:( Huolisko kukaan meidän koiraa? Joudutaan muuten lopettaa sisälle pissivä koira..
Oon tänne aiemminkin kirjottanut..
Nyt on se tilanne, että me olemme koirasta päättäneet luopua. Meillä ei oo rahaa tutkituttaa yksityisellä ell olisiko taustalla jotain muuta. Kunnallisella puolella ultrattiin ym. Lääke on, mutta ei tehoa.
Mies meinas että nyt on aika luopua (=lopettaa). Koira on vasta 6v. Ottaa sydämestä, miten pystyn koirasta luopumaan.. :´( Tuntuu että se on väärin. :(
Kommentit (105)
mutta parempi olla ottamatta sitten uutta koiraa.Eikä mitään muutakaan eläintä. Mikään ei nimittäin takaa etteikö uusikin koira voi sairastua, sittenkö vaan veisitte senkin piikille ja ottaisitte taas uuden. Niin kauan kun sattuu kohdalle yksilö joka pysyy terveenä pennusta kuolemaansa asti.
Aika tunteetonta ja vastuutonta meininkiä.
ja jopa rahalla maksettu, joka otettiin miehen metsäkaveriksi (labradori). Ja toinen koira on haaveissa.. (kivittäkää vaan!)
ap
Siis ei voi olla totta. Jos te ette tätä koiraa pysty kahden ihmisen tuloilla hoitamaan, niin miten ihmeessä te suunnittelette toista?
joten eiköhän tällekin teidän koiralle löydy uusi koti jos näette vähän vaivaa ja ilmoittelette asiasta!!
toisekseen lapsi ja koira on ihan eri asia, ja kolmennekseen koiran hoito on paljon kalliimpaa mitä lapsen.!
Ehkä se koiralle on kaikis paras päästä pois maanpäältä.
Jos onkin vakavasti sairas ja kärsii.?
kyllä minä tiedän että se on väärin.
Mies haluaa uuden koiran, en minä. En minä edes metsästä. Mutta en minä kyllä jaksa pissiäkään siivota.
Noista eläinlääkärikustannuksista vielä. Lasken mukaan tutkimuskulut sekä lääkekulut (joita varmasti syö loppuikänsä) . Siihen nähden uusi koira tulee halvemmaksi (ontuva puolustus, tiedän). Täytyy vain toivoa että tulee terve yksilö tällä kertaa.
Pattitilanne. Ollaan tätä lopettamisasiaa kyllä kauan pähkäilty.
ap
kun koirankusi haisee sen nenään ympäri kämppää.
En ymmärrä ihmisiä, jotka ottaa lemmikkejä ja sitten ei huolehdi niistä.
Koita vaan ap viedä koira itse piikille ja hautaa raato omaan pihaan, niin etpä niin helposti ole ottamassa uutta.
enkä allekirjoita tuota että lapset on halvempia hoitaa kun koirat.
Koiralle olisi varmasti paras jos löytyisi vastuullinen uusi koti. AP:lla ei ole mitään valmiuksia uuden koiran hankintaan.
Mies haluaa uuden koiran, en minä. En minä edes metsästä. Mutta en minä kyllä jaksa pissiäkään siivota.
Noista eläinlääkärikustannuksista vielä. Lasken mukaan tutkimuskulut sekä lääkekulut (joita varmasti syö loppuikänsä) . Siihen nähden uusi koira tulee halvemmaksi (ontuva puolustus, tiedän). Täytyy vain toivoa että tulee terve yksilö tällä kertaa.
ap
pissaamisongelmako haittaa koiran metsällä käyntiä?? ei varmaankaan!
Laittakaan osa asunnosta koiralle hyväksi, josta on helppo siivota pissat, ja rajatkaa esim. olohuone ja makuuhuone koiran ulottuvilta pois.
välttämättä mitään lisätietoa toisi, jos tämä nyt yhtään sinua lohduttaa. Meillä ollut kaksi kissa, jotka ovat pissanneet ympäriinsä, ja kummankin kanssa tutkittiin yksityisellä ihan kaikki, kustannuksista välittämättä, mutta mitään ei selvinnyt. Toisella lienee taustalla ollut joku käytöshäiriö, joka tuli esiin vasta parin vuoden iässä, sitä ennen se pissasi ihan nätisti hiekkalaatikkoon. Yritimme hoitaa sitä feromonilla, mutta ei sekään auttanut. Vosi kestettiin sisään pissaamista ja sitten kissa nukutetiin, mikä ei ollut helppoa, mutta mikään muu ei auttanut. Toinen pissasi sisään ihan pennusta saakka, ja lopulta selvisi, että kissa joi ihan älyttömästi vettä, paljon enemmän kuin sen kokoisen olisi pitänyt juoda, ja pissaaminen johtui siitä. Mitään elimellistä syytä siihen juomiseen ei kuitenkaan löytynyt. Tämäkin kissa piti lopettaa, vaikka vaikeaa sekin oli.
Meillä on siis ollut useita kissoja, ei ole niin että jokainen meidän kissa olisi lopetettu pissaamisen vuoksi, vain nämä kaksi. Joskus vaan on näin, eikä sielle voi mitään, ei lemmikkinä voi pitää eläintä, joka pissaa sisään =(
Kysyinhän minä, että ottaisiko kukaan?
Tottakai se on ensisijainen vaihtoehto, mutta kuka HALUAA pissavaivaisen koiran, oikeesti?? EI muuta ku yhteystietoja tännepäin. Ilmaiseksi lähtee, kunhan hyvän kodin saa!!!
ap
Olen eläinlääkäri ja mietin, että voisinkohan näin auttaa sinua. Sisälle pissailuun on monta syytä. Arvelin kirjoituksestasi, että olette saaneet Propalin tai Rinexin-virtsankarkailulääkettä. Sen teho pitäisi tulla esiin viikossa. Se auttaa, jos koiralla on hormonaalisista puutoksista johtuvaa virtsankarkailua (sterilisoidut nartut ja kastroidut urokset).
Muita syitä:
1. virtsatietulehdus: nopea ja halpa testata vaikka apteekista saatavalla Multistixillä.
2. Virtsakivet: helppo mikroskopoida pissasta vaikka kunnallisellakin vastaanotolla.
3. Kortisonilääkitys, nesteenpoistolääkitys lisää virtsaamistarvetta, annosta pienennettävä, jos johtuu tästä.
4. Eturauhasvaivat uroksella: hoito kastraatio tai lääkitys pistoksina ( Tardak)
5. Rakkokasvaimet, huono ennuste, silloin suosittelen todellakin lopetusta
6. psyykiset syyt: onko koiran elämässä muuttunut jotain, stressiä? DAP feromoni apteekista.
Olisikohan näsitä mitään apua? Entä jos koira vaan pääsisi tavallista useammin ulos? Vanhuuteen tuo ei vielä pitäisi liittyä.
ap
Koko ajan vaan lopettamisesta puhut. Minkälainen ihminen oikein olet? Puistattaa ajatella jos vielä lapsia.
Kysyinhän minä, että ottaisiko kukaan?
Tottakai se on ensisijainen vaihtoehto, mutta kuka HALUAA pissavaivaisen koiran, oikeesti?? EI muuta ku yhteystietoja tännepäin. Ilmaiseksi lähtee, kunhan hyvän kodin saa!!!
ap
Kysyt vauva-palstalla? Ootko tosissasi että täältä nyt heti pitää uusi omistaja löytyä?
Laita ilmoitus jonnekin eläinpalstalle!
Muita syitä:
1. virtsatietulehdus: nopea ja halpa testata vaikka apteekista saatavalla Multistixillä.
2. Virtsakivet: helppo mikroskopoida pissasta vaikka kunnallisellakin vastaanotolla.
3. Kortisonilääkitys, nesteenpoistolääkitys lisää virtsaamistarvetta, annosta pienennettävä, jos johtuu tästä.
4. Eturauhasvaivat uroksella: hoito kastraatio tai lääkitys pistoksina ( Tardak)
5. Rakkokasvaimet, huono ennuste, silloin suosittelen todellakin lopetusta
6. psyykiset syyt: onko koiran elämässä muuttunut jotain, stressiä? DAP feromoni apteekista.
Olisikohan näsitä mitään apua? Entä jos koira vaan pääsisi tavallista useammin ulos? Vanhuuteen tuo ei vielä pitäisi liittyä.
[/quote]
Koira on leikattu, reilu kaksi vuotta sitten. Uros. Ei ole tapahtunut mitään muutoksia koiran elämässä. Laihtunut on jonkin verran.
Käytiin eläinlääkärissä reilu pari kk sitten. Aluksi näytti että lääke (propalin juurikin) auttaa, mutta pian kävi selväksi ettei auta.
Virtsatulehdusta ei ollut, rakko ultrattiin ei kiviä eikä kasvaimia.
ap
kyllä minä tiedän että se on väärin. Mies haluaa uuden koiran, en minä. En minä edes metsästä. Mutta en minä kyllä jaksa pissiäkään siivota. Noista eläinlääkärikustannuksista vielä. Lasken mukaan tutkimuskulut sekä lääkekulut (joita varmasti syö loppuikänsä) . Siihen nähden uusi koira tulee halvemmaksi (ontuva puolustus, tiedän). Täytyy vain toivoa että tulee terve yksilö tällä kertaa. Pattitilanne. Ollaan tätä lopettamisasiaa kyllä kauan pähkäilty. ap
LASKIT ETTÄ UUSI TULEE HALVEMMAKSI??? SAATANAN KUSIPÄÄ IDIOOTTI!!!! LOPETTAMISTA TARVII JOKU MUU KUIN KOIRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kyllä on taas tuolla solvaajalla reaaliteetit hukassa. Siis kyseessä on VAIN koira ei ihminen mistä puhutaan. Ymmärrän ihan hyvin ettei ole kivaa pitää koiraa joka pissii sisään. Eikä mikään takaa että vaikka koiraa tutkitaisiin ja rahaa käytettäisiin kuinka paljon tahansa se saataisiin kuntoon.
Ap ymmärrän sinua. Mutta minusta on reilua että miehesi vie koiran piikille jos kerta haluaa hommata uuden.
Ja suoraan sanottuna vaikka haluaisinko labradorin niin en suostu ottamaan sellaista joka pissii sisään.
Ettei olis vaan "pissavaiva" mikä menis ihan ulkona käyttämisellä...
Ettei olis vaan "pissavaiva" mikä menis ihan ulkona käyttämisellä...
Minä olen ihan kotosalla, ja todellakin koira saa liikuntaa ja ulkoilua tarpeeksi (aamulenkki 1,5 h, päivällä 2-3 kertaa ulkona, illalla 1,5h lenkki). Älkää nyt viitsikö, en minä ihan heppoisin perustein koirasta ole luopumassa!
ap
Kiitos ymmärtäjille!
se on vaan koira. Maailma ei siihen pysähdy jos veiskin sen piikille. Voin tietysti tälleenkin kertoa että niitä elukoita saa kyllä hengiltä helvemmallakin jos säästöä etsii;-)
Laihtunut? Otettiinkohan koirasta verinäytettä? Munuaisten vajaatoimintaan ja diabetekseen voi liittyä laihtumista. Pikasokerin verestä voi ell usein ottaa vastaanotolla ihan tavallisella ihmisten verensokerimittarilla diabeteksen varalta,ei paljon maksa. Munuaisvian tutkimista varten kaksi arvoa labrassa maksaa alle 15 e, kun lähettää. Juoko koira paljon? Munuaisvikaiset ja diabeetikot juo runsaasti. Diabetestä voi iahn hyvin hoitaa koiralla. Insuliinin piikitys on aika helppoa autoamaattikynällä ja koira tottuu, ei välitä ollenkaan juuri pistoksista. Munuaisvika onkin sitten huonompi juttu.