Outo kommentti Kiviniemeltä...
Kun Paavo kiitospuheessaan kiitti Mari jopa "ylisanoista" niin Kiviniemi kuittas, että "niinhän meillä pohjanmaalla on tapana tms" eli jotenkin veti maton omien jalkojensa alta. Paavoa kävi kyllä hieman sääliksi oman puolueen syleksiminen. Taitaa Marin jakkara horjua ja Paavo tarttua taas puikkoihin.
En ole keskustalainen, mutta pahaa teki koko pressavaalien ajan miten vimmalla Mari viestitti, että kuka tahansa muu kuin Paavo kelpais. Missään vaiheessa ei ollut Paavon takana, elekieli puhui ristiin sanojen kanssa koko kampanjan.
Kommentit (14)
Kiviniemen pisteet kohosi, oli oikeassa alusta asti!
Kukaan muu esillä olleista kepuehdokkaista ei olis saanut parempaa tulosta, ei kukaan.
Kiviniemi sais hävetä.
koko ajan oli tosi outoa keskustapuolueen asenne Väyrystä kohtaan.
Väyryselle on nostettava hattua, että jaksoi tehdä hienon vaalikampanjan kun oma puolue hyljeksi.
(en ole keskustan kannattaja)
Luulen, että Väyrynen sai ääniä persuilta, keskustalaisten ääniä puolestaan meni Niinistölle.
Mun keskustalainen ääni meni Haavistolle. Väyrystä en äänestäisi vaikka maksaisivat.
ja Soinin mukanaolo. Keskustassa on luvassa mielenkiintoinen valtakamppailu...
Vain yli-ison ja pitkän kokemuksen omaava henkilö saattoi edustaa puoluetta, joka sylki naamalle koko ajan.
ap
Hän kuittasi Paavon kehujen vähättelyn pohjalaiseksi tavaksi, mitä se onkin. Kuunnella kannattaa, ennenkuin lähtee kommentoimaan.
tuo tulos. Tuloshan oliloistava kun ajattelee keskustan tilaa! Ehkä kiviniemi pelkää oman paikkansA puolesta?
Kukaan muu esillä olleista kepuehdokkaista ei olis saanut parempaa tulosta, ei kukaan.
Kiviniemi sais hävetä.
Mari kehui Paavoa. Paavo totesi, että kehut olivat ylisanoja Marilta. Tähän Mari sanoi, että hän on pohjalainen.
Selitys: Pohjalainen ei sano ylisanoja, vaan sanoo just niin kuin tarkoittaa, suoraan ja rehellisesti.
Eli Mari kertoi, että tarkoitti tosiaan sanojaan eikä käyttänyt ylisanoja!
kehut ovat ylisanoja johon Kiviniemi että niinhän meillä pohhjanmaalla on tapana sanoa.
Lainaus:
Paavo: "Kiitokset Marille ystävällisistä sanoista- sanoisin, että ylisanoista."
Mari: "Mä oon Pohjanmaalta, niin usein on"
--
En aluksi tiennyt mihin Mari tuolla viittas. Itsellänikin tuli ensimmäiseksi mieleen, että Pohjanmaalla on tapana käyttää ylisanoja- Se olisi tehnyt Marin kommentista ihan asiattoman ja typerän. Mutta asia olikin päin vastoin- sanotaan, että pohjanmaalaiset sanovat asiat suoraan.
--
13:45 http://areena.yle.fi/video/1327436889940
..ja rehellisesti siis, kuten yllä olikin jo huomautettu
Jos hän olisi oikeasti ja alusta lähtien tukenut Väyrystä, Suomen presidentti olisi voinut olla keskustalainen.
Katkera kalkki on vain nieltävä ja A: joko tuettava ehdokasta täysillä tai B: irtisanouduttava puoluetehtävistä kokonaan.