Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pekka Haavistolla 28 opintoviikkoa :DD

Vierailija
19.01.2012 |

Pekka Haaviston opintorekisteriote

Allla olevat tiedot Pekka Haaviston opinnoista voi kuka tahansa käydä tarkistamassa Helsingin yliopiston opintotoimistosta, koska tiedot ovat julkisia.

Tiedot löytyvät opintorekisteristä ja niitä saa katsella. Saa myös tehdä muistiinpanoja.

Ylioppilas Haaviston valtiotieteen maisterin tutkintoon tähtäävät opinnot Helsingin yliopistossa ovat alkaneet 1976. Peruutus pvm 15.9.2005 – jättänyt ilmoittautumatta läsnä olevaksi.

Pääaine: Sosiaalipolitiikka

Kiinnittämättömät valtiotieteellisen tiedekunnan opinnot

Osallistuminen hallintoon ja järjestötoimintaan 5 opintoviikkoa

(merkitty 2000)

Äidinkielen kommunikaatio-opinnot 2 ov (1997)

TVT:n johdantokurssi 2 ov (1997)

Julkisoikeuden perusteet 3 ov (1997)

Tilastotiede

Matriisilaskennan perusteet 5 ov (1977); arvosana 1

Kehitysmaatutkimus

Kehitysmaatutkimuksen perusteet 1 ov (?)

Kielikeskus

Englannin kielen tekstin ymmärtäminen 2 ov (1976)

Englannin kielen suullinen ymmärtäminen 2 ov (2000)

Toinen kotimainen kieli (ruotsi) 3 ov (1998)

Aleksanteri-instituutti

Venäjän ja Itä-Euroopan tutkimus (kesäkoulu) 3 ov (2000)

Opinnot yhteensä: 28 ov / 160 ov

Yhteenveto:

Yleis-ja kieliopinnot 14ov

Tilasto 5 ov

Opiskelijapolitiikassa hääräilystä huikeat 5 ov

ja substanssi: Kehitysmaatutkimuksen perusteet 1 ov (?) ja Venäjän ja Itä-Euroopan tutkimus (kesäkoulu) 3 ov (2000) yhteensä huikeat 4 ov

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on kaikessa laskelmoiva ja tässä asiassa erityisesti. Fakta on se, että jos ei olisi mennyt pienpuolueen ehdokkaaksi niin tuskin olisi pahemmin töitä tarvinnut tehdä eli työttömyyskortisto olisi kutsunut. Suomi ja Eurooppa nyt vaan sattuu olemaan sellainen manner, missä koulutusta arvostetaan ja esim noilla papereilla ei mistään päin Eurooppa heruisi mitään duunia. Nyt tietenkin kun on nimeä ja poliittista kokemusta varmasti löytyy jotain suojatyötä YK:n tms alta. Kyllä minä edelleen arvostan koulutusta vaikka Pekka onkin ihan fiksu. Tuo tuo vaan lisää kannattajia esim Itä-Helsingissä, koska ne huomaa, että Pekka on samanlainen epäonnistuja kuin he itsekin.

Vierailija
22/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pidä niitä juuri minkään arvoisina. Olen muuten tehnyt kehitysmaatutkimuksestakin appron eli 15 ov:tä, ja sen kevyempää oppikokonaisuutta ei ole vastaan tullut (paitsi aineenopettajaopinnot, mutta niitä ei voi laskea samaan kategoriaan muiden yo-opintojen kanssa). Eli aivan varmasti Haavisto tietää 100 kertaa enemmän niin kehitysmaatutkimuksesta kuin kv-politiikasta yleensäkin kuin ne tavistallaajat, joilla on alalta opinnot suoritettu ja ovat nyt työttöminä tai muissa kuin oman alan töissä, koska niillä papereilla ei tosiaankaan työpaikkaa helposti löydä.

Vierailija
24/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on PROFESSORI

Vierailija
25/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä tiedä siitä mitään. En lähtisi Haaviston kanssa kisaamaan. Av-mamman ehkä :)

t. se, jolla 200 opintoviikkoa kasassa

Vierailija
26/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katkera työtön maisteri? Puuttuisiko sinulta käytös, äly ja kyvyt työskennellä?

Vierailija
27/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä vielä kuvittelin olevani maailman suurin häviäjä kun olen saanut kymmenessä vuodessa kasaan suunnilleen tuon määrän! Eihän mulla ole mitään hätää, olisin kevyesti voinut odottaa vielä pari vuosikymmentä :D

Vierailija
28/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aikamoista, että yo:n koulutuksella on päässyt noin pitkälle.

Ja toisaalta, haluaisin nähdä sen kun se Nexari tekee jotain tutustumikäyntejä lastenkoteihin tai johonkin kyldyyrimestaan valtiovierailulla jonkun toisen pressan vaimon kans :DDD Mut onhan Nexari kampaaja, että olishan sitä hiuksissa sitä keskusteluntynkää...ja ajatelkaa, olis varmaan Nexarin kampaamossa jonoa...

Vierailija
29/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä vielä kuvittelin olevani maailman suurin häviäjä kun olen saanut kymmenessä vuodessa kasaan suunnilleen tuon määrän! Eihän mulla ole mitään hätää, olisin kevyesti voinut odottaa vielä pari vuosikymmentä :D

YK.n tehtävissä, kansanedustajana ja ministerinä, eikö niin?

Vierailija
30/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä tiedä siitä mitään. En lähtisi Haaviston kanssa kisaamaan. Av-mamman ehkä :)

t. se, jolla 200 opintoviikkoa kasassa

Minä olen tehnyt kv-politiikasta aine-opinnotkin 15 vuotta sitten, ja luin pari mielenkiintoista kurssikirjaa. Paasikiven-Kekkosen linja ja Hobsbawmin Nationalism, kaiken muun olen unohtanut. Uskon Lipposen, Väyrysen ja Haaviston tietävän ja ymmärtävän poliittisesta historiasta aika paljon, mutta Niinistö ei vakuuta.

Vierailija
31/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka-parka ei ole ihan sitä sarjaa. :(

Jätän äänestämättä Pekkaa. Presidenttinä on parempi olla edes maisteri. Muissa kulttuureissa nuo tittelit ovat erityisen tärkeitä.

Vierailija
32/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Haavisto on jokaisessa vaalikeskustelussa tuonut esille, on todella hienoa ja vaikuttavaa.

Kaikille tutkintointoilijoille tiedoksi: Ihminen voi opiskella, lukea ja perehtyä asioihin muuallakin koulunpenkillä. Veikkaan, että Pekka on omassa työssään opiskellut ja perehtynyt asioihin muutaman maisterintutkinnon verran.

heittelee asiantuntevasti jalkaväenpuolustusasejärjestelmien nimiä kehään.

Vierailija
33/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei siis ole päässyt puusta pitkään opinnoissaan... Se on siis laiska ja saamaton tyhjänpäiväisyys.

Vierailija
34/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän äänestämättä Pekkaa. Presidenttinä on parempi olla edes maisteri. Muissa kulttuureissa nuo tittelit ovat erityisen tärkeitä.

Niin kuin missä kulttuureissa? Presidentillä ei ole vähäisintäkään valtaa, kyseessä lähinnä viihdytysupseerin työ. Ei siinä maisterin papereita tarvita :)

Vierailija
35/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt elämässäni ihan mukavasti tähän asti ja tykkäsin opiskelemistani aineista. En siis kadehdi Haavistoa, hänellä on varmasti ollut syynsä toimia noin. Älykäs mies joka tapauksessa ja vaikuttaa humaanilta. Saanee ääneni.

Vierailija
36/94 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lieköhän käynyt armeijan? Vai olisiko niin että armeijassa ei itse asiassa opeteta joka jarmolle ja petterille maanpuolustuksen strategiaa ja kansainvälisen sotilasyhteistyön kiemuroita?

Armeijan käyneet kehuivat lähinnä armeijan sosiaalistamisvaikutusta eli joka aselajin asiantuntemusta siellä tuskin jaetaan.

Vierailija
37/94 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Haavisto on jokaisessa vaalikeskustelussa tuonut esille, on todella hienoa ja vaikuttavaa.

Kaikille tutkintointoilijoille tiedoksi: Ihminen voi opiskella, lukea ja perehtyä asioihin muuallakin koulunpenkillä. Veikkaan, että Pekka on omassa työssään opiskellut ja perehtynyt asioihin muutaman maisterintutkinnon verran.

perehtyä muuten asioihin, tehdä töitä ETTÄ suorittaa sen tutkinnonkin.

Kyllä koulutukseen panostavan maan keulakuvalla pitää olla akateeminen ylempi tutkinto vähintäänkin taskussa.

Vierailija
38/94 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin missä kulttuureissa? Presidentillä ei ole vähäisintäkään valtaa, kyseessä lähinnä viihdytysupseerin työ. Ei siinä maisterin papereita tarvita :)

Nimenomaan tuolla maailmalla kierrellessään Suomea edustamassa presidentillä on hyvä olla kunnon koulutus. Suomi on tunnettu korkeasta koulutustasostaan. Tekee huonon vaikutuksen, jos näin korkeasti koulutetusta kansasta sitten kelpaa joku ylioppilas presidentiksi. Ihan kuin jossain Afrikassa, jossa ollaan ties mitä marsalkkoja vailla kouluja. Koko maailmahan nauraa niille.

Myös nuoriso tarvitsee esikuvan. Muuten kaikki alkavat luulla, että on turhaa opiskella. Riittää, kun on muuten vain hyvä ja kiva tyyppi, pärjää BB:ssä tai muissa TV-hommissa ja saa toimittajat puolelleen.

Vierailija
39/94 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kun on muuten vain hyvä ja kiva tyyppi, pärjää BB:ssä tai muissa TV-hommissa ja saa toimittajat puolelleen.

Syvällistä.

Vierailija
40/94 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintoviikkoina noin puolet vähemmän. En silti näe Haaviston keskenjääneitä opintoja mitenkään ongelmallisina. Muistan jo nuorena lukeneeni hänen interreil-oppaansa, joka ylittää mennen tullen työmäärältään ja laajuudeltaan tavallisen gradun. Työura (useamman vuoden ministeriys ja kansainväliset tehtävät) on sitä luokkaa, että ilman riittävää asiantuntemusta häntä ei olisi koskaan valittu niihin tehtäviin. Tosin kaikkihan nämä asiat tietävät, mutta homokortti alkaa vetää viimeisiään niin johonkin sitä on tartuttava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi