Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko päässyt avoimen väylän kautta yliopistoon?

Vierailija
15.01.2012 |

Mitä ainetta opiskelit ja kuinka paljon suoritit avoimessa? Oliko kurssien arvosanoilla suuri painoarvo?

Kiitos kokemuksista tai tiedoistanne :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee kriteereissä.

Vierailija
2/7 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävämpi juttu, mutta en voi päästä koska mulla on jo yksi korkeakoulututkinto. Eli se estää tuon.

Haluaisin vaihtaa uraa, mutta pääsykokeisiin lukeminen perheellisenä lähes mahdotonta. se vaatii lähes kokopäivätyötä ja mistä rahaa elämiseen ja perheen elättämiseen lukemisen aikaan monen kuuukauden ajan? mistä aika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^^

Lisäksi jos on joskus ottanut vastaan kk-paikan ei väylän kautta voi päästä sisään.

Vierailija
4/7 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistoon, mutta ei siellä avoimessa pänttäämisestä sinulle haittaa ole, jos sattuisit pääsemään sisään joko sitä kautta tai pääsykokeella. Jo tehdyt suoritukset voit pyytää lukemaan hyväksi, jos pääset sisään pääsykokeella.

Mulla on myös taka-ajatuksena se, että pääsykokeen asiat tajuaa helpommin, kun on jo lukenut avoimessa kursseja ja tenttinyt. Tulee rutiinia opiskeluun. Mulla menee n. 60 pisteen (syksyllä aloitin, nyt kasassa 15 p.) suorittamiseen pari kolme vuotta, ja käyn siinä välissä pääsykokeessa kokeilemassa.

Sama kai se on aloittaa, kuin voihkia että mulla on perhe enkä voi panostaa pääsykokeekseen. Hah. Tässä oppii kuule tehokkuutta! Käytä väliaika hyödyksi siis. Lapset kasvaa ja parin vuoden päästä voi tilanne opiskeluille olla toinen.

Mun lapset on nyt 7 ja 10 v ja olen yh (mummola-apua saan..). Ja joudut sä joka tapauksessa avoimessakin pänttäämään, vaatimukset on ihan samat kuin virallisesti kirjoilla ollessa, et pääse sen helpommalla kuin pääsykokeessakaan. Mä revin aikaa bussimatkoilla, ruokatunnilla, illalla kotona kirja kourassa, lasten mentyä nukkumaan...

Vierailija
5/7 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävämpi juttu, mutta en voi päästä koska mulla on jo yksi korkeakoulututkinto. Eli se estää tuon.

Haluaisin vaihtaa uraa, mutta pääsykokeisiin lukeminen perheellisenä lähes mahdotonta. se vaatii lähes kokopäivätyötä ja mistä rahaa elämiseen ja perheen elättämiseen lukemisen aikaan monen kuuukauden ajan? mistä aika?

Sinun ei tarvitse suorittaa kaikkea uudestaan vaan voit hakea pelkkään maisteriohjelmaan, jos sinulla on on perus- ja aineopinnot joko avoimessa tai aikaisempaan tutkintoon sisältyvinä. Ainakaan kaikissa ei ole pääsykokeita.

Minä en varsinaisesti avoimen väylän kautta päässyt, kun opintoviikkoja olisi pitänyt olla melkein sata. Pääsykokeita kyllä helpotti kovasti kun olin saman yliopiston avoimessa opiskellut, eli kevyesti pääsin kasvatustieteelliseen.

Vierailija
6/7 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat yrittäneet avoimen kautta. Ainakin Helsingin yliopistoon otetaan hyvin rajoitetusti opiskelijoita avoimen väylän kautta, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että arvosanat pitää olla todella hyvät. Puhutaan noin 4,5 keskiarvosta (jos sekään riittää) ko. aineen aineopinnoissa.

Vierailija
7/7 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis op. Sitten tajusin, että voin hakea avoimen väylän kautta yliopistoon, mutta oli siinäkin pääsykokeet eli me aineopinnot suorittaneet kisasimme toisiamme vastaan. Pääsin sisään yliopistoon, 2½ vuoden kuluttua olin maisteri ja jatkan tohtoriksi. Totta kai tämä on se helpoin ja idiooteillekin sopiva aine eli kasvatustiede, mutta esim. Itä-Suomen ylipistossa oikeustiedettä lukevilla on lähes kaikilla taustalla avoimen opintoja.