Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys kosimisesta.

Vierailija
15.01.2012 |

Oon miettinyt pitkään millä sormuksella kositaan. Itse toivoisin miehen kosivan minua romanttisesti hienolla sormuksella, mutta eikö kihlasormukset ole yleensä vähän maltillisemmat ja vihkisormuksessa timantti. Olisi vähän tylsää, jos mies kosisi kihlasormuksella. Mietin myös mennäänkö ennen kosimista kihloihin, mutta eihän se kosiminen sitten olisi yllätys :D

Päädyin siihen, että mies kosii vihkisormuksella ja sitten ostetaan kihlat yhedssä. Vihkisormusta käytetään vasta häissä ensimmäistä kertaa.

Miten homma meni teillä naisilla, joita mies on kosinut yllätyksenä? Tajusikohan kukaan tästä selityksestä edes mitään, heh.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te oikein toivotte ja odotatte kosinnalta? Minulle tuli ap:n tekstistä sellainen kuva, että hän odottaa siitä jotain suurta elämystä? Mutta mikä juuri siinä on niin tärkeää, miksi kosinnan pitäisi sisältää sellaisia elokuvista tuttuja "romanttisia" elementtejä, kuten "juuri oikeanlainen maisema", "jotain ainutkertaista ja mieleenjäävää", yms?

Voi olla, että itselläni on ihan erilainen käsitys romantiikasta, mutta minusta romantiikka on jotain ihan muuta.

Itse muistan monta ihanaa hetkeä parisuhteeni ajalta, mutta eivät ne mieleenjäävät kyllä yleensä ole jotain "romanttisella rekvisiitalla koristeltuja" ja etukäteen mietittyjä, vaan pikemminkin ihan muunlaisia, ihania asioita joita koemme ja teemme yhdessä.

Vierailija
22/36 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä olet suostunut kosintaan jäämällä siihen.

Kosinnassa ei tarvita sormusta lainkaan, siinä kysytään ja vastataan. Sormus on merkki muille, että on sitouduttu.

Voisitko tehdä niin, että kirjoitat käsikirjoituksen ja ostat näyttelijän esittämään miestäsi ja kosintaa. Sillä tavalla saisit sen unelmasi, jolla ei ole mitään tekemistä nykytilanteen kanssa. Toivottavasti ette asu yhdessä, sillä on noloa kosia, jos on jo oltu yhdynnässä, eikös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tartte nayttelijoita.

Vierailija
24/36 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viela tuo sormuksella kosiminen mietityttaa.

Me paatettiin yhdessa, ja sormus, no, se on.

Meillä minä kosin. Toisin sanoen kysyin kolmen promillen humalassa, että mennäänkö naimisiin. Mies suostui.

Erikseen ei ollut kihlasormuksia vaan haettiin stten vihkisormukset. Turhaahan olisi sen kolmen kuukauden kihlauksen takia sormukset hommata.

Joo, ei olla miehen kanssa yhtään romanttia...=D

Vierailija
25/36 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman sormuksia. Rinkulat hankitaan sitten yhdessä myöhemmin.

Meillä ei oltu puhuttu naimisiinmenosta kovin paljon etukäteen. Minä olin ilmaissut kantani asiaan ja annoin miehen miettiä oman kantansa itsekseen. Hän sitten kosi tässä kotisohvalla. Ei ollut ihmeellisiä kulisseja, mutta silti tulen muistamaan sen hetken aina. :) Sormukset teetettiin uniikkeina ja samat renkaat toimittavat nyttemmin vihkisormusten virkaa.

Vierailija
26/36 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sen jo hyvin varhaisessa vaiheessa.

Vierailija
27/36 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta on pitkä aika, mutta olen vakuuttunut ettei maailmasa ole toista naista joka haluisi olla kanssani näin pitkään. Vaikea selittää lyhyeti, mutta on tää meidän kohtaaminen aika maagista. Ennen tätä suhdetta löyhät tapailuvaiheet naisten kansa kestivät vain hetken. Tää meidän juttu lähti liikkeelle yhtä nopeesti kuin ensitreffit alttarilla-ohjelmassa. Mutta ei naimiiin entään heti menty. Päätettiin ekoilla treffeillä että seurustelemme.  ja tässä sitä ollaan 7 vuotta kohta yhdessä.

Tällainen sormus olisi mielessä http://hiekkalaatikonreunalta.blogspot.fi/2013_06_01_archive.html

Kalevala Koru Teljänneito Sormus, pronssi.

Onko tuo vain naiten, vai sopiiko mihelle tuo myös? kun olisi kiva että molemmilla olisi aamanlaiset.

Vierailija
28/36 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

äähh..taas ne kirjoitusvirheet. Äryttävä näppis tääl duunissa.

Vierailija
30/36 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei joku mainitsi että on pakko olla edes lainasormus vihkiseremoniaa varten,höpöhöpöä. Me tatuoitiin sormukset ja vihkiseremoniassa pappi tai tuomari hos menette maistraatissa kysyy jo ennen toimitusra että onko teillä sormukset ja jos ei ole niin sitten ei oöe sormukset millään tasolla osa seremoniaa.

Vierailija
31/36 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattokaa nyt päivämääriä. Tämä keskusteluhan hajoaa ihan käsiin.

Eilen joku nuorimies on kysynyt neuvoa, miten kosia. Jos olet vielä tätä lukemassa, kopioi tuo tekstisi ja aloita ihan uusi topikki!

Vierailija
32/36 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottiin yhtä tv-sarjaa jossa kosiminen tapahtui niin että kosija oli juonut alkoholia ja kosittava ei. Ja alkoi selittämään ettei kosinta ole pätevä jos on tehty humalassa. No mun nainen sitten kommentoi siihen että näin se on. Minä kyselin sitten epäsuorasti asioita kosintaan liittyen ja nyt en olekaan varma enää kannattaako mun. Ja se alkoholi...mua ainakin jännittäisi se tilanne niin että pakkohan siinä olisi jotain ottaa. Eikö se sitten ole muka pätevä jos selvinpäin on paljon miettinyt asiaa päänsä sisällä?

Vierailija
33/36 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies kosi kahdesti, kun ensimmäisellä kerralla en uskaltanut vielä suostua. Ensimmäinen kerta oli noin kuukauden seurustelun jälkeen ja minusta vähän liian nopeasti. Seuraava kerta oli sitten 7kk seurustelun jälkeen. Miehellä ei ollut valmiina mitään sormusta eikä hän polvistunut seremoniallisesti. Taidettiin makoilla sängyssä, kun mies kysyi mentäisiinkö naimisiin. Minä suostuin ja seuraavana päivänä käytiin ostamassa sormukset. Mies valitsi itselleen kihlasormuksen ja minä vihkisormuksen. En halunnut itselleni turhaan kahta sormusta, kun oltiin kihloissa vaan kuukauden verran. Minulle riitti se vihkisormus ja aloin pitää sitä sitten kun oltiin menty naimisiin.

Seitsemän vuotta on kyllä käsittämättömän pitkä aika jahkailla, haluaako olla jonkun ihmisen kanssa vai ei. Minä en olisi jäänyt noin pitkään odottelemaan.

Vierailija
34/36 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kosittiin piknikillä kauniin järven rannalla johon oli laitettu
kaksi valkoista tuolia joissa istuimme. Miehen kanssa valitsimme sormukset
ja hän kosi polvillaan, eli perinteistä ja kaunista.

Vierailija
35/36 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kosittiin kysymällä mennäänkö naimisiin, sormusta ei ollut. Oli ihanaa ja meinasin pakahtua riemusta. Yhdessä mentiin kaupungille ostamaan sormukset samana päivänä. Ja vihkisormukset sitten kahden vuoden päästä ennen häitä. Kyselijämiehelle: älä huolehdi. Jo se, että nostat kissan pöydälle ja kosit tekee vaikutuksen. Tyttöystäväsi on ilmeisesti käytännön naisia, ei kannata vetää överiksi. Jos olet varma hänen sormusmaustaan niin voit ostaa kihlat valmiiksi. Jos epäröit, kosi ruusulla ja menkää yhdessä koruliikkeeseen. AP:lle: olet jo kihloissa :D kihlat=lupaus naimisiinmenosta. Voitte käydä nyt ostamassa sormukset, ilmankin pärjää.

Vierailija
36/36 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä selität... Se on molempien päätös kosi miten tahansa. Jos mies kysyy yllätyksenä, nainen vastaa mitä haluaa, jos ei kiinnosta, sanoo ei ja silloin mitään ei tapahdu. Yhdessä päätetty. Vaikka siinä tapauksessa ois keskusteltu jo aiemmin, nainen ois kuitenkin päättänyt ei, ja mies joo. eli mitä eroo? ei mitään?