Nukuin vauvan kanssa klo 11.17 asti. Mies ei tykännyt
Vauva heräili 21-05 noin tunnin-kahden välein. Sitten nukuimme yhtäjaksoisesti tuonne aamupäivään asti.
Olenko nyt laiska huono äiti kun nukuin lapsen kanssa yhtäpaljon (viime viikot nukuttu todella huonosti hampaiden takia) ja nyt viimeinkin lapsikin halusi nukkua univelkojaan pois.
Herätyskello kuulemma pitää laittaa huomiselle, "viimeistään kasilta nousee aikuset ihmiset ylös" :(
Kommentit (31)
hoitaa vauvaa! JATKUVASTI, joten ylös se ukkosi sieltä sohvalta.
jos nuo höpinät ei lopu niin ukko pihalle.
että lapsi jää henkiin vaikka ei sitä täysimettäisikään!
Mies syöttää ja nukuttaa lapsen pe-la yö ja minä muut. Lauantaina mies saa nukkua niin pitkään kuin haluaa ja minä sunnuntaina. Toinen hoitaa silloin taaperon.
TOIMII ja kaikki saa unta. Miehesi on pösilö.
nukutte jos voitte. Minäkin vauvani kanssa nukun niin pitkään kuin häntä nukuttaa jos olemme yöllä useasti heränneet. Mieheni ei kyllä siitä suutu.
nauranu räkäsesti päälle. Tyhmä ukko. Ihan omaa tyhmyyttä jos ei käytä korvatulppia. Sinä saat nukkua silloin kun vauvakin. :)
niin mä en välittäisi paskaakaan siitä mitä se sanoi. Nukkuisin tasan siihen asti kun itse haluan.
Jos mies vielä nukkuu eri huoneessa ja silti herää niin pistäkööt vaikka peltorit päähänsä että saa nukkua. Ja sinä nukut juuri niin pitkään ja juuri sillon ko vauvaki nukkuu! Itselläni on 3kk vauva, 2 vuotias ja 5 vuotias. Öisin heräilee välillä kaikki lapset ja mun on pakko herätä aamulla 7-8 aikaan kun isot lapset herää ja mies lähtee töihin. Niinä aamuina kun ei mene töihin, saan vuorostani minä nukkua pidempään vaikka mies onki illan virkku ja aamun torkku. Kun talossa on pieni vauva niin ei siinä paljon rytmejä katella moneltako noustaan tai mennään nukkumaan!
että lapsi jää henkiin vaikka ei sitä täysimettäisikään!
Mies syöttää ja nukuttaa lapsen pe-la yö ja minä muut. Lauantaina mies saa nukkua niin pitkään kuin haluaa ja minä sunnuntaina. Toinen hoitaa silloin taaperon.
TOIMII ja kaikki saa unta. Miehesi on pösilö.
Meillä taas vauva on kuudetta kuukautta täysinetyksellä ja nukkuu perhepedissä. kaikki saa unta, kun vauva ei ehdi itkeä nälkäänsä, vaan saa tissin heti suuhunsa kun alkaa heräillä vieressäni. Toki joitakin katkonaisia itkuöitäkin mahtuu joukkoon. Mutta mulle täysimetys on toiminut paremmin kuin pullosyöttö.
Ap.lle jo vastasinkin aiemmin.
Miehellesi silikonikorvatulppia/vahaa apteekista, ne eivät paina korvakäytävää niinkuin normaalit tulpat. Pitää niihinkin tottua, mutta jos ei ole valmis niitä käyttämään, niin turha valittaa unenpuutteesta!
laitat miehen hoitamaan vauvaa esim. 5 yötä peräkkäin, saa yöllä ruokkia ja hoitaa vaipan. Sinä voit nukkua eri huoneessa. Kun se on sama juttu olla eri huoneessa niin samalla voi mies nousta hoitamaan vauvaa. Yksi yö ei korvaa asiaa, pitää olla monta putkeen.
Katsotaan muuttuuko ääni kellossa.
Mitenhän se muuttais asiaa että hoitaisit vauvaa vielä väsyneempänä kuin nyt...
Äidin pitää elää vauvan tahtiin, jos perheessä ei ole muita lapsia. Niin varmistetaan se, että lasta hoitaa levännyt, turvallinen hoitaja.
Olisiko miehesi pirteämpi, jos sinä nousisit aikaisemmin ylös? Ei. Miksi miehesi haluaa, että sinä olet väsynyt? Eikö hän halua suojella ja hoivata perhettään? Ei vaimo ole mikään vihollinen tai kilpakumppani, hän on rakas, jolle halutaan hyvää - jos halutaan.
Äidin pitää elää vauvan tahtiin, jos perheessä ei ole muita lapsia. Niin varmistetaan se, että lasta hoitaa levännyt, turvallinen hoitaja.
Olisiko miehesi pirteämpi, jos sinä nousisit aikaisemmin ylös? Ei. Miksi miehesi haluaa, että sinä olet väsynyt? Eikö hän halua suojella ja hoivata perhettään? Ei vaimo ole mikään vihollinen tai kilpakumppani, hän on rakas, jolle halutaan hyvää - jos halutaan.
Ja jos se uni tapahtuu kahdeksassa pienessä pätkässä, sitä tarvitaan vähintään kolme tuntia lisää.
Käske sen itse kokeilla laittaa herätyskello soittamaan 1,5h välein koko yöksi, nousta joka kerta kävelemään makkarissa ympyrää vartin verran ja sitten kasilta VIIMEISTÄÄN nousta ylös. Jos siihen pystyy vaikkapa viikon verran, niin sitten sinultakin voidaan sellaista vaatia.
Mistä te tuollaisia revitte? TOTTA KAI sinä saat nukkua kun vauva nukkuu.
kun on tilaisuus. Hyvä, että sait univelkoja pois.
minäpä nukuin lauantaina 12.30 asti eikä meillä ole vauvaa, vaan nuorin on jo 4v. Silloin kun väsyttää ja on univelkaa niin pitää nukkua. ps. mun mies ei sanonut mitään pahaa sanaa siitä että nukuin kellon ympäri. ;)
Ja lupaa herättää mies kasilta.
Jos mies ois tosissaan, niin ei olis kauaa.
herätät miehen joka kerta kun lapsikin herää ja sitten käsket aamulla miehen kahdeksalta ylös.
kuin itse heräät öisin ja myös ylös sängystä! Minä tein niin ja siihen loppui mieheni pieni ihmettely!:)
tää on jo kaiken huippu! Tee selväksi, että aikuiset ihmiset voi herätä kahdeksalta, jos ovat nukkuneet sitä ennen yhtäjaksoisesti esim. klo 24 alkaen.