Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma tämäkin :/

Vierailija
14.01.2012 |

Missä minä saisin kulumaan n.13-14h niin etten ole kotona perheen saatavilla, mies olisi lasten kanssa?

Miehellä auto ja lähdössä laskettelemaan, usuttaa minuakin tekemään jotakin mutta mitä hemmettiä minä tekisin 14h ajan ilman autoa, ilman kaveria joka lähtiis mukaan, ilman mahdollisuutta kuluttaa kummemmin rahaa.

Ärsyttää ja suututtaa ihan hitosti miehen kommentit että "senkus menet" ja plaaplaa kun käytännössä en mihinkään voi mennä.

Ei missään kauppakeskuksessakaan jaksa aamusta iltaan pyöriä.

Huokaus:(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä päin Ap asut? Voisin ruveta sulle ystäväksi :D

Ei mullakaan liikaa ole ystäviä, tuttavia löytyy kyllä paljon, mutta ei niitä oikeita ystäviä helposti aikuisena enään saa. Tai no, siis vaikea niitä etsiä mistään :/

Vierailija
22/31 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sulla ap ihmeellinen mies kun ei ota sua yhtään huomioon :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut?

Voisit tämän tai jonkun muun keskustelupaltan kautta löytää jonkun, joka saattaisi hakea sinun kylään kotiinsa. Siellä voisit ainakin ulkoilla, ehkä osallistua johon talon juttuihin tai vaikka ratsastaa, jos sattuisi löytymään hevostila.

Vierailija
24/31 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensin haluan kyllä sanoa, että minusta ei ole lainkaan oikein, jos teillä rahat jaetaan tuolla lailla (ei tietysti tiedä, miksi teillä on päädytty tuollaiseen, voi kai siihen jokin syykin olla...). Että miehelläsi on varaa mihin huvittaa, sinulla ei mihinkään :(

Miksei sinulla ole ystäviä? Asutteko jotenkin eristyksissä, vai onko sinun vaikea tutustua?

Noille asioille ehkä kannattaisi tehdä jotakin jatkoa ajatellen, koska tuollainen käy mielenterveydelle melko nopeasti.

Mitä tulee vapaapäivääsi, tuolla budjetilla suosittelen tosiaan jotakin päivää lähimmässä "isossa" kaupungissa. Pakkaat evästä mukaan, katsot etukäteen päivän jolloin jotain hyviä taidenäyttelyitä, leffaa tms. Käyt kirjastossa, kahvilassa, puistossa, katsomassa nähtävyyksiä jne. halpaa. Mies voi viedä sinut aamulla autolla, niin ei tarvitse maksaa kuin paluumatka.

Jos parikymppiä jää, itse kiertäisin kirpputorit!! En itse pääse koskaan ilman lapsia liikenteeseen, ja eniten kaipaan sitä että saisin käydä joskus kirpparilla yksin.

Vierailija
25/31 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mies on reissussa, ja sitten vaatii samat tunnit ja minuutit itselleen...... huoooh. onpas lapsellista.

etkö voi vaan tehdä lyhempää "omaa päivää" jonnekkin,kun ei kerran rahasi riitä pidempään aikaan??

Vierailija
26/31 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olisin sinun tilanteessasi, niin pyytäisin mieheltä kyydin kaupunkiin. Menisin ensin jonnekin kylpylään tai uimahalliin rentoutumaan ja nauttimaan. Hinta 4-15€. Sen jälkeen kävisin syömässä jossain. Jos ravintola tuntuu liian kalliilta, niin vaikka pizza+siideri maksaa n 15€ tai vähemmän.

En tiedä kuinka paljon sinulla menisi rahaa kotimatkaan, mutta jos 5€ riittäisi, sinulla olisi vielä vähintään 15€ jäljellä. Sillä rahalla kävisi vielä hyvinkin vaikka leffassa. Rahaa pitäisi jäädä vielä sen verran, että voisit käydä myös kahvilassa ennen kotimatkaa tai ennen sitä leffaa.

Vierailija
27/31 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet jo aamusta liikkeelle ja menet ensin uimahalliin. Rauhaisaa uintia, saunomista ja hiusten pesu. Sitten puhtaat vaatteet päälle ja laitat hiuksesi kivasti, kun kerrankin on aikaa eikä kukaan roiku hihassa.

Uinnin jälkeen syöt lounaaksi salaatin kivassa kahvilassa. Luet lehteä tai otat oman kirjan mukaan, nautit rauhasta ja siitä, että kukaan ei hoputa tai vaadi sinua mihinkään. Jos sinulla on joku ystävä, pyydä häntä lounasseuraksi, niin saat myös hauskaa juttuseuraa.

Iltapäivällä käyt kirjastossa/taidenäyttelyssä/museossa tai vaikkapa kaikissa noissa. Tämän jälkeen voit tehdä pienen happihyppelyn puistossa tai jossakin kivalla ulkoilualueella ja sitten syömään päivällistä. Tähän voit varmaan tuhlata vähän enemmän rahaa, ehkä lasin viiniäkin, kunhan jätät rahaa elokuvalippuun. Illalla menet elokuviin ja sen jälkeen kotiin.

Ei mikään huippupäivä, mutta ihanan rentoa ja rauhallista akkujen lataamista. Kaikkea ei tarvitse tehdä otsa rypyssä vaan jos tekee mieli lueskella kirjaa kahvilassa iltapäivän ajan, niin teet sitten juuri niin. Tee jotain sellaista, jota et lasten kanssa ollessasi saa rauhassa tehdä.

Vierailija
28/31 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä asialla ole minun hankaluuteni tai ei-hankaluuden kanssa mitään tekoa. Se nyt vain sattuu olemaan totta ettei minulla yleensä ole rahaa kuin välttämättömyyksiin, ei sukulaisia apuna eikä ole ollut sen jälk kun äitini kuoli muutama vuosi sitten, ei kavereita joiden kanssa viettää aikaa sen kummemmin eikä ajokorttia. Ja totta, miehellä on ainakin pari sulkaista joista toinen on äiti, hällä on suuremmat tulot, hällä on ajokortti ja tuo laskettelukin sujuu yksin tai kuten nyt niin parin työkaverin kanssa. Ikävää jos se ahdistaa sinua, mutta lohduttaudu sillä ettei se ole sinun elämääsi *vinkvink* ap

Sulla ei niin ku ole mitään, ei rahaa,kavereita,sukulaisia eikä autoa ja miehelläs on kaikkea, auto,kavereita,rahaa ja harrastuksia. Outo kuvio. Koita nyt jotain keksiä tai sitten oot vaan kotona ja nautit lapsistas.

Jos kerran olet tyytyväinen elämääsi noin, ei tässä kai ole mitään ongelmaa? Jätät menemättä, sanot miehellesi, että olet mieluummin rahattomana perheesi kanssa kuin yksin... Mikä oli ongelma?

(ainiin se, että tuon jälkeen et voi enää sanoa marttyyrinä "kun minä en koskaan PÄÄSE mihinkään")

Mä olen kyllä kanssa sitä mieltä, että teidän perheen kuvio tuntuu todella oudolta. Ei voi olla noin erilliset tilanteet miehellä ja naisella, joilla on yhteisiä lapsia.

Mä asun ihan landella, kaukana sukulaisistani ja ystävistäni... Silti mulla ei olisi ongelmaa 13 tunnin vapaa-ajan kanssa. Se olisi ihanaa!

Miksei miehesi voi ottaa lapsia ja lähteä vaikka sen äitinsä luokse? Jäisit kotiin? Tyhjä / hiljainen koti on mahtava paikka... mä en ainakaan liikahda ikinä kotoa mihinkään, jos mulla on tilaisuus olla pienikin hetki täällä yksin.

Olet myös saanut hyviä vinkkejä täällä siihen, miten voit päivän kuluttaa tuolla budjetilla. Syystä tai toisesta et ole niitä kommentoinut.

Vierailija
29/31 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehesi voi ottaa lapsia ja lähteä vaikka sen äitinsä luokse? Jäisit kotiin? Tyhjä / hiljainen koti on mahtava paikka... mä en ainakaan liikahda ikinä kotoa mihinkään, jos mulla on tilaisuus olla pienikin hetki täällä yksin.

tässä ihan paras idea!! Mä olisin ikionnellinen jos saisin olla vaikka vuorokauden yksin kotona!! Varmaan jaksais vuoden taas eteenpäin :)

Vierailija
30/31 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan huonommassa jamassa kuin luulinkaan, mutta en vaan ole jaksanut kommentoida.

mitä miehen äitiin tulee, niin ei siellä 35m2 kopissa 2 vilkkaan lapsen kanssa kukaan kestä aamusta iltaan, ja äitinsä on huonossa hapessa muutenkin.

Mutta kiitos teille vinkeistä ja kommenteista!

ap

Vierailija
31/31 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: en nyt sano että teillä välttämättä on näin, mutta sen perusteella mitä kerrot syntyy vaikutelma naisesta, jonka mies on vienyt asumaan kauas sukulaisista ja ystävistä ja eristänyt ilman rahaa/vapaa-aikaa ja liikkumismahdollisuuksia kotiin lasten kanssa. Ja saanut naisen kuvittelemaan, että tilanne on täysin normaali, johtuu naisen omista valinnoista, eikä sille mahda mitään.

Jos tuo vaikutelma on tosi, haluan kertoa sinulle, että tilanne ei ole normaali eikä oikein, ja sille voi tehdä jotakin.

Jos taas asiaan vaikuttaa jotakin mitä et ole halunnut kertoa, eikä tuo yllämainittu ole lähelläkään totuutta, toivotan vain mukavaa vapaapäivää, miten ikinä sen vietätkin :)