Lihottaako kalja?
Koetan vähentää kaljan juontia, jos vaikka laihtusi.Hyvää se kylläkin on.
Kommentit (4)
Yksi iso tölkki kolmosta sisältää noin 200 kcal eli jos usein tai paljon juo niin kyllähän se lihottaa. Osan tulee sitten vielä syötyä enemmän kaljapäissään tai seuraavana päivänä jolloin lihotusvaikutus voi olla suurempi.
olen mielestäni sutjakassa kunnossa (paino 105kg),vaikka juon joka päivä vähintään 6 tölkkiä kaljaa. Vastapainona en sitten syö muuta kuin aamulla kurapuuroa ja illalla pari voileipää. Hyvin pärjään tällä ruokiksella ja elämä hymyilee. Pienessä sievässä tuhannet velkaeurotkin alkavat tuntua saatavilta. Ja ukkokin on tyytyväinen kun saa töistä palattuaan poksauttaa purkin auki ja pääsee mamman kanssa vehtaamaan puhtoisiin lakanoihin illankähmyssä.
mutta tuntuu ettei lihota niin paljon kuin aina vaahdotaan ja sitten se vielä huonompi puoli, sen pois jättämällä ei kyllä mitenkään merkittävästi yhtäkkiä laihdu...
Itse tulin tuossa syksyllä juoneeksi aivan todellakin liikaa just olutta ja oluen kanssahan käy tosi nopsaan silleen, että toleranssi kasvaa (kuten toki kaiken alkoholin). Ja lisäksi tuo efekti että se syöpötyttää. Lihoin syksyllä pari-kolme kiloa, jotka todella ärsyttivät. Toisaalta ihmettelen että vaan 3 kg, koska annoin todella mennä. Kilot tulivat kaiken huonon yhdistelmästä, eli olut + napostelu + liikunnan tosi vähäinen määrä.
No, jo ennen joulua tein päätöksen jättää kaiken alkoholin pois ja otin kunnolla liikunnan takaisin elämään + jätin turhanaikaisen napostelun pois. Ajattelin, että kilot lähtevät karisemaan vauhdilla jo pelkästään tuolla yhdistelmällä, koska kaljan energiamäärä tosiaan on huikea, kun vetäisee 6 isoa tölkkiä olutta vaikka viikonloppuna, se on jo reilusti yli 1000 kcal eikä riitäkään.
Vaan eipä ole todellakaan tuollainen 2000 kcal vähennys valitettavasti kauheasti tuntunut, vasta nyt viimeisin viikko kun olen sitten ollut oikein todellakin dietillä ja liikkunut joka ikinen päivä vähintään 30 min-1½ h, tuntuu selkeästi tuottavan tulosta, hitaasti mutta kuitenkin varmasti.
Eli älä pety jos kaljasta luopuminen yksin ei kiloja karista - toki se on aina hyvä päätös terveyden kannalta!
En sitten tiedä mihin kaikki se kalorimäärä menee, kaipa se sitten toimii vähän läpipaskoperiaatteella ettei kaikki ehdi imeytyä kun juoksee vessassa koko ajan :)
ja siinä on se huono puoli että myös syöpötyttää.