Nukuin vauvan kanssa klo 11.17 asti. Mies ei tykännyt
Vauva heräili 21-05 noin tunnin-kahden välein. Sitten nukuimme yhtäjaksoisesti tuonne aamupäivään asti.
Olenko nyt laiska huono äiti kun nukuin lapsen kanssa yhtäpaljon (viime viikot nukuttu todella huonosti hampaiden takia) ja nyt viimeinkin lapsikin halusi nukkua univelkojaan pois.
Herätyskello kuulemma pitää laittaa huomiselle, "viimeistään kasilta nousee aikuset ihmiset ylös" :(
Kommentit (31)
Toisaalta mä kyllä sen tiiän, että noita ihmisiä oikeasti on. Jotka pitää yövalvolia pahuuden henkilöinä, kun ne nukkuuki niin pitään.. :)
"Aikanen lintu madon jne".
Laitappa se mies valvomaan muutama yö (mielellään vaikka viikko) sen lapsen kans ja kato valittaako sitte.
Murr.
töissä jo aamukaheksalta, puolen päivän aikaan viimeistään jos eri vuoroa tekevät joten mitä sun nukkumiset sille kuuluu??
periksi vaan sanot sille, että todellakin nukut joka hetken minkä vauvakin nukkuu, muuten et jaksa olla hyvä äiti.
Ja jos ei usko, menet muualle nukkumaan ja ukkosi saa valvoa vauvan kanssa.
Kerroit miehelle moneen nukuit? Jos joku on tuollainen taukki, niin sille ei kannata kertoa. Laitat puhelimen äänettömälle ja jos sanoo soittaneensa sulle, etkä vastannut, niin sano, ettet ehtinyt. Olit vaikka suihkussa kun vauva nukkui...
Tyhmää tietty jos pitää valehdella, itse varmaan sanoisin, että pitäköönnhuolen vaan omista nukkumisistaan. Jos on univelkaa niin silloin nukutaan. Vauvan unirytmin mukaan sitä on pakko elää, miksi ihmeessä äiti ei sais nukkua jos nukuttaa?!!! Sitten kun on kaksi lasta niin se alkaakin olla ylellisyyttä.
tietyllä tavalla ymmärrän miestä, hän nimittäin herää lähes aina kun vauvakin herää, vaikka nukkuukin olohuoneessa. Minä toki hoidan vauvaa, mutta nukkua ei silloin saa tässä asunnossa muutkaan. Mies ei osaa käyttää korvatulppia.
JOten minä saan jatkaa unia ja mies lähtee töihin kahdeksaksi samoilla heräilyillä.
Mutta silti ei tuntunut reilulta, etten saanut olla iloinen omista unistani.
Tiedän myös äitejä, jotka herättävät miehensä juuri tämän kateuden vuoksi. Esim. veljeni vaimo soitti yöllä veljelleni hänen ollessa yökylässä meillä, että nyt vauva taas itkee. Kun kerrankin oli veljelläni mahdollisuus nukkua univelkoja pois työmatkalla.
ap
se on hieman eri asia kuin että nousee, hoitaa ja syöttää vauvaa.
Aika idiootti mies sinulla, ilmeisesti vielä todella nuori tai ei vain vielä muuten ole kasvanut aikuiseksi?
Ehdota, että hoidatte yöheräämiset puoliksi, sitten voit nousta miehen kanssa samaan aikaan.
Neuvolassakin toitotetaan, että pienen lapsen kanssa ei SAA katsoa kelloa, koska vauvalla itselläänkään ei ole rytmiä.
Eli koska et ole nukkunut yöllä kunnolla (kuten miehesi), niin nukut siis päivällä, aamupäivällä, koska vaan voit. Tämä on itsestäänselvyys jokaiselle ihmiselle, miehelläsi on jokin aivan muu ongelma, jota purkaa veetuilemalla sinulle nukkumisesta. Olethan äiti, et piika ja käskytettävä.
Niin ja itse nukun 1,5 kk vanhan kanssa 12-13 saakka. Saan katkonaista unta tällä tavalla 8 tuntia.
Jäikö perhevalmennukset väliin ja vauvanhoitokirjat lukematta, kun ei näytä tajuavan, ettei vauvalla ole vuorokausirytmiä?
Tästä johtuen äidilläkään ei siis ole sitä. Uskomaton tollo! Jos vielä tottelet tätä miestä, niin parisuhdettanne voisi kuvailla niin, että sokea johdattaa sokeaa.
unensaannistasi itse. Aikuinen saa ihan itse päättää päivärytmistään, kunhan pitää huolen omista velvoitteistaan kuitenkin. Eli sinähän hoidat vauvan hyvinvoinnin mallikkaasti ja tottaki sitten lepäät, kun sinulla on siihen tilaisuus.
Päivärytmisi on vauvan takia erilainen kuin esim. työssäkäyvällä puolisolla. Suoraan sanoen en tajua miehesi ajatuksenjuoksua lainkaan.
Itse olen neljän lapsen äiti ja aina päättänyt itse päivärytmistäni. Ei siihen ole miehelläni ollut mitään valittamista, minähän tämän perheen arjen hoidan.