Kuinka moni luki Merri Vikin Lotta-kirjat lapsena?
täällä ilmottautuu yksi. Täytyisi lukea nyt aikuisena joku uudelleen niin näkis onko ne oikeesti ollu niin hyviä kirjoja.
Kommentit (11)
Omistan pari Lotta-kirjaa ja olen joskus lukenut ne aikuisiälläkin ja ihan luettavilta ne vaikuttivat. Ei tosin kolahtanut enää ihan samalla tavalla kuin lapsena ;-)
Pitäisköhän lukea?
t. *en nyt muista, mikä mun numero oli, mutta mulla oli pari Lotta-kirjaa*
Samoin Tiina-kirjat, Viisikot, SOS-kirjat, Neiti Etsivät...
Niitä tuli pari kpl ja kertoivat Lotan tyttärestä.
Lotta oli ihana aikansa, mutta muuttui tylsäksi kun meni Paulinsa kanssa naimisiin - niin, ja minäkin menin omani kanssa. Mutta ihania olivat seikkailut nuorempana!!
Myös Viisikot, Neiti Etsivät ja Dana-tytöt oli suosikkeja. Uppoaakohan ne enää nykynuorisoon?
Kaikki Lotta-kirjat luin ja rakastin niitä :) Itsellä on niitä muutamia ja olen kaupannut niitä nyt 11v tyttärelleni, mutta eipä tuota kiinnosta :(
Samoin Viisikot, SOS:t, Neiti etsivät yms. luettiin kavereiden kanssa kilpaa :)
Nyt on tyttärellä sellainen sarja kuin Goosebumps suosiossa. Minusta ne vaikuttavat omituisilta.
Itselläni on myös yksi lotta hyllyssä ja pojalleni olen alkanut ostamaan viisikko-sarjaa
Mutta lukiko kukaan muu Gulla-kirjoja? Ne minä luin monta kertaa, tippa linssissä. Ja ovat aika ihania vielä aikuisenakin!
Ja vielä vinon pinon hevoskirjojakin (mitähän ne englantilaiset olikaan Laura? ja Bess-sarjat??) vaikka en edes harrastanut ratsastusta ;-)
Olen lukenut niitä hiljattain uudelleen ja vaikka ne on hauskoja, niin ei silti enää aikuiseen makuun... Ikävä kyllä!