta? Eipä ole tainneet olla koiraparan olot kovin hääppöiset, eipä siis ihme että pissailee sisätiloihin.

Ja suosittelen (mikäli AP on tosissaan eikä trolli) että otat yhteyttä suoraan koirapalstoille ja rodun omaan rescue-palveluun. Ei tämä vauvapalstan av-sivusto ole tosiaankaan mikään oikea paikka tällaisiin juttuihin!

Vierailija
4/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ajatteliko mies hoitaa asian itse jossain metsässä?

Vierailija
5/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todellakin joku kehtaa opettaa jälkikasvulleen elämänarvoja, joiden mukaan ihminen on jotain toista eläinlajia arvokkaampi, toivon, että kyseisen ihmisen jälkikasvulla on kasvaessaan tarpeeksi järkeä katkaista kaikki yhteydet vamhempiinsa. Helppoa elämää toivovien ei pidä hankkia lapsia saati sitten eläimiä.

Vierailija
6/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelkästään hymyilyttää tämän palstan huutaja, meuhaaja mammat tai mitä oottekaan. Itse pidän koirista ja en koskaan puolustaisi koiran kiusaajaa tms., mutta sitäkin enemmän tykkään ihan ihmisistä, joiden elin mahkut laitan ykköseksi. On nimittäin eräs ihmistyyppi, joille on maaaailman täärrrkein aassiaaa KOIRAT. Yksi esimerkki oli ikuisesti sinun dokumentissa se sijoitettujen lasten äiti, en muista nimeä. Kaikessa menee koirat edelle. Minä pidän kyseisiä tyyppejä vinksahtaneina, ihmisläheisyyden puutteesta jo alun alkaen kärsineinä. Joo, saa haukkua. Mä lähden leipomaan, että lapsilla on mukava tulla koulusta kotiin.

olen minä ainakin saanut läheisyyttä lapsena ja myöhemmin mutta ymmärrän että eläimet on tärkeitä ja perheenjäseniä.

Vierailija
7/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa ainakin puhuttiin, että labbiksilla on melko paljon kaikkea vaivaa johtuen siitä, että on niin "jalostettu" ja suosittu rotu.

Voi olla totaalisen täydellisen väärässä, mutta muistaisin tällaista kuulleeni.

Eli jos tilanne on tämä, niin ap EI NYT AINAKAAN HANKI UUTTA labbista, ettei seuraavakin mene piikille jonkun pikkuvian vuoksi.

Itseasiassa kaikissa roduissa on kai omat sairausriskinsä, joten mä en kyllä ap:na hankkisi uutta koiraa ollenkaan.

Vierailija
8/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin piikillä aamulla ja samantien varasin uuden pennun, haetaan se huomenna! Pikkuinen labbis!

Vierailija
9/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joutuu tekemään vaikeita ratkaisuja ja eläimet eivät lopulta ole sama asia kuin ihmiset.

Vierailija
10/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos listitään? Metsästyskoiratkin saavat kuulan kalloon samantien, jos eivät hoida tehtäväänsä, ei se sen kummempaa ole. Ei niitä turhaan elätetä.

Man

Vierailija
11/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira joi ja pissasi paljon . Lisäksi oli väsynyt. Kohtu leikattiin.

Vierailija
12/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on kyllä uskomaton. Kuulostat erittäin vastuulliselta koiranomistajalta: olet vienyt koirasi tutkimuksiin vaivan vuoksi. Joskus vaan käy niin, että vaivaan ei löydy lääkettä.

Vierailija
13/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on kyllä uskomaton. Kuulostat erittäin vastuulliselta koiranomistajalta: olet vienyt koirasi tutkimuksiin vaivan vuoksi. Joskus vaan käy niin, että vaivaan ei löydy lääkettä.

on vienyt koiransa kerran tutkimuksiin, mutta ei jatkotutkimuksiin, joissa tuo vaiva vois ihan hyvin selvitä. Ei myöskään ole missään käynyt ilmi että koira mitenkään kärsisi tilanteesta, joten tosi typerää ja julmaa tappaa se.

Vierailija
14/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtutulehdus. Meidän koira joi ja pissasi paljon . Lisäksi oli väsynyt. Kohtu leikattiin.

Erittäin todennäköinen leikatulla uroksella ?

Vierailija
15/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista, niin taatusti tulee selväksi, että koira voi tulla tosi kalliiksi, jos sille sattuu jotain. Mutta jos on päähänpistosta päättänyt, että otetaan nyt tuon naapurin murren pentu, kun ihan ilmatteex saaraan, niin eihän sellaiset pöljät tajua, että harva koira tulee halvaksi aikuisten oikeasti.

aphan on aivan vastuullinen. Pitääkö siis nähdä elämänsä täydellisesti 10v päähän ennen kuin voi hankkia lemmikkiä? Eihän lastenkaan kanssa tiedä miten käy. Mä en osta hevosta koska TIEDÄN ettei mulla ole siihen varaa, mutta koiran voisin hankkia, vaikka saattaa olla et olen 5v;n päästä työtön eikä mulla silloin olisi rahaa viedä sitä monen tonnin hoitoihin. Eli ilmeisesti pitää jättää koirat ja lapset hankkimatta ja muutenkin elämättä, tahtomatta, rakentamatta, tekemättä mitään kun ei kerran tiedä. ja koira on KOIRA, ihminen on vastuussa siitä ettei koira eikä muukaan eläin kärsi. Mutta jos lopettaa 6v sairaan koiran se on IHAN OK, suorastaan vastuullista. Olen nähnyt monta kärsivää vanhaa koiraa joita on kuljetettu eläinlääkärissä vaikka koiran elämä ei oo enää elämisen arvoista sille koiralle. ja siksi et ihmiset on itsekkäitä, sekaisin päästään eikä pysty oikeesti ottamaan vastuuta ja kohtaamaan lupumista ja surua. OIkeesti. Olette päästänne sekaisin, käsittämättömän moni!!!!

Vierailija
16/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista, niin taatusti tulee selväksi, että koira voi tulla tosi kalliiksi, jos sille sattuu jotain. Mutta jos on päähänpistosta päättänyt, että otetaan nyt tuon naapurin murren pentu, kun ihan ilmatteex saaraan, niin eihän sellaiset pöljät tajua, että harva koira tulee halvaksi aikuisten oikeasti.

aphan on aivan vastuullinen. Pitääkö siis nähdä elämänsä täydellisesti 10v päähän ennen kuin voi hankkia lemmikkiä? Eihän lastenkaan kanssa tiedä miten käy. Mä en osta hevosta koska TIEDÄN ettei mulla ole siihen varaa, mutta koiran voisin hankkia, vaikka saattaa olla et olen 5v;n päästä työtön eikä mulla silloin olisi rahaa viedä sitä monen tonnin hoitoihin. Eli ilmeisesti pitää jättää koirat ja lapset hankkimatta ja muutenkin elämättä, tahtomatta, rakentamatta, tekemättä mitään kun ei kerran tiedä. ja koira on KOIRA, ihminen on vastuussa siitä ettei koira eikä muukaan eläin kärsi. Mutta jos lopettaa 6v sairaan koiran se on IHAN OK, suorastaan vastuullista. Olen nähnyt monta kärsivää vanhaa koiraa joita on kuljetettu eläinlääkärissä vaikka koiran elämä ei oo enää elämisen arvoista sille koiralle. ja siksi et ihmiset on itsekkäitä, sekaisin päästään eikä pysty oikeesti ottamaan vastuuta ja kohtaamaan lupumista ja surua. OIkeesti. Olette päästänne sekaisin, käsittämättömän moni!!!!

että ap aikoo ottaa uuden koiran silti, vaikka tietää nyt jo että rahatilanne on niin surkea, ettei ole varaa hoitaa koiraa jos se sairastuu?

Vierailija
17/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavia nämä ihmiset. muka niin uskollisia koirille. Kyllä se nyt vaan on niin, että koira on vain eläin, kylmä fakta! Se kuka vertaa lasta ja koiraa saman arvoiseksi, kertoo vain todella tyhmästä ihmisestä.

AIVAN!! Olen eläinrakas, mutta minulla menee kyllä vissi raja ihmisen ja eläimen välillä. Ihan puistattaa tällainen koiran takia syyllistäminen. Vaikka veisi piikillekin. Menee jo ihan mahdottomuuksiin ihmisten arvostelukyvyn puute.

ja niinkuin joku on jo asiaan viitannutkin, kaiken yli menevä vouhotus koirasta kielii vaikeuksista kohdata itsensä ja muut ihmiset. Tiedän muutamankin "kennel"-ihmisen, joka mennentullen hylkää lastensa tarpeen mutta ne perkuleen piskit on aina jalustalla. Se on TUNNEVAMMA- ei ole kykyä toimia ihmisten kanssa tasavertaisesti niin eläinten kanssahan saa olla vaikka kuinka seko ja ennenkaikkea pomo- ei tarvitse kyetä vuorovaikutukseen ja toisen huomioonottamiseen. ja näitä on nähty monta. ja olen itse hyvin eläinrajkas ja sitä mielstä että eläimiä on kohdeltava paremmin kuin hyvin. Mut siinä on suuri ero näihin hysteerisiin tuomitsijoihin.

Vierailija
18/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla ei ole rahaa viedä nykyistä koiraansa jatkotutkimukseen, mutta rahaa löytyy kyllä koiran lopettamiseen ja uuden pennun ostamiseen? Aikaa ja tahtoa ei riitä nykyisen koiran käytöksen ymmärtämiseen, mutta aikaa riittää sitten uuden koiranpennun opettamiseen.

Just. Eipä mene jakeluun tuollainen arvottomuus ja moraalin puute.

Vierailija
19/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä AP:n ja puolustajiensa kaltaisia m*lkkuja oikein sikiää? Jostakin perähikiän junttilasta nämäkin kirjoittajat ihan varmasti.

Anna mä arvaan: kouluja on käyty maksimissaan peruskoulun ja hyvässä tapauksessa opistotasoisen tutkinnon verran. Tiineeksi ollaan tupsahdettu ("oho") ilman suurempia tulevaisuudensuunnitelmia ja metsästystä harrastava perheenisä Repa elättää wt-perheensä joko matalapalkatussa duunarihommassa tai todennäköisemmin työttömänä sossun, työkkärin ja kelan vakioasiakkaana... Eihän siinä voi rahat riittää mitenkään perheenjäsenestä huolehtimiseen!

Vierailija
20/105 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ON väärin ja pahasti lopettaa tuon takia.

Oletteko muuten kokeilleet koiralla pöksyjä sisällä? Jos on tapapissailua niin pöksyt voi saada sen hyvin kuriin ainakin.

mutta oli pakko kun tämän näin.

Miten kukaan, joka sanoo itseään eläinten rakastajaksi voi sanoa, että on väärin lopettaa SAIRAS koira?

Ja että koira eläisi normaalia koiranelämää PÖKSYT jalassa?

Oikeasti, sitten kun koiralla on niin iso vaiva, että se aiheuttaa mittavia kustannuksia jokapäiväisessä elämässä tai että koira kärsii siitä joko kivun kautta tai apuvälineiden takia, niin kyllä se on parempi koiralle, että pääsee vihreille niityille.

Minulla itselläni on pitkä koirahistoria ja tälläkin hetkellä minula työkoira. Ja jos se ei pysty töitään tekemään ilman apuvälineitä tai kivun takia niin kyllä saa koira rauhallisen unen.

Ei se ole koiran elämää jos sen elämänlaatu kärsii ja kovasti muutosta siihen mihin se on tottunut aikaisemmin. Vanhuus ei tietenkään ole syy lopettaa koiraa, mutta jos sillä on kipuja tai tarvii vaipan, niin todellakin.