Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Huomenna sokerirasitus!!!!

Vierailija
18.01.2012 |

Onko se aivan kamlaa? Tuleeko kamala olo ja sydän hakkaa ulos rinnasta ja pyörryttää? Ja miten kestän olla JUOMATTA klo.20 alkaen kun koko ajan raskaana ihan hillitön jano :((((

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kamalaa, tylsää kylläkin. Tosin jos on neulakammo niin sitten voi ollakin kamalaa mutta muuten ihan ok. Kannattaa ottaa joku hyvä kirja mukaan tai jotain muuta ajanvietettä. Itse olen kahteen kertaan ollut sokerirasituksessa, ja molemmilla kerroilla olen "palkinnut" itseni kokeen jälkeen jollain herkkujuomalla ( raskausaikana pommac maistui melko hyvin :)

Kyllä se siitä :)

Vierailija
2/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli hirveää. Jotkut sanovat että oli ok. Meinasin oksentaa monta kertaa ja hoitaja vaan toisteli ettei saa oksentaa... Plaah. Onneksi on takanapäin!

Mutta jotkut kokevat tämän ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni se meni ihan ku vettä vaan, kaks kertaa ollu tän raskauden aikana... luin tk:n lehtiä ekalla kerralla ja toisella kerralla sattui vanha työkaveri samaan aikaan päivystysjonoon, niin siinähän se aika hujahti.

Jotkut sitten kokee sen rankempana jos tulee huono olo tms.. :/ Tsemppiä sulle kuitenkin! :)

Vierailija
4/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis edellisiä myötäillen, on jos kammoaa piikittämistä. Mulla tuli muutoin vaan vähän unelias olo. Aikaa tapoin lukemalla.

Vierailija
5/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis edellisiä myötäillen, on jos kammoaa piikittämistä. Mulla tuli muutoin vaan vähän unelias olo. Aikaa tapoin lukemalla.

Vierailija
6/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin johan oli selvää, että oksensin myös sokerirasituksessa vaikkei olisi "saanut". Se loppui sitten siihen.

Ihmettelin vain, mihin huoli raskausdiabeteksesta siinä sitten katosi :D

Sinänsä muuten se ei ole mitenkään "kamala" kokemus.

Vierailija
7/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle annetuissa ohjeissa sanottiin, että voi juoda VÄHÄN.

Toisilla tulee paha olo, toisilla ei. Mulle tuli, pii panna maate, mikä oli vähän epämiellyttävää siin tk:n odotustilassa. Onneksi mulla oli ystävä mukana.

Vierailija
8/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää, että pääset lepäilemään näytteenottojen välissä. Itselläni ainakin oli sen verran heikko olo, että en jaksanut istuskella. Mutta ei se kauheaa ole, selviät kyllä hyvin.

Vierailija
9/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteellisuudentajua...miten meinasit synnyttämään mennä? on vähän eri kaliiberia..

ekassa raskaudessa ei tuntunut niin yhtään missään koko testi, tokassa tuli sellanen huono olo, mutta kun vaan istuu rauhassa paikallaan ei todellakaan ole mitään kestämätöntä.

Vierailija
10/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteellisuudentajua...miten meinasit synnyttämään mennä? on vähän eri kaliiberia..

sokerirasituksella ja synnyttämisellä on keskenään?

Vierailija
11/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tosin pääsin toimenpidehuoneeseen koko ajaksi, kun oli tilaa (helsinki kuiteskin kuseessä). Nukahdin sinne, hoitaja herätti:-). Toisen tunnin luin sitten kirjaa.

Vierailija
12/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin paha, mitä jotkut sanovat :) ei se nyt mitään mielyttävää litkua ole, mutta kyllä sen ottaa. Ja mulla ainakin oli ohjeissa, että jonkin verran saa juoda vettä tuon klo20 jälkeen. Jos alkaa heikottaa tms, niin pyydä päästä makuulle, sen pitäisi kaikkialla onnistua. Ja varaa jotain syötävää mukaan/käy tk:n kahvilassa rasituksen jälkeen, on kivempi lähteä kotio :)

Vierailija
13/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt sokerirasituksessa kummassakin raskaudessa. Vettä voi hieman juoda, ei tarvitse olla kokonaan juomatta. Ekalla kerralla sokerilitku oli ihan hyvänmakuista, mut toisella kerralla se meinasi tulla ulos heti, kun oli niin hirveän makuista. (Olivat vaihtaneet valmistajaa). Ota rennosti ja jos alkaa heikottamaan, mene pitkällesi. Minä kävin verikokeiden välissä neuvolassa ja neuvolalääkärillä ultrassa. Siinä aika meni joutuisasti..

Vierailija
14/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eväät mukaan, samoten esim. joku millä voit kuunnella musiikkia tai lukemista. Se loikoilu on aika pitkästyttävää.

-Oma vastaukseni oli pelkästään ilahduttava "tästä kyllä näkee että oot oikeesti reenannut joskus"

Vierailija
15/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta kun menin niin olo huononi n. vartti ekan litkun ottamisen jälkeen. Osasyynä varmasti veren ottaminenkin..Pääsin makaamaan myös yhteen huoneeseen josta labra tuli sit mua hakemaan. Pyörrytti ja oksetti niin että yäk!

Tokasta litku oli muuttunut, oli helpompi se juodakin. Eri kaupungeissa kai erilaisia litkuja. Tästä toisesta ei sit tullut mitään "oireita", aika tuli vaan pitkäksi kun piti odotella se pari tuntia..Suosittelen mukaan otettavaksi eväitä et saat heti syödä kun rasitus ohi ja lukemista tai jotain tekemistä :)

Vierailija
16/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin piikkikammosta ja sanoin sen ääneen siellä. Ottivat näytteet makuuasennossa. Huonoa oloa ei minulle tullut, väsyttämään vaan rupesi. Olen käynyt yhteensä neljä kertaa ja viimeisillä kerroilla olin jo niin reipas, että pystyin olemaan istualteen, kun verikokeet otettiin. =)

Vierailija
17/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eväät mukaan, samoten esim. joku millä voit kuunnella musiikkia tai lukemista. Se loikoilu on aika pitkästyttävää.

-Oma vastaukseni oli pelkästään ilahduttava "tästä kyllä näkee että oot oikeesti reenannut joskus"

Ei rasituksen aikana saa syödä tai juoda mitään

Vierailija
18/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siellä tehdään?

Vierailija
19/27 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siellä tehdään?

Menin sinne aamulla, laittoivat istumaan sellaiseen hammaslääkärintuolin näköiseen lepoliisaan, antoivat ehkä puoli desiä jotain oranssia esanssin makuista lientä juotavaksi. Verikokeita otettiin alussa, tunnin päästä ja vielä kahden tunnin päästä. Sitten aamiaiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi