Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haavisto aiheutti miedän talousahdinkomme

Vierailija
19.01.2012 |

Haavisto on mies, jonka takia me jouduttiin myymään kotimme. Vihreiden politiikka on rikkaiden kaupunki-ituhippien politiikkaa. Heillä ei ole mitään annettavaa Suomen muille asukkaille kuin jäätävää keppiä mm. energiaveron muodossa.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuule toi on niinku tosi tosi surullista. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin ja niin edespäin. Jos nyt kuitenkin käy niin ikävästi, että öljyn hinnannousu ja muut "yllättävät" lisäkulut pakottavat teidät jonnekkin Hervantaan tai Jakomäkeen niin ehkäpä viisastutte kokemuksesta ja opitte suunnittelemaan talouttanne joustavammaksi ja huomioimaan niitä väistämättömiä hinnannousuja mitä elämä tuo tullessaan.

nämä kaikki teidän perustelunne vain puoltavat sitä tosiasiaa, että ilman sitä helvetin energiaveroa meidän elämämme olisi helpompaa ja voisimme suunnitella jotain muutakin kuin öljylaskujen maksua

Vierailija
62/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turhaa lätinää, ei järjen sanaa, no sen arvasinkin

synnynnäisiä poliitikkoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut energiaveroa vastaan vain "Ei mulla ole varaa, kyl mää öljyn loppumisen tiesin, mutta emmää siihen ajatellut varautua."

Vierailija
64/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi mitään suunnitella öljymaksujen takia. Asuminen maksaa aina, jos asuu omakotalossa missä öljylämmitys se maksaa enemmän mitä kerrostalossa joka kaukolämmössä. Kerrostalossa kuluja myös jakaa useampia asunto, omakotitalossa asuva maksaa kaikki kulunsa itse. Kenenkään ei ole pakko asua omakotitalossa, se on oma valinta. Jos tekee rahasta tiukkaa (hyvin harvalla on varaa kaikkeen mitä haluaa) on tehtävä valintoja. On yksi valinta asua tiukalla budjetilla omakotitalossa ja maksaa kasvanutta energiaveroa. Jokaisella on vaihtoehtoja, voi myös muuttaa kerrostaloon tai rivitaloon, jossa rahaa jää sitten muuhun enemmän.

Vierailija
65/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tarvita pressaa, jonka kannattajajoukoissa on uusnatseja sun muita pellejä. Hevosetkin nauraisivat meille!

olen päinvastaista mieltä.

Ja pidän vasemmistovihreitä pelleinä.

Vierailija
66/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu uunia. Öljyä käytetään lähinnä lämpimän veden tekemiseen. Patterit eivät ole päällä.

Puusta saa kolme kertaa lämmintä. Ensin kun tekee halkoja metsässä, sitten kun niitä käy hakemassa halkoliiteriin ja kolmannen kerran lämmittäessä uunia... On se mukavaa :). En minä valita öljystä... halvempaa se on kuin suorasähkölämmitys

Vierailija
67/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnonvaroja asuen yksin 150neliön omakotitalossa koko talven, tottakai tästä kuuluukin maksaa enemmän kuin 50 ihmisen jotka asuvat saman katon alla kerrostalossa. Minulle tämä ei ole status vaan tällä hetkellä inhimillinen pakko ja hirveeää omien ja tulevien sukupolvien varojen tuhlausta.3

Vierailija
68/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörittänyt ketjun siihen suuntaan, että kun öljylämmitys on kallista, niin se on Haaviston vika.

Ja jos öljylämmittäjällä ei ole varaa muuttaa lämmitysmuotoa, niin sekin on toisten vika. :D .

Siirryttiin maalämpöön, ja lämmityskustannukset tippuvat 65-80 % verrattuna öljyyn. Eli riippuen siitä, mitä tukea tänä vuonna saa, niin 6-8 vuoden päästä on investointi maksettu pelkillä säästöillä já sen jälkeen on pelkkää säästöä.

Kiitos Jussi ja Timo tästä, kun olette tämän mahdollistaneet.

Vierailija
69/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut energiaveroa vastaan vain "Ei mulla ole varaa, kyl mää öljyn loppumisen tiesin, mutta emmää siihen ajatellut varautua."

tajua mitä luet ja silti vaivaudut vastaamaan

Vierailija
70/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä ainoata oikeata - Niinistöä.

Vierailija
71/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran selittää mitä yrität tarkoittaa. Energiavero tuli ja nyt sinulla ei ole varaa remontoida öljylämmitystä säästävämpään vaihtoehtoon?

Vierailija
72/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran selittää mitä yrität tarkoittaa. Energiavero tuli ja nyt sinulla ei ole varaa remontoida öljylämmitystä säästävämpään vaihtoehtoon?

juuri niin siinä lukee, mitä kohtaa et ymmärrä?

Vierailija
73/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oturhaa lätinää on nämä jutut ja ihmisten kiusaamista, kai tässä omillakin aivoilla ymmärretään että öljy loppuu, mutta että pitää siitä vielä erikseen rankoa ja vaikeuttaa sitä remontin tekoa tahallaan

Tarkoitatko rangaista?

Juu eiku tommosten takia, jotka ei osaa talouttaan hallita, just kaiken pitäisikin olla mahdollisimman halpaa, ihan ympäristön kustannuksella vaikka. Kun se Ritva Mäntysalosta nyt ei vaan pysty kustantaan remonttia, mitä sitä nyt pientä ihmistä kiusaamaan...

Enpä voi muuta kun sanoa, että SIITÄ SAIT! =)

Vierailija
74/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mikset ollut varautunut öljyn kallistumiseen jo vuosia sitten? Tai miksi olet vetänyt taloutesi niin tiukalle, että energiavero estää rahaa säästävät investoinnit? Nyrkkisääntönä asumiskuluihin saisi käyttää ENINTÄÄN 1/3 talouden nettotuloista, jos energiavero yksistään rampauttaa taloutenne niin olette A) käyttänyt, huomattavasti, enemmän asumiseen kuin suositeltavaa olisi tai B) taloudenhoitonne on retuperällä muuten.

Vierailija
75/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pahaa mä olen tehnyt että mun pitää nyt saada jotain ja sä vielä naurat päälle vahingoniloa?

onko nyt joku uusi sananvapauslaki ja en saa sanoa että olen vittuuntunut energiaverosta, jonossa vaan pitää marssia kuin köyhän talon porsaat ja hyväksyä kaikki mitä ylhäältä annetaan, ja jos joku porsas menee vinkaisemaan niin muut röhkivät että siitäs sait, siitäs sait?

eläköön järki ja av-palsta

Vierailija
76/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen ja Kataisen kymmenien prosenttien energiaveronkorotus nostaa asumiskustannuksia sadoilla euroilla. Näin Katainen kannustaa pienituloista ja keskituloista nauttimaan veronkorotuksista fantasioiden,että on jokaisen oma valinta lämmittääkö asumustaan ja minkä verran. Ei tunnu uskottavalta ja kestävältä toiminnalta, kun Suomi on täällä aika pohjoisessa.

Vierailija
77/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kritisoida energiaveroa ja jos sinulla jotain perusteita sen kritisoimiseen on niin se on jopa suotavaa. Nyt lähinnä valitat sitä miten energiavero vaikuttaa negatiivisesti elämänlaatuusi etkä suostu näkemään miksi omat valintasi ovat saattaneet sinut tilanteeseen jossa energiavero uhkaa romahduttaa taloutesi. Sillä omaa syytäsi se on, energiavero ei ole mitenkään mitätön summa OKT-asujille, mutta siitä kyllä tasan tarkkaan selviää mikäli ei ole venyttänyt talouttaan typerän ohueksi jo valmiiksi ja hokenut itselleen "Kyllä tämä tästä kunhan hetken aikaa odottelee" koska mikään talouden yleisessä, maailmanlaajuisessa, kehityksessä tai energian, maailmanlaajuisessa, hintakehityksessä ei ole antanut mitään syytä tuollaiseen optimismiin.

mitä pahaa mä olen tehnyt että mun pitää nyt saada jotain ja sä vielä naurat päälle vahingoniloa? onko nyt joku uusi sananvapauslaki ja en saa sanoa että olen vittuuntunut energiaverosta, jonossa vaan pitää marssia kuin köyhän talon porsaat ja hyväksyä kaikki mitä ylhäältä annetaan, ja jos joku porsas menee vinkaisemaan niin muut röhkivät että siitäs sait, siitäs sait? eläköön järki ja av-palsta

Vierailija
78/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

energiaveron korotukset, diesel-veron korotukset ym. ovat kaikki aivan epäreiluja täällä Suomen ilmastossa. Taloja ja asuntoja on pakko lämmittää ja autoilukin monella seudulla pakollista.

Jos julkinen liikenne laitettaisiin oikeasti toimimaan koko Suomessa ja hinnat sille tasolle, että se ei ole kalliimpaa, niin olisi oikein rokottaa autoilua. Julkinen liikenne ei todellakaan toimi ja vr on niin kallis, että autolla ajelu on kuitenkin kannattavampaa.

Vierailija
79/87 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä kaikki teidän perustelunne vain puoltavat sitä tosiasiaa, että ilman sitä helvetin energiaveroa meidän elämämme olisi helpompaa ja voisimme suunnitella jotain muutakin kuin öljylaskujen maksua

Jos energiaveroa ei olisi tullut, muuttaisitko nyt hyvissä ajoin talosi lämmitystapaa ennen kuin öljyn hinta nousee sietämättömäksi? Kun sehän nousee, oli energiaveroa tai ei. Jos väität, että varautuisit tilanteeseen ajoissa, niin miksi ihmeessä et ole nyt varautunut energiaveron tuloon ajoissa?

Ihan itse olet ajanut taloutesi tilanteeseen, jossa sinulla ei ole enää varaa tehdä asialle mitään. Ja juu, Haavistohan se tietenkin imee maailman maaperästä kaiken öljyn ihan vain sinun kiusaksesi, niin että hinnat jatkuvasti kallistuvat, Haaviston syytä kaikki!

En sitä paitsi usko, ettet vielä nytkin oikeasti pystyisi hoitamaan asiaa kuntoon. Kuinka paljon se muutostyö maksaisi? Mitkä ovat taloutenne tulot ja menot kuukaudessa, lämmityskulut eriteltynä? Mikä lämmityskuluista on sen energiaveron osuus? Laitapa lukuja pöytään niin katsotaan kuinka vaikea se tilanne oikeasti on.

Vierailija
80/87 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos minä nyt ostan jumalattoman kalliin ökyauton minkä kulutus syö meikäläisen vararikkoon, niin se on jonkun poliitikon syy??

Tai jos omakotitalossa paljastuu kosteusvaurio tai jokin muu kallista remonttia vaativa virhe, niin sekin on Haaviston syy?

Uskokaa nyt ihmiset, että asumismuoto on valittava sen mukaan mihin on varaa!! Mullakin on tuttavapiirissä perheitä, joiden on ollut aivan pakko hankkia omakotitalo viimeistään silloin kun jälkikasvua on siunaantunut. Ja vieläpä täällä pk-seudulla. Ja sitten kärvistellään maksujen ja lainojen kanssa ja pienen pieni korjaus tms. uhkaa kaataa koko perheen talouden.

Mutta eipä tähän mennessä kukaan näistä mun tutuista ole vielä keksinyt syyttää näistä omista virhearvioista Haavistoa : D