Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein teidän vanhempanne sanoivat sinulle, että rakastavat

Vierailija
19.01.2012 |

sinua?

Minulle ei koskaan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä halattu. Eikä osoitettu minkäänlaista sympatiaa jos olin surullinen, yksin jätettiin itkemään huoneeseen. Minusta ei pidetty. Omille lapsilleni en sano että rakastan heitä. Meillä kyllä halataan. Ja olen useasti sanonut lapsilleni vihavani heitä, mikä on totta. Nämä asiat valitettavasti periytyvät näköjään.

jos et SINÄ tee asialle jotakin. Terapia on se paikka missä nuo asiat korjaantuvat, mikäli sinä itse haluat. En voi ymmäerää, että ihmiset vain pällistelevät ja tuhoavat lapsensa elämänä. Sun velvollisuutesi on katkaista tuo ketju!! Viha ei ole rakkauden vastakohta- mutta lapsesi kokevat siis koko ajan samaa hylkäämistä ja kylmyyttä kuin sinä olet kokenut. Miten luulet heidän pärjäävän elämässää, kun tuhoat heitä???

Vierailija
42/49 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"70-luvun lapsi, josta tuli lisensiaatti ja kolmen lapsen äiti. "

hyvä, että järjestys on selvillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta heillä oli sitä tarkoittavia kiertoilmauksia. Äiti sanoo "rakas lapsi", ja se on minusta oikeastaan sama asia. Homma tulee selväksi.

Isälle sanoin taannoin "tiedäthän isä että rakastan sinua." tähän sain vastauksen: "jaa, no, sehän on niin että tämä ei ole ikäänkuin yksisuuntainen katu." :) Eli sama asia, meidän isän kielellä. :)

tuo! Mun korviin kuulostaa oikeastaan paljon kauniimmalta kuin "niin minäkin sinua"! :D

Vierailija
44/49 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole sanottu koskaan tähän päivään mennessä, olen 32-vuotias.

En ole kyllä koskaan kaivannutkaan asian sanomista ääneen, en ole hetkeäkään epäillyt etteikö minua rakastettaisi. En koe että mitään puuttuisi...Ilmeisesti se on osoitettu riittävällä tavalla muuten kuin sanomalla.

Sanon kyllä omalle pojalleni, en joka päivä, mutta silloin tällöin.

Vierailija
45/49 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi rakastavansa minua viikko sitten. Otin pikkuisen liikaa kuohuviiniä ja meni tosi tokkuraan. Makasin sängyssä ja hän istui vierellä (pelkäsi kai että "lapsi" - ikää 38 - kuolee alkoholiin..) Itsekin oli nauttinut pari lasia kuoharia. Silitti ja sanoi rakastavansa. hih. Tokkuran läpikin tajusin tilanteen absurdiuden. Voimakas humala tarvittiin tähänkin.

Vierailija
46/49 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi rakastavansa minua viikko sitten. Otin pikkuisen liikaa kuohuviiniä ja meni tosi tokkuraan. Makasin sängyssä ja hän istui vierellä (pelkäsi kai että "lapsi" - ikää 38 - kuolee alkoholiin..) Itsekin oli nauttinut pari lasia kuoharia. Silitti ja sanoi rakastavansa. hih. Tokkuran läpikin tajusin tilanteen absurdiuden. Voimakas humala tarvittiin tähänkin.

Vierailija
47/49 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjua. Mut vastaan sulle. Tosi harvoin. Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä että "ei ne sanat vaan teot!"

Elikkäs jos sulle hoetaan jatkuvasti: "Rakastan sua kultamussukka." Mutta teot viestittää ihan muuta niin noilla sanoilla ei ole mitää merkitystä.

Toisaalta jos saat huomiota ja rakkautta, syliä yms muttei kuitenkaan sanoin sanota että rakastan sua.

Tietysti parashan ois jos se näkyis teoissa ja sanoissa että vanhemmat tykkäävät.

Itse olen huono sanomaan lapsille että rakastan sua/teitä. Mutta näytän kyllä että välitän ja he ovat minulle tärkeitä.

Vierailija
48/49 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempamme sanoivat mulle ja siskolleni lapsena vähintään kaksi kertaa päivässä, että rakastavat meitä. Me sanoimme myös samoin. TÄmä oli rutiini nukkumaanmennessä ja kouluun lähtiessä. Lisäksi se voitiin sanoa aina kun tuntui siltä.

Se oli tapa, mutta ei pelkkä tapa, vaan kyllä se kuvasti aivan aitoa rakkautta. Kaikki perheen teot puhuivat myös samasta.

Sanoisin, että jos sanat ja teot ovat ristiriidassa, teoilla on (yleensä) enemmän merkitystä. Mutta jos sanat ja teot ovat samansuuntaisia, ne lisäävät toistensa merkitystä ja painoarvoa. Rakkaus sanoilla ja teoilla ilmaistuna on siis parempi kuin pelkillä teoilla ilmaistuna. Oli ehdottoamsti hyvä, että meillä sanallistettiin rakkaus tekojen lisäksi, ja minulle on tärkeää, että teen niin myös omien lasteni kanssa. Kyllä se tuntuu hyvältä, kun kuulee, että "rakastan sinua".

Vierailija
49/49 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni mutta ikinä ei ollut epäilystä etteivät olisi valtavasti rakastaneet. Osoittivat muulla tavoin kuin sanoin sitä päivittäin.