Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotiäitiys ok jos lapset jo kouluikäisiä?

Vierailija
11.10.2022 |

Siis aito kotiäitiys, eli ei nosta työttömyyskorvausta, sairaspäivärahaa tms.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on.

Vierailija
2/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et myöskään tuota yhteiskunnalle yhtään mitään. Joten kannattaa ainakin vältellä haukkumasta muita ei-työllisiä, koska itse et ole sen parempi (olet siis negatiivikulu siinä mielessä, että voisit myös työnteollasi korottaa Suomen bruttokansantuotetta ja kerryttää veroja, joilla muut työssäkäyvät maksavat lastesi koulut ja katuvalot illalla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellinen kysymys. Että onko ok.

Järkeväähän se ei ole.

Vierailija
4/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et myöskään tuota yhteiskunnalle yhtään mitään. Joten kannattaa ainakin vältellä haukkumasta muita ei-työllisiä, koska itse et ole sen parempi (olet siis negatiivikulu siinä mielessä, että voisit myös työnteollasi korottaa Suomen bruttokansantuotetta ja kerryttää veroja, joilla muut työssäkäyvät maksavat lastesi koulut ja katuvalot illalla).

Kaikkea elämässä ei voi mitata rahassa.

Vierailija
5/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi loinen olet. En kestäisi itseäni tuollaisena.

Vierailija
6/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Keski-Euroopassa ihan normaalia, eikä siellä kukaan sitä ihmettele.

Vierailija
7/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletat kuitenkin että lapsesi saa käydä koulua, käyttää terveydenhuoltopalveluita, leikkiä puistoissa ym.

Mutta sinä et osallistu niiden kustannuksiin.

Vierailija
8/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla myös kova luotto siihen että ei mene eläkeiän kynnyksellä lusikat jakoon, jos ei ajatellut minkäänlaista eläkettä itselleen tienata.

Vierailija
9/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi loinen olet. En kestäisi itseäni tuollaisena.

Vaikutatpa mukavalta ja avarakatseiselta ihmiseltä....

Vierailija
10/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletat kuitenkin että lapsesi saa käydä koulua, käyttää terveydenhuoltopalveluita, leikkiä puistoissa ym.

Suurin osa äideistä on kuule paahtanut töissä vuosia ennen lapsia ja paahtavat vuosia lasten jälkeen.

Minä jäin kotiin kun lapset oli 3. luokalla ja 5. luokalla. Olin siinä vaiheessa ollut jo töissä ja maksanut veroja 14-vuotiaasta asti. Mieheni on yrittäjä ja maksoi minun ansiostani vielä normaaliakin enemmän veroja.

Ei ne kotiäidit niitä tuottamattomia ole, vaan työttömät incel-miehet kuntien vuokrayksiöissä. Köh.

Vierailija
11/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sitä työtä pitää tehdä että saa kunnon kansalaisen statuksen, jos tekee keikkaa päivän-pari viikossa riittääkö vai vieläkö on loinen ja lusmu?

Vierailija
12/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisen kohdalla voi vielä joten kuten puhua kotiäitiydestä, mutta että vaikka 14-vuotiaan kotiäiti? Sitä lastakin jo nolottais tossa vaiheessa.

Vierailija
13/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin mahdollista, että kotiäidin puoliso tienaa sitten kahden edestä. Ja maksaa isolla prosentilla veroja.

Että jos kotitalouden verokertymiä verrattaisiin, voitaisiin olla vähän enemmän totuuden äärellä. Huutele vasta sitten "loiseksi", jos oikeasti maksatte euromääräisesti paljon enemmän veroja, kuin se kotiäidin perhe. 

Vierailija
14/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokkalaisen kohdalla voi vielä joten kuten puhua kotiäitiydestä, mutta että vaikka 14-vuotiaan kotiäiti? Sitä lastakin jo nolottais tossa vaiheessa.

Teineille kuule vanhemmilla vasta pitääkin olla aikaa. Nimenomaan rauhallista läsnäoloa ja kuuntelua.

t. 18-vuotiaan ja 20-vuotiaan äiti

Vierailija
15/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sitä työtä pitää tehdä että saa kunnon kansalaisen statuksen, jos tekee keikkaa päivän-pari viikossa riittääkö vai vieläkö on loinen ja lusmu?

Päivä tai pari viikossa on pikemminkin harrastus. Eri asia, jos ei saa enempää, mutta sitähän tässä ei kysytty.

Vierailija
16/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin ok. Lasten kasvatus on nykyään vanhemmille täysin vieras termi, kotivanhemmuus pitäisi säätää lakisääteiseksi vähintään eskari-ikään asti. Olen ollut korona 9 vuotta, olen edelleen ainakin vuoden. Sit nuorimmainen aloittaa kolmannella luokalla ja mietin sit palaanko töihin vai en.

Vierailija
17/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olla myös kova luotto siihen että ei mene eläkeiän kynnyksellä lusikat jakoon, jos ei ajatellut minkäänlaista eläkettä itselleen tienata.

Eläke ei kerry pelkästään töissä käymällä. Eläkettä voi myös maksaa itse itselleen eläkevakuutuksen muodossa. Fiksu kotiäiti näin tekeekin.

Tähän on jopa useita eri vakuutusyhtiöitä olemassa, jotka ovat erikoistuneet eläkkeisiin. Se ei ole harvinaista tai vaikeaa tai erikoista. 

Vierailija
18/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, etkö muuta keksinyt?

Vierailija
19/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Itse olen ollut kauan kotiäiti, mutta saan työttömyyskorvausta. Juuri tällä hetkellä kuukausien sairaslomalla. Oikeasti kun olen sairas, mutta työttömän on vaikea saada eläkettä, vaikka siihen olisi oikeutus. Kyse fyysisestä vaivasta. Ehkä saan eläkkeen jos ja kun joudun pyörätuoliin, koska sairaudessani se yksi mahdollisuus ja nyt jo jalat ei pidä alla ajoittain. Eli mun pitäisi oikeasti saada eläkettä, mutta se evätty, joten koen oikeudekseni saada jotain tuloa eli työttömyyskorvausta ja samantien jos yrittävät työllistää minut katsotaan työkyvyttömäksi ja laitetaan sairaslomalle. Toi jalkojen pettäminen alta vain yksi osa vaivoista. Lasten ollessa pieniä heidän hoitonsakin oli oikeasti vaikeaa tämän vuoksi, mutta hoidin kuitenkin kotona, vaikka en sairauteni vuoksi saanut itse pestyä peppuja kuin vauvojen peppupyyhkeillä. 

Vierailija
20/61 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin ok. Lasten kasvatus on nykyään vanhemmille täysin vieras termi, kotivanhemmuus pitäisi säätää lakisääteiseksi vähintään eskari-ikään asti. Olen ollut korona 9 vuotta, olen edelleen ainakin vuoden. Sit nuorimmainen aloittaa kolmannella luokalla ja mietin sit palaanko töihin vai en.

* kotona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme