Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoinen 4 v kun vauva syntyy. Rakastaa hoitopaikkaansa, otanko hänet pois kavereiden luota??

Vierailija
17.01.2012 |

Aion olla tulevankin lapsen kanssa ainakin 2 vuotta kotona, joten esikoinen olisi sitten 6 v, kun minä palaisin töihin ja olisi siis ikävuodet 4-6 v kotona minun ja vauvan kanssa. Esikoinen on vilkas, sosiaalinen ja rohkea lapsi. Viihtyi päivähoidossa ensimmäisestä päivästä saakka, eikä kaikkien pelottelemaa taantumaa koskaan tullut. Kaverit ovat tosi tärkeitä.

Mietin nyt tosissani, että onko se lapsen etu, että otan hänet kokonaan pois päivähoidosta tutuksi tulleiden kavereiden luota. MIKSI olisi niin paha, jos lapseni kävisi tutussa paikassa hoidossa / leikkimässä vaikka pari kertaa viikossa? Seurakunnan kerhoissa tuntuu käyvän aika paljon pienempiä, mahtaisiko uusia kavereita niin vaan löytyä?? Omalla rivaripihallamme ei ole koskaan ristinsielua eikä lapsi siellä nytkään viihdy yksin leikkimässä. Lähimmässä leikkipuistossakaan ei ole yleensä ikinä ketään. Joutuisin matkustamaan vilkkaampaan puistoon melkein 20 km jotta lapsi näkisi edes muita lapsia. Vauva mukana kauhean näppärää toki.

Mietityttää - ennen ajattelin että osa-aikaiset pk-paikat ovat ihan turhia ja äidin laiskuutta, mutta nyt kun olen itse tässä, näenkin tilanteen lapsen kannalta eri tavoin. Mitä tehdä?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa koko ketjua lukea mutta ap, viestissäsi oli yksi oikein "viisas" kohta: Ennen ajattelit, että virikehoito on äitien laiskuutta ja verovarojen tuhlausta, mutta nyt kun se tulee omalle kohdalle, näet asiat toisin...

hyvä, hyvä, tämä on sitä ihmisenä kasvua! jos olet joskus (vaikka vain mielessäsi) syyttänyt toisia, nyt opit näkemään asian toisin ja huomaat että olet itse ihan samanlainen "pullamössö".

ps. en ottaisi 4-veetä hoidosta pois, vaan vaihtaisin osa-aikaiseksi, esim 3-4 lyhyttä päivää ja sitten vapaapäivinä keskittyisin tähän esikoiseen ja antaisin vauvan vaikka möllöttää sitterissä ja pelailisin ja lukisin kirjoja ym. isomman kanssa. Tai vauva vaunuihin ja isomman kanssa puuhailemaan ulos...

...jaksa lukea ketjua? :D

Toisekseen, onko sekin merkki ihmisenä kasvusta, että itse löpsistyy tekemään samaa kuin muut laiskurit?

Vierailija
62/62 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä lapsella osapäiväinen tarhapaikka! ehdottomasti!pitkästyyhän 4v äidin ja vauvan kanssa kotona. mulla tuntui jo 2,5 v touhukas sosiaalinen poika pitkästyvän ja onneksi pääsi jo siinä iässä kerhoon 2x viikossa kolme tuntia! muuten me oltaisiin kiipelty päivät pitkät seiniä pitkin koko jengi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme