MIksi paino ei putoa?
Olen nuori nainen jolla HYVIN RUNSAASTI ylipainoa. Olen nyt kaksi viikkoa ollut 1500 kcal ruokavaliolla, mutta paino ei näytä pienintäkään merkkiä siitä, että olisi laskemassa... pitääkö siis kaloreita vähentää entisestään vai liikuuntaa lisätä? Olen tehnyt joka päivä pienen lenkin. Miksi ei paino putoa? :(
Kommentit (24)
todeta että paino ei putoa. Paino vaihtelee päivästä toiseen mm. juodun nesteen, suolan saannin, suoliston toiminnan, kuukautiskierron ja lääkityksen takia. Paino ei putoa tasaisesti vaan saattaa välillä noustakin ja sitten joskus humpsahtaa useita kiloja alaspäin päivässä tai kahdessa.
Minä olen muutaman kilon ylipainoinen ja syön noin 1500-1600 kcal päivässä. Minulla tämä dieetti pudottaa painoa noin 2 kg kuukaudessa.
Jatka samaan malliin vaikka 2 kuukautta, niin palataan sitten asiaan.
samaa. Ja on kilpirauhasen vajatoiminta. Nyt sitten olen liikkunut normaalia enemmän ja selvästi vähän lähtenyt laskemaan.
tavallaan. Tiedän ihmisiä, joilla on lähtenyt nesteitä 5kg viikossa ja jollain 5kg lähtee vuodessa. Älä ota stressiä ja lisää päivittäisen lenkin matkaa ja vauhtia. Kyllä tuloksia tulee ajastaan.
kyllä painon pitäisi pudota noilla kaloreilla jos todella olet ylipainoinen... syötkö liikaa suolaa? se turvottaa, joten saattaa olla että laihdut vaikka samaan aikaan elimistö kerää nestettä...
Kokeile 2 "suolatonta" päivää -- siis ei lisättyä suolaa, liemikuutioita, valmiita suolaa sisältäviä maustesekoituksia (chilimaustetta myöten saattavat olla nämä mixit puoliksi suolaa, ole tarkkana!) eikä paljoa juustoa, leipää, muroja, eineksiä yms. salasuolaista. Syöt siis 1500 kaloria (tai hiukan enemmänkin) mutta todella vähäsuolaista, terveellistä ja tuoretta ruokaa. Paljon vihanneksia ja hedelmiä ja marjoja -- ananasta, mansikkaa ja meloneita erityisesti! Samaan aikaan juot vähintään 2 litraa puhdasta vettä/päivä ja lisäksi liikut aerobisesti, esimerkiksi kävelet reippaasti 45 min molempina päivinä niin että hikoat hiukan. Saat nesteet liikkeelle ja pudotus pääsee lähtemään käyntiin.
olethan laskenut kalorit tarkkaan etkä vain suurinpiirtein. Pudota ksal 1400 ja ota vaikka 1h kävelylenkki joka päivä niin eiköhän ala paino tippumaan.
on 178 cm pitkä ja painan 103 kg. Ennen olen tällä tavoin tosiaan saanut painon putoamaan kuukaudessa 8 kg. Nyt sitten raskauden myötä tuli kaikki takaisin eikä lähde, ei millään. Ymmärrän siis kyllä joo että painon pudotus vie aikaa. Ajattelin vain että nuo nesteet olisi jo ainakin lähteneet. Tai edes kilolla olisi vaaka alaspäin heilahtanut. En sitten tosiaan tiedä. Kyllä aion tätä silti jatkaa. Katsotaan miten tosiaan parin kuukauden päästä käy.
Niin ja on ihan tuo kalorilaskurin sivusto maksullisena käytössä ja keittiövaaka, että kalorit kyllä tulee mielestäni hyvinkin tarkkaan laskettua. :(
kahdessa viikossa? JOs paino on kertynyt kuukausien aikana, niin eihän se hetkessä lähde!!! Laihduta 3kk ja katso vasta sitten onko lähtenyt painoa tai senttejä, huoh...
kahdessa viikossa? JOs paino on kertynyt kuukausien aikana, niin eihän se hetkessä lähde!!! Laihduta 3kk ja katso vasta sitten onko lähtenyt painoa tai senttejä, huoh...
Koita nyt jatkaa vaan sillä 1500 kcal:illa ja jos 2 kk päästäkään ei ole paino laskenut niin sitten ala miettiä kaloreiden vähentämistä ja/tai liikunann lisäämistä. Kaksi viikkoa on liian lyhyt aika tietää mitään kun ihan nestetasapainon luontainen vaihtelu peittää helposti alleen mahdollisen laihtumisen.
alkaa näkyä pelkällä ruokavaliolla. Luulen että koska liikut niin kestää kauemmin näkyä. Olisko sulla tullut lihasta lisää sen minkä läskinä olet kadottanut?
joo, on mullakin ollut sitä yli 20 v, mutta syön lääkkeitä, eli se ei toimi yli.
ei se ole mikään syy ja jos on, hakekaa ihmeessä lääkitys ja justeeratkaa se kohdalleen.
turha vedota siis siihen.
nyt ollutkaan siitä, että olen malttamaton. Niin kuin sanoin tiedän että laihduttaminen on tooooodella pitkä prosessi. Ihmettelin siis vain sitä kun ennen on lähtenyt niin hirveästi sen ensimmäisen kuukauden aikana (sitten tietenkin tasaantunut ja lähtenyt vain todella vähän sen kuukauden aikana), mutta nyt nyt siis ei ole mihinkään se paino heilahtanut. Jos jotain niin noussut sillä parilla sadalla grammalla. Siksi siis kysyinkin, että teenkö nyt jotain väärin/eri tavalla kuin ennen kun olokin on edelleen aivan yhtä turvonnut. Suolaakaan kun en ikinä ole ruoassa käyttänyt/erikseen lisännyt..
alkaa näkyä pelkällä ruokavaliolla. Luulen että koska liikut niin kestää kauemmin näkyä. Olisko sulla tullut lihasta lisää sen minkä läskinä olet kadottanut?
huomattavasti? Ei tsiisus mistä te revitte näitä juttuja? Kyllä siihen lihaksen saamiseen tehdään töitä kuukausikaupalla, ellei nyt ole joku geenimutantti (kuten puolet tietysti av-mammoista)
ARGH
nyt ollutkaan siitä, että olen malttamaton. Niin kuin sanoin tiedän että laihduttaminen on tooooodella pitkä prosessi. Ihmettelin siis vain sitä kun ennen on lähtenyt niin hirveästi sen ensimmäisen kuukauden aikana (sitten tietenkin tasaantunut ja lähtenyt vain todella vähän sen kuukauden aikana), mutta nyt nyt siis ei ole mihinkään se paino heilahtanut. Jos jotain niin noussut sillä parilla sadalla grammalla. Siksi siis kysyinkin, että teenkö nyt jotain väärin/eri tavalla kuin ennen kun olokin on edelleen aivan yhtä turvonnut. Suolaakaan kun en ikinä ole ruoassa käyttänyt/erikseen lisännyt..
Kun tässä ollaan täyttämässä 23... :(
On A ja O. Kuulostaa siltä ettet liiku tarpeeksi. Teet pienen kävelylenkin joka päivä? Mikä on pieni?20min vai. Ei riitä. Tee tunnin lenkki 2 kertaa viikossa, tai jos kunto kestää välillä vähän hölkkää. Kaksi kertaa viikossa kuntosalille nostelemaan painoja, jalkaprässiä, kyykkyjä, vatsoja ojentajia yms. väh. 1,5 tuntia kerralla. Mielutiten 2h. Ja vielä yhtenä päivänä jotakin, esim. zumba, kotijumppa. Viis kertaa viikossa kunnon hikeä 1,5 - 2h päivässä, että hiki virtaa, niin lähtee kiloja pois!!!Ihan varmana.Ei laihdutus ole laakereilla lepäämistä.
salitreeneihin ei ole vielä mahdollisuutta kun vielä imetän (siis sekin vielä eikä paino putoa.... vaikka olen kyllä kuullut, että kaikilla ei tätä imetys tee). Lenkkejä voin kyllä tosiaan vaunujen kanssa pidentää. Nyt olen joka päivä tehnyt sellaisia 30 min lenkkejä.
Jos oot reilusti ylipainoinen niin pääset terveydenhoitajan / ravitsemusterapeutin kanssa katsoon ton laihdutus jutun. Ja kilpirauhanen selviäis verikokeella.