Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko muut surullisiksi siitä, että Suomessa näin paljon homofobiasta kärsiviä ihmisiä?

Vierailija
19.01.2012 |

Luulisi, että nykyaikana olisi selvää, ettei homous ole tarttuvaa eikä se ole tauti tai että sitä tarvitsisi hävetä.

Ja kyllä, kaikki te jotka ette halua Haavistoa presidentiksi homouden takia, kärsitte homofobiasta.

Alkaa muistuttaa Irania tämä Suomen meininki :(

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä välin se poju juo teetä ja virkkaa muiden vaimojen kanssa.

Se tyypi oli telkussa jossain päiväkotikuvauksessa Lipposen Päivin kanssa ja oli oikein herttainen ja välitön kaveri.

Vierailija
42/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ja mies kuuluu yhteen, niin se vaan on. Kummallisia "mielitekoja" väärään voi olla itse kullakin mihin tahansa, mutta ei se tarkoita että niitä kaikkia tulisi toteuttaa.

"Niin se vaan on" on nollatason perustelu millekään asialle.

Mutta eipä siinä, kun et ole asemassa, että voisit asettaa omia "Niin se vaan on"-tason arvojasi meidän kaikkien yhteiseksi normiksi, niin ei hätää.

Mun mielestä on paljonkin asioita, joista voi sanoa "niin se vaan on", eikä se niissäkään ole "nollatason perustelu". Esim. nainen ja mies tarvitaan lapsen tekoon, niin se vaan on, väitätkö vastaan?

En mä jaksa tästä vääntää. Kiinnitti vaan huomioni aloituksessa tuo, että homoutta vääränä pitävät leimataan heti fobiasta kärsiviksi. Enkä mä homoja pelkää. Vähän pelkään heidän puolestaan, mutta sitähän ei tahdota ymmärtää, enkä mä ketään pakotakaan.

Hyvää yötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pedofiilitkin tekevät omaa tutkimustulosta ja tilastoja siitä että lapsei ei kärsi heidän "rakkaudestaan"

milloin tämäkin niellään ja sallitaan vapaasti yhteiskunnassa???????

jotta tämäkin niiiiiin idioottimainen vertauskuva voitaisiin unohtaa.

Tapaus yksi: Kaksi täysi-ikäistä miestä rakastavat toisiaan, elävät yhdessä ja suunnittelevat tulevaisuutta yhdessä. Molemmat ovat kyvykkäitä tekemään omat päätökset ilman painostusta ja tarpeeksi kypsiä tietämään mikä on hyväksi itselleen ja tuntevat itsensä.

Tapaus kaksi: Aikuinen on suhteessa lapseen, aikuinen on kypsä tekemään oman päätöksen, tuntee itsensä, lapsi ei. Lapsi tarvitsee vanhempiaan, ei ole kypsä parisuhteeseen, eikä sukupuolielämään.

Laita tapauksen kaksi lapsen paikalle koira, kissa, leivänpaahdin, kuollut ihminen jne niin huomaat että päädytään samaan tulokseen.

Siksi homoja ja lapsiin sekaantujia ei voi verrata keskenään! Toivottavasti se nyt meni sinunkin pieneen päähäsi.

Vierailija
44/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tyypi oli telkussa jossain päiväkotikuvauksessa Lipposen Päivin kanssa ja oli oikein herttainen ja välitön kaveri.

Ei sanonu juurikaan muuta kun ei osaa. Säälittävän pakolaisen näköinen, takaisin kotimaahan maitojunalla kuuluis.

Vierailija
45/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi moni homouden "vastustaja" ja homoutta inhoava vitsailee anaaliyhdynnöillä mut silti antaa itse persettä miehelleen?

Miksi kaksi miestä ei saa ilmaista rakkauttaan niin mutta av-mamma saa venyttää peräreikäänsä miellyttääkseen miestään?

Vierailija
46/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi moni homouden "vastustaja" ja homoutta inhoava vitsailee anaaliyhdynnöillä mut silti antaa itse persettä miehelleen?

Miksi kaksi miestä ei saa ilmaista rakkauttaan niin mutta av-mamma saa venyttää peräreikäänsä miellyttääkseen miestään?

Homot ei tee mitään se ihmeellisempää kuin mitä heterot on tehneet iät ja ajat. Jotenkin mä ymmärtäisin tämän keuhkoamisen paremmin, jos homot saisivat tyydytystä vain siitä että kukkamultaa työnnetään perseeseen tai jotain.

Vierailija
47/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa on pakko äänestää tai on ilkeä homofoobikko. Homot sitä ja homot tätä. Mulle on aivan sama onko joku homo tai hetero, ei kuulu mulle. Voisin itsekin äänestää homoa jos se muuten tuntuis oikealta ihmiseltä pressan hommiin. Haavisto ei tunnu, silti huomaan että tunnen syyllisyyttä kun en häntä äänestä. Että hyvin on aivopesu toiminut.

Onhan se ikävää että homoja syrjitään ja sorretaan, mutta maailma on muuttumassa. Annetaan vaan ihmisille aikaa, ei ne mielipiteet muutu haukkumalla ja syyllistämällä. Ja kyllä me ollaan aika kaukana Iranista, täällä homot saa kuitenkin elää ja olla kohtuullisen vapaasti ja turvassa. Tilanne myös paranee koko ajan. Ei tämä maa hetkessä muutu vaikka mitä tekisi. Ja annetaan jokaisen äänestää sitä ketä haluaa ja sillä perusteella kuin haluaa, syyllistämättä.

Vierailija
48/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan että on homofobista, jos mielipide on se, että ei voisi ikinä äänestää homoa, koska homot panevat toisiaan perseeseen. Olipa homo sitten Stubb tai Haavisto.

Vierailija
50/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa on pakko äänestää tai on ilkeä homofoobikko. Homot sitä ja homot tätä. Mulle on aivan sama onko joku homo tai hetero, ei kuulu mulle. Voisin itsekin äänestää homoa jos se muuten tuntuis oikealta ihmiseltä pressan hommiin. Haavisto ei tunnu, silti huomaan että tunnen syyllisyyttä kun en häntä äänestä. Että hyvin on aivopesu toiminut.

Käy välillä pihalla tai yritä keksiä yksi ihminen irl, jonka kanssa voisit puhua normaalielämän asioista.

Vierailija
51/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanonu juurikaan muuta kun ei osaa. Säälittävän pakolaisen näköinen, takaisin kotimaahan maitojunalla kuuluis.

voi kyllä liittää myös mamufobian. Olen aika ihmeissäni kun aikuiset ihmiset (?) pelkäävät homoja ja ulkomaalaisia. Mutta suomalaiset nyt ovat tunnetusti pelokasta väkeä. Mitä siitäkin seuraisi jos Haaviston puoliso joisi teetä rouvien seurassa? No ei mitään.

Vierailija
52/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan ole sanonut, että Haavistoa on pakko äänestää, Vaan että on homofobista, jos mielipide on se, että ei voisi ikinä äänestää homoa, koska homot panevat toisiaan perseeseen. Olipa homo sitten Stubb tai Haavisto.

Ihanaa, että sanoit tämän puolestani, meinasin jo monta kertaa kirjoittaa, kun muutamilla täällä taitaa olla vaikeuksia lukemisen ymmärtämisen kanssa.

Vierailija
53/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole surullinen, en vihainen enkä iloinen tai onnellinen.

Minusta homous on normaali tila johon ei tarvitse hirveästi tunteita jaella. Enhän itsekään ole varsinaisesti surullinen, vihainen, iloinen taikka onnellinenkaan siitä että olen hetero..

Olen hetero, sinä olet homo. En ymmärrä mikä juopa tässä voisi olla?

Vierailija
54/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kyllä liittää myös mamufobian. Olen aika ihmeissäni kun aikuiset ihmiset (?) pelkäävät homoja ja ulkomaalaisia. Mutta suomalaiset nyt ovat tunnetusti pelokasta väkeä. Mitä siitäkin seuraisi jos Haaviston puoliso joisi teetä rouvien seurassa? No ei mitään.

Hän puhuu kuitenkin espanjaa ja englantia. Näillä jo seurustellaan aika monen ihmisen kanssa maailmalla. Jenni Haukio ei puhu mitään suomeksikaan niin miten se mitään ulkomaankieliäkään osaisi. Olisi aika tylsät kahvit niillä rouvilla. Haaviston puoliso taas vaikuttaa sosiaaliselta tyypiltä.

Vierailija
55/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole surullinen, en vihainen enkä iloinen tai onnellinen. Minusta homous on normaali tila johon ei tarvitse hirveästi tunteita jaella. Enhän itsekään ole varsinaisesti surullinen, vihainen, iloinen taikka onnellinenkaan siitä että olen hetero.. Olen hetero, sinä olet homo. En ymmärrä mikä juopa tässä voisi olla?

Näin sen juuri pitäisi olla. Näin minäkin ajattelen, ja hämmennyn, miksi se on aihe mistä täytyy vääntää kaikenmaailman arvokeskusteluja.

Mut sitten on se asian toinen puoli. Siellä puolella tarvitaan keskustelua siitä että homous on normaalia aikuisten ihmisten välistä rakkautta, ja monelle on hyvä perustella, miksi homona ja heterona oleminen on normaalia, mutta leivänpaahtimen paneminen on vähemmän normaalia. Toki sallittua.

Vierailija
56/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on paljonkin asioita, joista voi sanoa "niin se vaan on", eikä se niissäkään ole "nollatason perustelu". Esim. nainen ja mies tarvitaan lapsen tekoon, niin se vaan on, väitätkö vastaan?

Miten lapsenteko liittyy tähän? Vai onko sieltä tulossa se perinteinen "homoliitto on hedelmätön, joten se on epänormaali"? Monet heteroparitkaan eivät voi lisääntyä. Monet eivät haluakaan, vaikka voisivatkin. Kuuluvatko vain ne parit (heterot tai homot) yhteen, jotka kykenevät lisääntymään?

Vierailija
57/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsenteko liittyy tähän? Vai onko sieltä tulossa se perinteinen "homoliitto on hedelmätön, joten se on epänormaali"? Monet heteroparitkaan eivät voi lisääntyä. Monet eivät haluakaan, vaikka voisivatkin. Kuuluvatko vain ne parit (heterot tai homot) yhteen, jotka kykenevät lisääntymään?

että nai tai pala. Lapseton nainen ei ole ihminenkään. Näin se vaan on.

Vierailija
58/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se surettaa, ja ottaa aivoon se, että muuten fiksut ihmiset tuntuu tässä homokysymysessä taantuvan täysin luolaihmisiksi. Heitellään sitten niitä älyttömiä olkinukkeja ja slippery slopeja, kun ei keksitä mitään järkisyitä siihen homofobiaan. Silti siitä omasta mielipiteestä pidetään kynsin ja hampain kiinni, eikä pystytä edes keskustelemaan asiasta asiallisesti.

Sille, joka vertasit uskontoa seksuaaliseen suuntautumiseen: Ne ei tosiaan ole vertailukelpoisia asioita. Seksuaalinen suuntautuminen ei liity mitenkään ihmisen elämänkatsomukseen, toisin kuin uskonto, joka määrittää ihmisen arvot. Politiikassa uskonnolla on väliä, seksuaalisella suuntautumisella taas ei pätkän vertaa.

Vierailija
59/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka vertasit uskontoa seksuaaliseen suuntautumiseen: Ne ei tosiaan ole vertailukelpoisia asioita.

yksikään vauva ei synny valmiiksi krisittynä. Toisin kuin lapsi syntyy seksuaalisuudeltaan homona.

Vierailija
60/100 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vähemmistöä. Voi että kun hävettäisi ulkomailla. EN kyllä sanoisi olevani suomalainen, homoksi haukuttaisiin. EI maailma ole valmis tällaisiin.