Äänestän Haavistoa, jotta hän pääsisi toiselle kierrokselle, muita?
Kommentit (102)
Myös mun perusteenani on se, että Haavisto on yksinkertaisesti ehdokkaista sopivin presidentiksi. Kansainvälisyys, diplomattisuus, tunnettuus ulkomailla puhuvat sen puolesta.
Tämä alla oleva lainaus on erittäin hyvä pointti. Kysehän on tässä kuten muissakin työhönottotilanteissa siitä, kuka on soveltuva henkilö vapaana olevaan tehtävään. Kaikille on paikkansa, ja Niinistö ei suoraan sanottuna ole _presidentiksi_ yhtä hyvä ehdokas kuin Pekka Haavisto. Niinistön avut on muualla, ei hän ole ihmisten kanssa niin hyvä, vaan osaamisensa on korostetun asiakeskeistä.
Äänestäkää vain. Mutta eikös Salen talousosaaminen mene pressana ihan hukkaan? En ole koskaan tajunnut a) miksi hän edes hinkuaa presidentiksi (ei varmaan juuri muusta syystä kuin päättääkseen uransa "arvotehtävällä"), ja b) miksi kukaan häntä arvostava haluaisi tuhlata hänen osaamisensa presidentin virkaan.
Sale olisi hyvä valtiovarain- tai ulkoministerinä, Haavisto puolestaan on ideaali juuri presidenttinä.
Äänestän presidentiksi Haavistoa!
Tunkevat miestensä kanssa yhtä aikaa äänestyskoppiin ja tomerimmat vielä vanhempiensakin kanssa. Varmistavat näin ettei mies vain vahingossakaan äänestä toisin kuin av-mamma kotona sanonut. Sillä pakkohan teidän on olla kopissa yhdessä kun muuten ei voi varmasti tietää miten toinen on äänestänyt. Puheet kun on puheita.
Myös mun perusteenani on se, että Haavisto on yksinkertaisesti ehdokkaista sopivin presidentiksi. Kansainvälisyys, diplomattisuus, tunnettuus ulkomailla puhuvat sen puolesta.
Tämä alla oleva lainaus on erittäin hyvä pointti. Kysehän on tässä kuten muissakin työhönottotilanteissa siitä, kuka on soveltuva henkilö vapaana olevaan tehtävään. Kaikille on paikkansa, ja Niinistö ei suoraan sanottuna ole _presidentiksi_ yhtä hyvä ehdokas kuin Pekka Haavisto. Niinistön avut on muualla, ei hän ole ihmisten kanssa niin hyvä, vaan osaamisensa on korostetun asiakeskeistä.
Äänestäkää vain. Mutta eikös Salen talousosaaminen mene pressana ihan hukkaan? En ole koskaan tajunnut a) miksi hän edes hinkuaa presidentiksi (ei varmaan juuri muusta syystä kuin päättääkseen uransa "arvotehtävällä"), ja b) miksi kukaan häntä arvostava haluaisi tuhlata hänen osaamisensa presidentin virkaan.
Sale olisi hyvä valtiovarain- tai ulkoministerinä, Haavisto puolestaan on ideaali juuri presidenttinä.
Äänestän presidentiksi Haavistoa!
Sauli olisi hyvä hoitamaan valtion taloutta. Kauheaa tuhlausta tehdä hänestä keulakuva, jonka valtaoikeudet ovat minimissä, ja talousasioihin ei ole mitään sanomista!
jo Haavistoa ja toivon että pääsen äänestämään myös toisella kierroksella. En äänestä häntä suupuolisen suuntautuneisuusen vuoksi, vaan siksi että on älykkäin ehdokas, samasta syystäolen äänestänyt kaksissa viimeisissä vaaleissa Halosta.
Miten mahdollinen homopresidentti voisi edustaa suomea valtiovierailuilla puolisonsa kanssa? Ei varmaan kaikkin maihin olisi mahdollista ottaa puolisoaan mukaan tai ainakin se olisi aikamoinen loukkaus joissain kulttuureissa.
Haavisto on itse sanonut asian olevan helppo ratkaista: jos vierailulle kutsutaan vain presidentti, sinne lähtee vain presidentti. Jos taas kutsutaan presidentti puolisoineen, molemmat lähtevät.
Jos jossakin maassa ei samaa sukupuolta olevaa paria hyväksytä, sinne ei varmasti Haaviston puolisoa kutsuta. Yksinkertaista, kun sen osaa!
että hänet valittaisiin presidentiksi, ei pelkästään toiselle kierrokselle.
molemmat äänestää Haavistoa jo ensimmäisellä kierroksella. Toisella sitten sitäkin varmemmin, pidetään nyt vain huoli siitä, että Haavisto on siellä vaihtoehtona!
Omassa tuttavapiirissä Haavisto on kyllä niin ykkösehdokas, etten juuri muista ehdokkaista ole kuullut puhuttavankaan. Tästä jotenkin huomaa, miten eriytyneitä ihmisten tuttavapiirit voivat olla - jonkun toisen piireissä saattaa olla ihan eri meininki.
Mua ei vois vähempää kiinnostaa ehdokkaiden sukupuolinen suuntautuminen (tosin ajatus Soinista tai Väykästä harrastamassa mitään seksiä saa oksun nousemaan suuhun ;)), mutta harmittaa, että se on niin monelle niin iso ongelma.
Haavisto saa ehdottomasti mun äänen - toivottavasti molemmilla kierroksilla!
Sinänsä harmi, että Haavisto on homo, en ole ainut, joka on pohtinut, että on ehdottomasti paras ehdokas ja varmasti valittaisiin pressaksi, jos olisi hetero. Siis minua ei homous haittaa, mutta useita ihmisiä kyllä.
Miten niin homous on "niin monelle iso ongelma"? Siis kuinka monelle? Ja mistä tiedätte? Itse en tunne ketään, jolle tuo olisi ongelma, ja nettiyhteisössä, jossa aktiivisimmin kirjoittelen, tämä on ongelma ainoastaan yhdelle kirjoittajalle (näitä ihmisiä en siis varsinaisesti tunne).
Enemmän tuntuu olevan liikkeellä näitä "en minä, mutta ne muut" -ihmisiä. Olisi huvittavaa, jos Haavistoa jätettäisiin äänestämättä siksi, että itselle homous on ok mutta kuvitellaan että muille ei ole. :D
...Halostakin äänestettiin mieluummin kuin Niinistöä, joka olisi ollut kirkkaasti parempi!
Mutta nyt on sitten tarjolla vieläkin parempi ehdokas, joten mieluusti äänestän Pekka Haavistoa.
Tunkevat miestensä kanssa yhtä aikaa äänestyskoppiin ja tomerimmat vielä vanhempiensakin kanssa. Varmistavat näin ettei mies vain vahingossakaan äänestä toisin kuin av-mamma kotona sanonut. Sillä pakkohan teidän on olla kopissa yhdessä kun muuten ei voi varmasti tietää miten toinen on äänestänyt. Puheet kun on puheita.
Vaalisalaisuus tarkoittaa, että kenenkään ei ole pakko kertoa omaa ehdokasta. Sen sijaan jos haluaa kertoa, se on aivan sallittua.
Meidän perheessämme joskus kaikki neljä mainitsemaani (minä, mies, isäni, äitini) äänestävät eri henkilöä, joskus jopa eri puoluetta. Aina kuitenkin mielenkiinnosta juttelemme, ketä kukakin äänestää, eikä meillä ole mitään syytä antaa tästä väärää tietoa. Tällä kertaa jokaisen valinta on Haavisto.
Kumppanin vanhempien äänestämisistä puolestaan emme tiedä mitään, koska politiikka on heille jotenkin kauhean ahdistava asia; samoin varmasti olisi se, jos ilmenisi että emme äänestäkään samoin kuin he. Tällaisten ihmisten kannalta vaalisalaisuus on ihan jees; siihen voi vedota jos ei vain halua keskustella asiasta.
Haavisto on Ihminen.
Sekä kokemusta ja kykyä kansainvälisestä politiikasta.
Ylimielistä Niinistöä en tule äänestämään ikinä.
T. Äiti
Oletteko jo nähneet tämän?
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu//showthread.php?t=677977
ja niin äänestää moni muukin. Ylen uusimmassa mittauksessa jo selvä ero Väyryseen, ja Niinistön kannatus on romahtanut.
Sellainen pieni kutina on, että toinen kierros tulee tarjoamaan yllätyksiä.
toivottavasti kummallakin kierroksella
Enemmän tuntuu olevan liikkeellä näitä "en minä, mutta ne muut" -ihmisiä. Olisi huvittavaa, jos Haavistoa jätettäisiin äänestämättä siksi, että itselle homous on ok mutta kuvitellaan että muille ei ole. :D
Luultavasti siis ovat itse homokammoisia. Mutta kun eivät viitsi myöntää niin sitten vedotaan että se voisi jollekin, jossakin olla huono asia.. :)
Luultavasti siis ovat itse homokammoisia. Mutta kun eivät viitsi myöntää niin sitten vedotaan että se voisi jollekin, jossakin olla huono asia.. :)
Juuri näin, aika läpinäkyvää.Äänestän Haavistoa!
Voihan tosiaan olla, että kaikki tämänkin palstan LUKUISET haavistovastaiset mölinät ovat vain yhden ihmisen tuotosta. Toisaalta, ei tarvitse kuin mennä reilu vuosi ajassa taaksepäin ja miettiä Ylen homoiltaa. Siinä porukassa oli iso joukko ihmisiä, joille homous selvästikin oli iso ongelma. Tai oikeastaan, ei tarvitse mennä ajassa taaksepäin kuin pari kuukautta ja miettiä Linnan juhla -kommentteja.
Ja missä kohdassa sanoin, että jättäisin äänestämättä Haavistoa? Tai ehkä sun vika kommentti ei ollutkaan mulle tarkoitettu?
Mua ei vois vähempää kiinnostaa ehdokkaiden sukupuolinen suuntautuminen (tosin ajatus Soinista tai Väykästä harrastamassa mitään seksiä saa oksun nousemaan suuhun ;)), mutta harmittaa, että se on niin monelle niin iso ongelma. Haavisto saa ehdottomasti mun äänen - toivottavasti molemmilla kierroksilla!
Sinänsä harmi, että Haavisto on homo, en ole ainut, joka on pohtinut, että on ehdottomasti paras ehdokas ja varmasti valittaisiin pressaksi, jos olisi hetero. Siis minua ei homous haittaa, mutta useita ihmisiä kyllä.
Miten niin homous on "niin monelle iso ongelma"? Siis kuinka monelle? Ja mistä tiedätte? Itse en tunne ketään, jolle tuo olisi ongelma, ja nettiyhteisössä, jossa aktiivisimmin kirjoittelen, tämä on ongelma ainoastaan yhdelle kirjoittajalle (näitä ihmisiä en siis varsinaisesti tunne). Enemmän tuntuu olevan liikkeellä näitä "en minä, mutta ne muut" -ihmisiä. Olisi huvittavaa, jos Haavistoa jätettäisiin äänestämättä siksi, että itselle homous on ok mutta kuvitellaan että muille ei ole. :D