Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttu joka muutti käsitykseni Nina Mikkosesta

Vierailija
14.01.2012 |

Tuli ostettua iltasanomat ja siellä oli todella koskettava juttu Nina Mikkosesta, jonka isä tappoi itsensä, kun Nina oli pieni. Itkin lukiessani. Täytyy sanoa, että juttu pani ainakin mun käsitykseni Ninasta uusiksi. Nina puhui myös siitä kotiäitikeskustelusta ja perusteli kantojaan ja pahoitteli, jos oli jotain loukannut. Lukekaa ihmeessä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli varmaan raskasta pelata tyylillä Mikkoset vastaan muu maailma. Eihän tuota Timon kohtaloa kenellekään soisi ja mitä se tarkoittaa koko perheelle, mutta ehkäpä Nina oppii hyväksymään ja näkemään hyviä asioita myös harmaan eri sävyissä.

Vierailija
2/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sun sympatiat, ok. Mun käsityksiä ei muuta tuollainen itkuvuodatus... Pahoitteli... Niinpä! Tyypillinen kurja ihminen, joka pahoittelee suurta suutaan vasta, kun on itse pulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama paska akka se on, ei se siitä muuksi muutu

Vierailija
4/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi olla niin ehdoton. Kultainen keskitie on paras.

Vierailija
5/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Nina todella inhottavasti rahastaa isänsä tekemisillä. Toisaalta Nina ehdottomasti tuomitsee vanhemmat, jotka käyttävät viinaa ja samaan hengenvetoon kertoo, että ihanampaa ja rakkaampaa isää ei voi olla kuin hänen isänsä oli (alkoholisti, joka säännöllisesti laittoi kodi tuhansiksi päreiksi).

Minusta Nina on pelkästään kaksinaamainen tyrkky, joka huomattuaan miehellään rahastamisen olevan hankalaa, kun muuta ei ole kerrottavaksi kuin vatsantoiminta päätti "avautua" ja taas kerran kertoa isänsä itsemurhasta. Lisäksi Nina on melkoinen takinkääntäjä eli kun itse on nyt pakko mennä töihin, niin yllättäen ei enää olekaan ansioäitiyttä vastaan.

Tuo juttu ainoastaan löi viimeisen naulan sille ymmärrykselleni, että Nina haluaa julkisuutta hinnalla millä hyvänsä. Nyt on myyty mies, isä, lapset ja seuravaksi kai tuore ihmissuhde. Ei ole ihmisen hyvä olla yksin.

Vierailija
6/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Ninan täytyi ryhtyä myymään lapsuuden juttujaan. Säälittävää. En ymmärrä mitä muille kuuluu hänen lapsuutensa?

Vierailija
7/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuore ihmissuhde.

Vierailija
8/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä jo uus mies?

Vierailija - 14.01.12 04:08 (ID 14076320)

tuore ihmissuhde.

ja alleviivaus sanalla virallisesti. Ja painotus. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan :-)

Vierailija
9/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kyseistä Ilta-Sanomien juttua, mutta näiden av-mammojen takia varmaan kannattaa kävellä kioskille ja ostaa lehti. Minkälainen ihminen sanoo kenestäkään ihmisestä "paska akka" - saati sellaisesta ihmisestä, joka kärsii? Hyvä viestin kirjoittaja, eikö sinulla ole yhtään myötätuntoa?

Vierailija
10/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina puhui myös siitä kotiäitikeskustelusta ja perusteli kantojaan ja pahoitteli, jos oli jotain loukannut.

ja olen pahoillani että muut on niin ääliöitä, että ajattelee toisin."

Edelleenkään ei multa tipu sympatiaa. Empatiaa riittää just sen verran, että säälin lapsia - tippaakaan sen enempää ymmärrystä ei.

Vierailija
11/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkö, että kaikki Ninan miehet tekevät noin, kaatuvat lattialle ja se on siinä sitten?

Vierailija
12/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

good for her.

Vierailija
13/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on todella kärvistellut, kun yksikään lehti ei ole suostunut siitä juttua tekemään. Sitten keksi, että musta pitsi olisi kivaa kuvassa ja selaili vanhoja muistiinpanojaan - bingo, isän itsemurhasta en olekaan kertonut kahteen vuoteen. Ja eikun soitto toimitukseen ja hirveästi suremaan ja kärsimään.

Jopa Johanna Tukiainen on fiksumpi!

Vierailija
14/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ostettua iltasanomat ja siellä oli todella koskettava juttu Nina Mikkosesta, jonka isä tappoi itsensä, kun Nina oli pieni. Itkin lukiessani. Täytyy sanoa, että juttu pani ainakin mun käsitykseni Ninasta uusiksi. Nina puhui myös siitä kotiäitikeskustelusta ja perusteli kantojaan ja pahoitteli, jos oli jotain loukannut. Lukekaa ihmeessä.

Terve, Nina! Yritätkö nostaa lehden levikkiä tällä postauksella? LOL

Vierailija
15/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä jutussa ollut mitään muiden ääliöiksi nimittelyä. mä oikeasti kehotan, että luet sen jutun. en mäkään ymmärtänyt Ninaa ennen, mut nyt tajuan. kohtalohan on niin hirveä, ettei sitä kenellekään toiselle toivoisi. se sanoo kärjistäneensä viestin tahallaan siksi, että kukaan ei olisi muuten kuullut häntä. ja muitakin pointteja. LUE ennen kuin sanot mitään! niin muuttui munkin mielipide.

Vierailija
16/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kyseistä Ilta-Sanomien juttua, mutta näiden av-mammojen takia varmaan kannattaa kävellä kioskille ja ostaa lehti. Minkälainen ihminen sanoo kenestäkään ihmisestä "paska akka" - saati sellaisesta ihmisestä, joka kärsii? Hyvä viestin kirjoittaja, eikö sinulla ole yhtään myötätuntoa?

En ole tuo joka haukkui paskaksi akaksi, vaan sympatiseeraan kaikkia tuollaisessa tilanteessa eläviä. Tosiasia kuitenkin on se, että he ottivat elämäntehtäväkseen haukkua satojatuhansia suomalaisia perheitä - kunnon perheitä, jotka käyvät töissä, rakastavat lapsiaan ja tekevät parhaansa elättääkseen perheensä itse. Sitä ymmärrystä ja empatiakykyä toivoisin ennen kaikkea heiltä itseiltään. Minusta heidän missionsa ei ole antanut heistä kovin tasapainoista, lämmintä ja empaattista kuvaa.

Vierailija
17/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä jutussa ollut mitään muiden ääliöiksi nimittelyä. mä oikeasti kehotan, että luet sen jutun. en mäkään ymmärtänyt Ninaa ennen, mut nyt tajuan. kohtalohan on niin hirveä, ettei sitä kenellekään toiselle toivoisi. se sanoo kärjistäneensä viestin tahallaan siksi, että kukaan ei olisi muuten kuullut häntä. ja muitakin pointteja. LUE ennen kuin sanot mitään! niin muuttui munkin mielipide.

vähintään kerran iltapäivälehdissä ihan omasta tahdostaan! Sen ainoa hirveä kohtalo on se, että se ei enää voi rahastaa miehellään, talo on menossa alta, pakko lähteä töihin eikä niillä lapsillakaan kovin hyvin mene. Ja niin kummalliselta kuin tuntuukin, niin se on ihan itse valinnut kärsimyksensä! Ihan itse pilkanut seurakunnan kerhossa perhepäivähoitajia, ihan itse syyttänyt töissäkäyviä naisia munahaukoiksi, ihan itse ivannut haastatelleen paikallislehden toimittajan hiuksia naimatakuks, ihan itse lahjoittanut kunnanvaltuuston jäsenille hiustenhoito- ja hygieniatuotteita, koska "näille tuntuu olevan tarvetta".

On sillä ihan hirveä kohtalo!

Vierailija
18/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI sitä tietysti kenellekään toivoisi, mutta aika yleistähän tuo on. Puolelta meistä kuolee puoliso ennen itseä, heistä valtaosa joutuu hoitamaan häntä sitä ennen. Normaalit ihmiset pitävät sitä osana elämää ja selviävät siitä, vaikka se sattuisikin liian aikaisin (en kyllä tiedä, milloin sitten olisi sopiva aika puolison sairastua vakavasti? Ei se oikeasti ole yhtään helpompaa tietää 80-vuotiaana, että "se on menoa nyt, mutta vähitellen, kohta jään yksin ja sitä ennen on hoi´dettava tämä".) Normaalit lesket menevät töihin ja elättävät lapsensa.

Ja vaikka siinä jutussa ei käytetty sanaa "ääliö", se oli kuitenkin edelleen jutun sisältö.

PUhumattakaan siitä moraalisesta kysymyksestä, että jos hän "kärjisti saadakseen viestinsä perille" niin mitä oikeasti saa tehdä "saadakseen viestinsä perille? Saako loukata toisia? Saako hakkua? Saako lyödä? Saako spreijata iskulauseita talonseinään? Saako ammuskella kymmenia puolustuskyvyttömiä lapsia ja nuoria jollain saarella? Saako räjäytellä kerrostaloja ja koulua? Mitä saa? Vai pitäiskö sittenki nkaikkien käyttäytyä ja argumentoida ihan asiallisesti? (joo tiedän, tässä käytin samaa retoriikkaa kuin Mikkonen itse alunperin päivähoidon natsikortissa. Omasta mielestäni en olisi saanut, mutta nähnet, mihin tällä logiikalla VOI päätyä.)

Vierailija
19/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se juo vaan siksi, kun sen lapsuus oli niin kurja ja kamala.

Vierailija
20/25 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellisia ja pahasuisia juorukelloja. Onneksi joukkoon mahtuu muutaman jolla päänuppi toimii ja empatiakyky tallella ja ajattelukyky.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän