Mitä teen?? Tapasin netissä 3 vkoa sitten kanadalaisen miehen, ja nyt mies haluaa
tulla Suomeen minua tapaamaan. En todellakaan etsinyt ulkomaalaista miestä, mutta tapasimme sattumalta eräällä foorumilla, aloimme vaihtaa ajatuksia, kiinnostuimme, ihastuimme jne.
Itse en silti uskaltanut vielä ajatella tätä yhtään pitemmälle, etenkin kun nettiromansseista on kuullut kaikenlaista ikävää. Nyt mies sitten yllättäen ehdottaa, että tulisi Suomeen parin viikon kuluttua tapaamaan minua. Syyksi hän ilmoittaa, ettei halua ylläpitää pelkkää nettituttavuutta vaan varmistua livenä, onko tässä aineksia johonkin. Ymmärrän että jostain Espoosta lähdettäisiin Hyvinkäälle netti-ihastusta tapamaan, mutta että Kanadasta???
Kuulostaako tämä ihan kauhealta, pitäisikö hälytyskellojen soida? Vai uskaltaisinko vastata myöntävästi ja katsoa, mitä tästä tulee?
Kommentit (31)
älä ainakaan sorru mihinkään rahan lainaamiseen tai lähettämiseen!
Aika pikaiselta toiminnalta kuulostaa.
Eikä hän sitä ole pyytänytkään. Jos en kerro osoitettani ja pyydän miestä majoittumaan hotelliin, niin eikös homma ole sitten aika ok? Asun vain aika pienellä paikkakunnalla, mietin pitäisikö itsekin lähteä Helsinkiin vaikka viikonlopuksi ja tavata siellä.
ap
Itselle kävi tuollalailla, että tutustui netissä _sattumalta_ ulkomaalaisen miehen kanssa. En ollut itse etsimässä mitään eikä hänkään, mutta huomasimme että tulemme hyvin juttuun ja molemmat ihastui.
Mies halusi tulle käymään Suomessa minua tapaamassa, samanlailla muutaman viikon jälkeen, ja vaikka aluksi hätkähdinkin niin nopeaa toimintaa niin mies oli tervetullut luokseni. Olin niin ihastunut jo ja minulla oli hyvä fiilis asiasta, ja tottakai olimme jo nähneet toisemme nettikameran takana.
Mies oli täällä vähän alta viikon jolloin huomasimme että olemme molemmat päättömästi rakastuneet.
Nyt, noin 4 vuotta myöhemmin, olemme asuneet jo pitkänaikaa yhdessä (miehen kotimaassa) ja rakkaus kukoistaa :)
Ikinä ei tiedä mitä tapahtuu, se voi olla hyvää tai se voi olla vähemmän hyvää. Halusin vain kertoa että näitä rakkaustarinoitakin on :)
Mekin olemme jutelleet paljon skypessä, lähetelleet kuvia toisillemme jne. Mutta silti jännittää, onko toinen tosielämässä erilainen. Miltä hän esimerkiksi tuoksuu?
ap
Jos toi ei ole hullu niin ei mikään, itse en todellakaan suostuisi, voi jeesus.
on hyvä syy lähteä tällä kertaa Suomeen.
Anna mennä vaan. Voi olla vaikka elämäsi rakkaus. Ja hänhän se matkan tekee sinun luoksesi, eikä varmasti tekisi,jos epäilisi yhtään. Tuo kuulostaa hyvältä, että hän varaisi hotellihuoneen ja tapaisitte Helsingissä. Pidän peukkuja!
Nimen, osoitteen, ammatin, koulutustaustan, perhesuhteet... Ne kaikki on voinut valehdella, mutta ei välttämättä.
Hyvä, että olet Skypessä puhunut, kertoo sentään jotain.
Minkä ikäisiä olette? Mies laittaa matkaansa aika paljon rahaa, oletteko puhuneet siitä? Kannittaisiko ottaa puheeksi, kysy, että onhan mies tietoinen, minkä riskin ottaa, jos ette olekaan enää kiinnostuneita toisistanne ensitapaamisen jälkeen.
Olisin varovainen ja varaisihn myös itselleni oman hotellihuoneen Helsingistä. Viikonlopun aikana varmasti selviää, haluatko jatkaa tutustumista ja kenties kutsua kotiisi. Mutta älä anna rahaa millään verukkeella!
ja tietenkin kannattaa pitää järki päässä. Kuulostaa ihan hyvältä tuo hotelliin meno, varsinkin jos kovin jännittää olla sun luona.
Kyllä te molemmat sitten huomaatte että miten kemiat kohtaa tosielämässä, aluksi tietty saattaa olla vähän jännää ja vaikeeta :)
Ota tämä silleen että se saattaa olla se vuosisadan rakkaustarina (ihan oikeesti, kuka tietää?) tai sitten ei. Kuitenkin jälkeenpäin olet yhtä kokemusta rikkaampi ja sinulla on sitten ehkä yksi uusi ystävä tai jopa enemmän :)
-vastaaja nr6
...kuin esim. jenkeissä. Siellä oikeasti etsitään puolisoa tositarkoituksella nimenomaan netistä, kun tehdään pitkää työpäivää jne. Niinpä en pidä mitenkään omituisena, että kaveri haluaa tulla tsekkaamaan, oletko oikeasti kultakimpale.
Onnea matkaan!
alkujaan Egyptistä. Hyvin koulutettu ja aivan hurmaava mies. Halusi kanssa tulla n 3 viikkoa tapaamisesta Suomeen. Asun Turussa, enkä oikein osannut olla tarpeeksi varovainen.
No, matkalippujen ostamisen jälkeen kävi ilmi, että olikin todella mustasukkainen, peräti vainoharhainen ja tuntui ihan persoonallisuushäiriöiseltä. Tilanne meni niin pahaksi, etten uskaltanut mennä häntä tapaamaan hotellille. Oli muutama asia, mitkä halusin ensin vaikka puhelimitse selvittää. Tämä ei hänelle sopinut, vaan säntäsi yliopistolle rähjäämään. Olin siis pahaa-aavistamatta kertonut hänelle missä opiskelin. Hän oli selvittänyt tiedekunnan, ja kävi eri toimistohuoneissa kysymässä minua. :o
Kokemuksesta viisastuneena en enää kertoile niin avoimesti elämästäni nettituttavuuksille.
Minä en ymmärrä miksi ihmiset tämmöisissä epäröivät, mitäänhän et menetä sillä että tapaat miehen ja katsotte miten viihdytte yhdessä. Kunhan et vaan omaan kotiisi majoita niin ei ole mitään ongelmaa siinäkään tapauksessa jos toteat heti että ei kiinnosta enempää, sitten saapi viettää vaan Suomen loman ihan itsekseen loppuun ja asua hotellissa kuten ennenkin.
että ottaisin myös hotellin Helsingistä viikonlopuksi ja tapaisin miehen siellä. Olisi ehkä "turvallisempaakin", kuin ottaa tuntematon vaikkapa kotiinsa viikoksi tms.
toivota mies tervetulleeksi, mutta älä ota miestä kotiisi, vaan varaa huon hotellista.
Sikäläiseen kulttuuriin ei kuulu tunkea toisen luo kylään vaan päin vastoin. Eli siellä on sama kulttuuri kuin USA:ssa, että kaikki puolitutut kutsutaan omaan kotiin kylään.
amerikkalaisen ja yhden viikonlopun oli todella ihanaa yhdessä. Sitten kun hän tuli viikoksi, olin valmis vetämään ranteet auki kolmannen päivän kohdalla ja viimeiset neljä päivää tein todellista kuolemaa.
Olisin varovainen ja varmistaisin selustani.
Sikäläiseen kulttuuriin ei kuulu tunkea toisen luo kylään vaan päin vastoin. Eli siellä on sama kulttuuri kuin USA:ssa, että kaikki puolitutut kutsutaan omaan kotiin kylään.
Eiköhän tämä nyt ole vähän eri asia kuin normaali kyläily jos on kyse ihastuksesta jonka haluaisi nähdä livenä. Kyllä ainakin USA:ssa sekin on aika tavallista ajattelua että miehen rooli on nähdä vaivaa sen naisen takia eikä toisinpäin, eli vaikka tulla sieltä tänne Suomeen esittäytymään kuin odottaa että nainen lähtee sinne.
Mutta varman päälle pyydä häntä majoittumaan ainakin aluksi hjotelliin.