Suuhygienisti paikalla. Haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (48)
että hävettää mennä hammaslääkäriin. Kipuja ei ole mutta reikiä varmasti.
Voinko olla vaan näin, ei näitä enää mikään pelasta...
Hammaslääkäripelko on niin hirveä etten ole sen vuoksi uskaltanut mennä säännöllisiin tarkastuksiin. Voidaanko hampaat laittaa kuntoon jossain nukutuksessa?
Minulla on poskihammas, jonka kiille on muuttunut valkoiseksi ienrajasta ja nyt siinä on tummempi, pieni, pyöreä kohta (reikä!). Se ei ole hirveän syvä. Onko mitään tehtävissä? En juo hapollisia juomia tai energiajuomia ja harjaan hampaani 2-3 kertaa päivässä.
Nyt en enää kehtaa mennä, kun luulen että mulla on niin paljon reikiä. Pari kertaa takahampaasta on lohjennut paikkaa, joten ne on ollut pakko käydä korjauttamassa ja aina olen luvannut, että tulen pian hammastarkastukseen. En kuitenkaan saa itsestäni irti sitä, että uskaltaisin ajan tilata.
Hävettäisi mennä sinne avaamaan suuta:(
Tapaatko koskaan tällaisia potilaita?
luultavasti pahentaa vaan.(vihlonta) Vaihtoehto voisi olla laminaatit jotka laitetaan omien hampaiden päälle.
luultavasti pahentaa vaan.(vihlonta) Vaihtoehto voisi olla laminaatit jotka laitetaan omien hampaiden päälle.
ja periaatteessa hampaat kestävät n. 5-6 happohyökkäytä päivässä ennen kuin hampaiden kariesriski kasvaaa. Tosin oletan ettei lapsi ole saanut str. mutants tartuntaa ja vauvan hampaat pestään säännöllisesti, jolloin karies riski on olematon.
Sattuuko hammaskiven poisto kaikilla, kun poistetaan sillä ikävää ääntä pitävällä laitteella (ultraääni?)? Itsellä ei ole koskaan tarvinnut porata eikä paikata eikä mitään, ja yllätyin miten vttumaiselta se hammaskiven poisto tuntui. Oli tuskallisin hammasoperaatio mitä mulle on tehty, oon siis päässyt aika helpolla.
putoaako se väistämättä jossain vaiheessa vai voiko heiluminen pysähtyä?
oli heti hampaiden puhjettua tummentumia hampaissa, mitä ne on? Kysyin ku kävin ite hammaslääkärillä mutten muista mitä se sano
vaikuttaa siltä että sinun ienrajassa oleva liitukaries on muuttunut joko kariekseksi tai harjauksesta johtuva vaurio on syventynyt (näkemättä vaikea sanoa) mutta hop lääkärille siitä :)
Ootko sä se blondi joka tuomitsi aikoinaan nuoret äidit onnettomiksi luusereiksi?
Ymmärrän hyvin pelkonne ja häpeän. Teitä riittää potilaina myös, kierre alkaa juuri siitä, kun ei uskalla mennä lääkäriin ja pian jo sitten hävettää hampaiden kunto.
Uskokaa minua, kukaan ei teille naura tai moralisoi, ymmärrystä löytyy varmasti kun selkeästi kerrotte pelostanne. Sen jälkeen helpottaa ;)
tiedätte molemmat varmasti hoitamattoman suun seuraukset. Ne voivat todella olla pahat. Sitä kariesta ei siellä suussa pysäytä mikään muu kuin hammaslääkäri. Kerro hänelle avoimesti pelostasi, nukutus tai muu esilääkitys on aina mahdollista!
Tsemppiä matkaan!
Hammaskiven poiston sattuminen on yksilöllistä, jos ultraääni sattuu, pyydä ihmeessä että hammaskivi poistetaan manuaalisesti käsi-instrumenteilla!
Puudutuksenkin siihen voi saada!
Mistä heiluminen johtuu?
Onko kyse ulkopuolisesta traumasta vai esim. ientulehduksesta ja hammaskivestä?
Tulehduksen voi aika pitkälle hoitaa poistamalla hammaskiven ja mahdollisella ab-kuurilla.
Joo haluan kysyä, mikä helvetin Leelian lepotuoli kuvittelet olevasi?
vauvan juuri puhjenneiden hampaiden tummentumat voivat johtua äidin raskauden aikaisesta sairaudesta.
Toisaalta olen nähnyt pieniä vauvoja joille on syötetty paljon mustikkaa ;)
että ne näyttävät läpikuultavilta. Tehoaako mikään valkaisu tällaiseen?