- 3 kg, aloitin dietin maanantaina
Hei!
Siis mitä ihmettä...aloitin Go Fat Go-dietin maananataina ja meinasin pudota aamulla, kun vaaka näytti - 3kg.
Viikkoa ennen dietin aloittamista tosin yritin syödä jo kevyemmin. Eli rahkat olivat jo silloin käytössä, mutta esim viikonloppuna söin kebabbia ja join kuoharia jne. Lisäksi normielämässä juon puolitoista litraa pepsi maxia joka päivä, mikä varmaan poistuu nyt elmisistöstä, kun olen vähentänyt sen kahteen lasiin päivässä.
Tiedän, että nesteet ovat poistuneet, mutta aikamoinen pudotus silti :). Liikuntaa olen harrastanut niinkuin ennenkin eli ma lenkki, ti kuntosali, eilen bodyattack.
Olen 153 cm ja lähtöpaino 59 kg ja nyt siis 56 kg.
Suosittelen kaikille siis :D
Kommentit (25)
Pitää syödä riittävästi, että aineenvaihdunta pysyy yllä :). Ja muista säännöllisyys ruokailuissa, ateriaväli 2- max 4 h.
ap
Pitäähän kalorivaje syntyä (normaaliin kulutukseen verrattuna), jotta voisi laihtua?!? Tätä siis tarkoitin. Eli syön 500-700 kcal vähemmän päivässä kuin kulutan. Ateriat ovat säännöllisiä.
Itse pudotin sillä jonkin aikaa sitten neljässä viikossa 6 kg! Ilman liikunnan lisäämistä. Ihan mahtava juttu!! Tsemppiä ap:lle jatkookin!
olen kateellinen! Itse olen ollut vuoden alusta dieetillä, jossa päivittäinen kalorimäärä 1200-1500 enkä ole keventynyt kuin... tadaa: 200 grammaa! Minä sentään imetän 7-kuista vauvaa ja pudotettavaa on vaikka jopa 40 kiloa. Liikuntaa ei tule tässä vaiheessa harrastettua muuten kuin reippailla vaunukävelyillä, mutta eihän se liikunta olekaan laihduttamisessa avainsana (vaikkakin toki avittaa painonpudotusta). En pysty ymmärtämään =(
Koko syksyn olen lisäksi vältellyt kaikenlaisia herkkuja, mutta paino vain nousi nousemistaan. Olen 1-tyypin diabeetikko (eli insuliinin käyttö vähän vaikeuttaa laihtumista) ja minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta (arvot täysin ok), mutta ei näillä pitäisi suurta merkitystä olla. Tiedän tietysti, että kilot eivät lähde kuin taikaiskusta heti laihiksen alussa, mutta tuollainen "lentävä lähtö" olisi kyllä erinomaisen motivoiva tällekin läskikasalle. Kyllä tällä lähtöpainolla pitäisi olla suht helppo saada painoa alas, mutta kun ei niin ei. Nyyh. Tästä nyt tuli tällainen vuodatus omasta tilanteesta, mutta pointti oli se, että olen kateellinen ja pidän tuollaista upeana saavutuksena ihmiseltä, jolla ei edes paljon pudotettavaa ole!
Tai siis tämä sama tilanne oli vielä puoli vuotta sitten. Muuten kaikki matsaa paitsi diabeetikko en ole. Kilpparin vajaatoiminta on mutta arvot ovat ok. Imetyksen aikana pidin tiukkaa ruokapäiväkirjaa, liikuin myös runsaasti (3-4 kunnon hikiliikuntatuntia viikossa + arkiliikunta päälle), imetin siis monta kertaa/vrk, kalorivaje oli noin 500-600/pvä. Ja paino ei tippunut juuri ollenkaan.
Kunnes imetys loppui vauvan ollessa vuoden ikäinen. Ekan kuukauden aikana tippui 5 kiloa ihan samalla metodilla millä olin junnannut monta kuukautta ja silloin sain ehkä vaivaisen kilon tippumaan.
Imetys ei todellakaan aina laihduta automaattisesti. Kun se ei laihduta edes laihdutuskuurin ohella välttämättä.
Eli olen pitänyt tarkkaa ruokapäiväkirjaa kiloklubissa ja se laskee kalorit myös, kalorivajausta on tullut päivässä 500-700 kcal. Eli pitäisi kyllä laihtua kaiken järjen mukaan... Ehkä tämä painonnousu on jotain turvotusta vaan, niinkun joku sanoi.
Omalta kohdaltani voin sanoa, että kaikki dietit ovat johtaneet siihen, että menetän vähän ajan päästä täysin syömisen kontrollin ja paino nousee takaisin korkojen kera. Siksi yritän nyt opetella ihan oikeasti syömään terveellisesti, toivottavasti painokin tippuu siinä sivussa. Mutta kyllä tuollainen lentävä lähtö motivoi varmasti jatkamaan!