Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestän Haavistoa, jotta hän pääsisi toiselle kierrokselle, muita?

Vierailija
17.01.2012 |

Haavisto on fiksunoloinen mies.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei vois vähempää kiinnostaa ehdokkaiden sukupuolinen suuntautuminen (tosin ajatus Soinista tai Väykästä harrastamassa mitään seksiä saa oksun nousemaan suuhun ;)), mutta harmittaa, että se on niin monelle niin iso ongelma. Haavisto saa ehdottomasti mun äänen - toivottavasti molemmilla kierroksilla!

Sinänsä harmi, että Haavisto on homo, en ole ainut, joka on pohtinut, että on ehdottomasti paras ehdokas ja varmasti valittaisiin pressaksi, jos olisi hetero. Siis minua ei homous haittaa, mutta useita ihmisiä kyllä.

Miten niin homous on "niin monelle iso ongelma"? Siis kuinka monelle? Ja mistä tiedätte? Itse en tunne ketään, jolle tuo olisi ongelma, ja nettiyhteisössä, jossa aktiivisimmin kirjoittelen, tämä on ongelma ainoastaan yhdelle kirjoittajalle (näitä ihmisiä en siis varsinaisesti tunne). Enemmän tuntuu olevan liikkeellä näitä "en minä, mutta ne muut" -ihmisiä. Olisi huvittavaa, jos Haavistoa jätettäisiin äänestämättä siksi, että itselle homous on ok mutta kuvitellaan että muille ei ole. :D

Siksi ei Haavistoa.

Vierailija
42/102 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänstän pressaa enkä sänkykaveria!

(Vaikka siinäkin mielessä ottaisin Haaviston paljon mieluummun kuin Niinistön, Väyrysen tai Soinin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänstän pressaa enkä sänkykaveria!

(Vaikka siinäkin mielessä ottaisin Haaviston paljon mieluummun kuin Niinistön, Väyrysen tai Soinin)

:D

Vierailija
44/102 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tahansa Soinia lukuunottamatta niin suuri parannus.

Vierailija
45/102 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tosiaan olla, että kaikki tämänkin palstan LUKUISET haavistovastaiset mölinät ovat vain yhden ihmisen tuotosta.

Ainakin moni näyttäisi olevan, kirjoitustyylistä ja viestien ideasta/muodosta päätellen. Mutta itse jätin siis laskuista tällaiset täysanonyymipalstat, koska täällä kirjoittavilla voi olla niin erilaisia syitä kirjoitteluille. Joku ei ehkä ole lainkaan kiinnostunut politiikasta eikä vastusta homoja, mutta on huomannut että moni pitää Haavistosta ja tykkää vain provota ihmisiä.

Sellaisilla palstoilla, joihin on pakko rekisteröityä, vaikka kirjoittelisikin nimimerkillä, ihmiset käyttäytyvät jo hieman enemmän todellisia mielipiteitään vastaavasti. Ei tietenkään täysin luotettavasti näissäkään.

Toisaalta, ei tarvitse kuin mennä reilu vuosi ajassa taaksepäin ja miettiä Ylen homoiltaa. Siinä porukassa oli iso joukko ihmisiä, joille homous selvästikin oli iso ongelma. Tai oikeastaan, ei tarvitse mennä ajassa taaksepäin kuin pari kuukautta ja miettiä Linnan juhla -kommentteja.

Tilastollisesti nämä eivät kuitenkaan ole mikään suuri joukko ihmisiä. Homoiltaan oli tietenkin hakemalla haettu sellaisia keskustelijoita, jotka vastustavat mahdollisimman kärkkäästi. Netissä asian kuin asian vastustus näyttää helposti todellista yleisemmältä, koska ihmisaivot eivät pysty suhteuttamaan sinänsä ehkä lukuisien kommenttien määrää ihmisten kokonaismäärään. Kyse on niin isosta ihmismassasta. Ja toisaalta yksi voimakkaasti vastustava voi pitää niin kovaa meteliä asiasta, että alkaa näyttää siltä kuin vastustajia olisi paljonkin.

Iltalehti teki marraskuussa kannatusmittauksen, jonka mukaan vain 11% äänestäjistä ei voisi äänestää Haavistoa. Haaviston kannatus on sittemmin noussut, joten on oletettavaa että tuo luku olisi nyt vieläkin pienempi. Huomattavampaa kuitenkin on, että jo tuolloin melkein kaikki muut ehdokkaat saivat enemmän inhokkiääniä. Presidentin homous ei siis tosiaankaan ole kovin monelle ylitsepääsemätön ongelma, ja muilla ehdokkailla on äänestäjien mielestä paljon pahempia ongelmia.

Ja missä kohdassa sanoin, että jättäisin äänestämättä Haavistoa? Tai ehkä sun vika kommentti ei ollutkaan mulle tarkoitettu?

Luin hätäisesti, pahoittelut. Vastaan on tullut sellainenkin tapaus, joka ilmoitti äänestävänsä Väyrystä, vaikka pitää enemmän Haavistosta. Perusteluna juuri se, että kun "muut" kuitenkin äänestävät Väykkää. :D

Vierailija
46/102 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisi toisella kierroksella haastajana vaan siksi, että MIELESTÄNI SUOMI TARVITSEE TÄHÄN MAAILMANHETKEEN PEKKA HAAVISTON PRESIDENTIKSI!

Vierailija
47/102 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisi toisella kierroksella haastajana vaan siksi, että MIELESTÄNI SUOMI TARVITSEE TÄHÄN MAAILMANHETKEEN PEKKA HAAVISTON PRESIDENTIKSI!

www.siksipekka.fi

Vierailija
48/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä muita?

Vierailija
49/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan

Vierailija
50/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se homous olisi minulle mikään ongelma - realismin puute politiikan teossa sen sijaan on.

Juuri tästä syystä Niinistö, jolla olisi kykyä osallistua talouspolitiikkaan jne. menee aivan hukkaan presidenttinä. Kun taas Haavisto on paras mahdollinen henkilö presidentiksemme. Presidentti on diplomaatti.

Vierailija
51/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se homous olisi minulle mikään ongelma - realismin puute politiikan teossa sen sijaan on.

Siksi ei Haavistoa.

Siis sellaisia, jotka perustuvat faktoihin, ei mutuun.

Vierailija
52/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että Haaviston ympärillä on nyt isompi hypetys kuin Soinin ja persujen ympärillä viime keväänä. Nää vaalit tarjoo vielä ison yllätyksen! Mieletöntä :)

Vierailija
53/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole täydellinen, mutta Haavisto on poikkeuksellisen fiksu ja osaa puhua hyvin!

Vierailija
54/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto toisella kierroksella tarkoittaa Niinistön voittoa. Sen vuoksi Haavistoa ajetaan toiselle kierrokselle kuin käärmettä pyssyyn. Kyllä se vihreissä tiedetään, ettei Pekka voi voittaa. Eli ovat menneet kokkareiden puolelle jo.

Vierailija
55/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestäväni Pekkaa.

Vierailija
56/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se homous vielä askarruttaa, niin tehtävien hoitoa se ei kyllä haittaa:

http://kaikki-elamasta.blogspot.com/2012/01/tama-aihe-pitaisi-olla-jo-k…

Vierailija
57/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistolla on mahdollisuuksia nousta oikeasti sovittelevaksi ja kansaa kokoavaksi presidentiksi viime kevään repivien eduskuntavaalien jälkeen. Hakkaraisen tapaaminen oli hieno ele. Pekka on todellinen diplomaatti.

Vierailija
58/102 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestin ehdottomasti Haavistoa!!!:)

Vierailija
59/102 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat äänestää Haavistoa jo ensimmäisellä kierroksella. Toisella sitten sitäkin varmemmin, pidetään nyt vain huoli siitä, että Haavisto on siellä vaihtoehtona!

Omassa tuttavapiirissä Haavisto on kyllä niin ykkösehdokas, etten juuri muista ehdokkaista ole kuullut puhuttavankaan. Tästä jotenkin huomaa, miten eriytyneitä ihmisten tuttavapiirit voivat olla - jonkun toisen piireissä saattaa olla ihan eri meininki.

Meilläkin kaikki tutut ja perheenjäsenet, joiden ehdokkaan tiedän, äänestävät Haavistoa.

Yleensä jakaudutaan ympäri puoluekarttaa, nyt kaikki Pekan takana. Ei olla mitenkään kovin intohimoisia politiikan suhteen yleensä, mutta nyt olen ainakin itse innoissani ja mieskin kyselee minulta välillä vaalipäivityksiä. :D

Vierailija
60/102 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että Väyrynen ei pääse toiselle kierrokselle!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän