Suuhygienisti paikalla. Haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (48)
Juon päivässä monta kuppia lämmintä teetä, maitoa tai vettä. Miten haitallista on laittaa jokaiseen kupilliseen vajaa teelusikallinen hunajaa? Sokeria en käytä ollenkaan.
jos juo paljon punaviiniä ;) siis värjäyminä, tosin alkuperää on vaikea sanoa, voi olla vaikka teen juojan tummentumaa..
jos juo paljon punaviiniä ;) siis värjäyminä, tosin alkuperää on vaikea sanoa, voi olla vaikka teen juojan tummentumaa..
kuin sokerikin. Sisältää siis sokeria ja on kaupanpäälle vielä tahmea, joka tarttuu hampaan pintaankin. Aiheuttaa happohyökkäyksen siis.
onnistuu todella hysteerisen nelivuotiaan hampaan paikkaus?
Lapsella on näin ja se valkoisen läiskän koko vaihtelee mielestäni jonkin verran. Anopillani on mielestäni sama juttu, eli kyseessä lienee jokin periytyvä ominaisuus? Pääseekö siitä mitenkään eroon?
eivät ota hammaslääkäripelkoani tosissaan? Lasketaanko minut vielä temppuilevaksi teiniksi (olen 20v) vai miksi ei oteta kuuleviin korviinsa kun mainitsen pelosta ja istun siellä sitten kyyneleet silmissä? Saako hammaslääkäristä jotain rauhoittavia esim. poraamiseen jos pyytää?
Ei, ei minulla ole tylsää, pidän työstäni ihmisten kanssa :) saa tutustua erilaisiin ihmisiin, saa olla hyödyksi, joku voi saada joapa apua ;)
onnistuu vain nukutuksessa.
Uskon että kaikki muu on jo tehty?
Mistä heiluminen johtuu? Onko kyse ulkopuolisesta traumasta vai esim. ientulehduksesta ja hammaskivestä? Tulehduksen voi aika pitkälle hoitaa poistamalla hammaskiven ja mahdollisella ab-kuurilla.
eikö ientulehdus ilman sitä parane? En voi syödä antibioottia.
joita big brotherissa tehtiin? ovatko ne täysin turvallisia hammaskiilteelle?
voivat olla hampaan kehityshäiriö tai myös liiasta fluorista johtuvaa.
hammaslääkäripelkoon, vaikka siitä asiallisesti olen kertonutkin. Poikkeuksia löytyy. Ivallistakin kommenttia olen joskus kuullut vanhemman polven hammaslääkäriltä.
paranee yleensä hyvin pelkällä hammaskivenpoistolla ja hyvällä kotihoidolla. Joissakin tapuksissa tarvitan ab-kuuri (harvoin)
Todellakin pelko pitää ottaa tosissaan. Vaihda lääkäriä! Pelkoon on saatavana monia eri apukeinoja. Jo pelkästään empaattinene hammaslääkäri tekee paljon.
mutta mieleipiteeni on ettei mikään valkaisu ole aivan vaaraton kiilteelle. toki kiille uusiutuu jonkin verran, mutta aiheuttaa usein sitten vihlontaa. Monesti kierre valkaisuunkin on sitten taattu...
Mitä on joku ruskea poskihampaissa? Lähinnä niissä koloissa.. On ollut jo varmaan kymmenen vuotta, mutta vaikka olen käynyt siinä välissä hammaslääkärissäkin (tosin siitäkin jo hävyttömän monta vuotta aikaa.. nyt olen pitkästä aikaa jonossa) niin ei ole kuitenkaan mistään rei'stä puhuttu...
värjäymää, ellei toisin ole todettu.
puoli tuntia riittävän pitkä odotusaika syömisen ja hammaspesun välillä? Siis jos juon ensimmäiseksi aamulla kahvia, voinko pestä hampaat puolen tunnin kuluttua siitä? Entä onko väliä sillä, kumman tekee ensin, hampaiden pesun vai lankauksen?
ei paikata