Puutarhanhoito ja kasvien, kukkien tai minkään muunkaan kasvatus ei ole mitenkään yleistä
On todella taantuva harrastus. Ihmisiä ei keskimäärin asia kiinnosta. Ehkä jotain kissanheinää koittavat kasvattaa ja siinä se suurinpiirtein onkin.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Kenelle nuo kaikki taimimyymälät ja puutarhakaupat sitten ovat?
ja ne on tupaten täynnä näillä näppylöillä... minä vältän sen osittain sillä että kasvatin taaskin satoja taimia itse, petunia, nukenkaulus, samettikukat, lobeliat, silkkikukat, värinokkoset. Sitten ostan jokusen uuden, mistä saan taas siemenet kasvattaakseni itse tulevina vuosina taimet. Osan olen jo istuttanut, mutta ulos ei vielä passaa laittaa, pelkkää totuttelua muutama päivä vielä ulkona oloon. Sanoisin että hitonmoinen määrä rahaa säästyy kun itsekasvattaa, toisekseen se on ihan hauskaa puuhaa.
Olen innostunut orkideoista, kun oppii ne hoitamaan niin ei tarvitse yhtenään ostella kasveja. Upotuskastelulannoitus jopa parin viikon välein joten ei estä lomamatkailua eivätkä tarvitse kukkien kastelijaa.
Muinoin ihmiset vaappuivat puolelta toiselle ja pienenivät horisontissa matkalla pelloille ja virkistyspuutarhoilleen. E enää ihmisjoukot harrasta moista kuin ennen. Nykyään on helpompi ladata HAY DAY ja pelata sitä villasukat jalassa pyörien ja silmää Tompalle iskien. Pelaa sinäkin jo tänään omasi.
Miksi kukaan valitsisi harrastuksensa sen yleisyyden mukaan?
Kenelle nuo kaikki taimimyymälät ja puutarhakaupat sitten ovat?