Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saunominen raskaana?

12.11.2005 |

Meillä ei ole kotona saunaa ja käynkin saunassa max kerran kuussa anoppilassa. Tänään sitten pitkästä aikaa olin ehkä vartin verran saunassa ja nyt on sellainen olo, että henkeä jotenkin ahdistaa. Tuntuu siltä, että pitäisi mennä ulos hengittämään raitista ilmaa. Johtuukohan se tosta saunomisesta vai mistä? Raskausviikkoja on 25+6.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se johtua siitä että et ole vähään aikaan käynyt saunassa. itsellä viikkoja 33 ja olen saunonut ainakin kerran viikossa, monesti useamminkin. monesti eiraskaana ollessani tunsin heikotusta ainakin kovien löylyjen jälkeen mutta nyt ei ole ollut mitään. alussa maha-asukki saunan jälkeen jumppaili enemmän mutta nykyään ei ole kummempaa vaikutusta.

itse ainakin aion saunoa niin kauan kun hyvältä tuntuu, vielä kun ei ole kummempia supisteluja ollut.

Vierailija
2/5 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuraskaudessa saunoa lainkaan. Joskus rv 25 aloin saunomaan keskilauteella ja melkein heti sen jälkeen alkoi joka saunakerran jälkeen tuli niin huono olo, että lopetin saunomisen kokonaan. Minulla huono olo oli välillä huimausta, välillä ihan oksetti.

Meillä on sauna ja saunon yleensä monta kertaa viikossa. Kyllä oli ihanaa taas synnytyksen jälkeen päästä pitkästä aikaa kunnolla saunomaan!

Eli kyllä saunominen voi tehdä pahaa raskaudessa. Neuvolassakin sanoivat, että heti jos tulee huono olo, niin saunominen kannattaa lopettaa.

Nalle ja poika 8,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en tarkoittanut että saunominen voi vauvalle tehdä " pahaa" raskauden aikana, vaan että saunominen voi tuntua pahalta!!

=)

Nalle

Vierailija
4/5 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilusti, kolme kertaa viikossa ainakin..

alkuraskaudessa en ole pystynyt saunomaan kunnolla, sillon on alkanut pyörryttää yms. eikä ihan normaalilöylyjä kestä raskausaikana.

Jos on paljon supisteluja niin saunomistahan ei suositella mutta en ole siitäkään huolimatta lopettanut enkä ole huomannut, että olisi vaikuttanut supisteluun muuta kuin parempaan suuntaan, ruppi rentoutuu saunassa.

Meillä ei runsaasta saunomisestani johtuen ole toivoakaan, että yksi ässä eli saunominen saisi synnytystä käyntiin..

Lahja rv 35+2

Vierailija
5/5 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelut vaikuttavat.

II oli heikompaa kun hengästytti. Nyt ei mitään.