Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palelee kokoajan!

Vierailija
18.01.2012 |

Asumme kohtuu vanhassa talossa jossa patterilämmitys ja hieman vetoiset ikkunat. Sisällä pitäisi kuitenkin tareta, miehelläni ei palele. Minä olen kokoajan jäässä vaikka pidän villasukkia ja villatakkia, yölläkin nukun villasukat jalassa koska en muuten tarkene. Kylmä jotenkin tarttuu jalkoihin ja ajattelen jatkuvasti vain saunan lämmittämistä, saunominen tepsii parin tunnin ajaksi. Muita ongelmaisia? Paukkupakkaset vielä edessä, hytisyttää ajatuskin... :/

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäpattereita.

Antavat aika hyvin lisälämpöä.

Vierailija
2/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa sähkölaskuun tuntuvasti. Hommatkaa myös ilmalämpöpumppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeuua useampaan kerrokseen, esim. villakalsarit housujen alle jne? Suosittelen myös jotain tukevampaa jalkoihin, esim. huopa-tai lampaannahkatossut.

Vierailija
4/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö ja juotko tarpeeksi? Liikutko päivittäin? Onko vitamiinit kohdillaan? Tupakoitko? Oletko tavanomaista väsyneempi?

Jos normaali syöminen ja liikunta, sekä vitamiinien päivitys ei auta niin itse lähtisin varmuuden vuoksi selvittämään verikokeella kilpirauhasarvoja, etenkin jos paleluun liittyy väsymystä.

Jos tupakoit, on vastaus pulmaasi siinä, koska tupakka supistaa ääreisverenkiertoa -> kylmät jalat.

Vierailija
5/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ongelmana verenkierto, ei se auta vaikka on lisäpattereita. Ensiavuksi lämpimät tossut, huopa on hyvä materiaali. Kokeile jotakin hoitoa, jossa lähtee nesteet liikkeelle ja verenkierto paranee.

Vierailija
6/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja laihtuessani) huomannut saman. Palelen koko ajan, kerrostaloasunnossa. Meillä ei ole saunaakaan, joten kuumassa suihkussa sitten kulutan luonnonvaroja.

Nytkin villapaita päällä ja palelen. Mies taas aina valittaa kuumaa täällä.

Vierailija
7/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kyllä ideaa. Ei ole oma asunto, sähkölasku menee vuokranantajan piikkiin ja ikkunoiden tiivistämisestä on turha haaveilla... Pidän muuten tästä asunnosta, muuttaminen ei ole siis ratkaisu. ;) En tupakoi, vitamiineista en niinkään tiedä, pyrin kyllä syömään monipuolisesti ja terveellisesti. Liikun päivittäin, jumppa tai lenkki auttaa vähäksi aikaa mutta kylmyys iskee taas kohta luihin ja ytimiin. Jospa hommaisin sängyn viereen sen lisäpatterin pöhöttämään niin ei aamulla heti tarvitsisi nousta jääkalikkana ylös.

ap

Vierailija
8/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen, kiva myös kesähelteellä laittaa viilentämään

Vierailija
9/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laadukkaisiin tossuihin voisi tosiaan satsata kun nämä villasukat eivät näytä riittävän enää edes näillä keleillä. Kiitos vinkeistä. Puen lapsellekkin (vajaat 1 v) kauheat määrät vaatetta päälle kun itse olen niin jäässä. Sitten hikisenä leikkii tuolla ja tajuan riisua villatakin pois päältä. ;)

ap

Vierailija
10/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KErrospukeutumisella minäkin pärjään (nyt on jalassa ohuet sukat ja villatossut, usein on kahdetkin alussukat). Villatakin allekin riittävän monta kerrosta.

Liikunta ja sauna tosiaan lämmittää, muttei kovin pitkäkestoisesti. Tulin juuri hiihtämästä ja sormet on jo ihan kylmät, vaikkei siellä paleltanut ja hanskatkin otin pois vasta sisällä lämpimässä.

Vierailija
11/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sukkia villasukkien alla, nykyään. Lämpimämmillä ilmoilla käytin monesti pelkkiä villasukkia eikä silloin palellut. Tuntuu että tuo kylmä on sellainen että kun se kerran tulee, se tarttuu eikä millään lähde pois ennen kesän tuloa..

ap

Vierailija
12/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä. Talvella muilla oli lämmin, mulla kylmä, muuta kesällä hikoili, minä palelin.

Kilpirauhas syöpä todettiin myöhemmin.

Vierailija
13/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa käydä luontaistuotekaupasta kysymässä jotain apua siihen vaivaan.

PAljonkos teillä on sisälämpötila?

Ulkoiletko tarpeeksi ja syöt monipuolisesti?

Onko aina ollut näin vai nyt lälhiaikoina vaiva ilmaantunut? Myöskin raskaus saattaa vaikuttaa ja jos laihdutat niin silloinkin tulee kylmä toisille.

Vierailija
14/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla kilppariarvot huonot?

Mitä muita oireita?

Vierailija
15/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisen suolan tilalle.

Vierailija
16/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita rkl sinappijauhetta tosi lämpimään veteen tai hauduta männynoksia kiehuvassa vedessä ja upota jalat joukkoon, kun haudukevesi on sopivan lämmintä. Liota n. 15-25 min ja voitele jalat, laita lämpimät sukat. Ihanaa!

Vierailija
17/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, toivottavasti ei syöpää kuitenkaan. :) Olen aina ollut herkkä kylmälle, vähänkään viileämmissä asunnoissa palellut jalkoja ja sormia. Edellisessä asunnossa ei tarvinnut palella, en muistanutkaan kuinka luksusta se alituinen lämmin olo on! En harrasta hirveästi luontaistuotteita mutta voisi kyllä kokeilla. Jalkakylpykin kuulosti hyvältä, voisi ottaa iltarutiiniksi ennen nukkumaanmenoa. Olen nyt kyllä kiinnittänyt huomiota syömisiini, tavoitteena muutama kilo saada pois mutta syön silti ihan hyvin, tuskin tästä johtuu? Raskaana en tietääkseni ole. Kivoja vinkkejä teillä, kiitos niistä, tämähän menee kohta ihan itsensä hemmotteluksi kun yrittää palelua saada vähemmälle :)

ap

Vierailija
18/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ole mutta veikkaan että makkarissa ei ainakaan yli 20+ ole, eikö sitä kuitenkin sanota että makuuhuone saisi olla kohtuu viileä..? Mies varmaan valittaisi myös jos muuallakin olisi alle kahdenkympin eli veikkaisin 21-22 luokkaa. Lattialla varmaan vetää hieman, ainakin yöllä jos hiippailee yöpaitasillaan tuntee vedon jaloissa.

Vierailija
19/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti edellisen.

Vierailija
20/20 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina on villavaatetta päällä. Valitettavasti en osaa neuvoa mikä auttaa :/ Mulla yleensä menee ku vuoraudun lämpimiin vaatteisiin, hetken päästä onkin jo kuuma ja voi olla normaalivaatteilla jonkin aikaa. Ootko muuten laihiksella? Sillon ku rasva palaa niin on kylmä :D Kuulemma mieheni mukaan, tiedä sitten, mutta helpottaa palelemisen tuskaa ;)