En mene töihin
Elän tuilla, koska haluan. En omaa toiseenasteen koulutusta ja en ole ollut päivääkään palkkatöissä. Te toimisto pysyy rauhallisena niinkauan kun teen minimin. Onneksi synnyin suomeen, koska muualla maailmassa eläminen olisi täysin työn varassa.
Olen siis saanut lusmuilla ihanasti ja maata sängyssäni olla tekemättä mitään. Nukkuminen pitkään, ainakin 12h joka päivä ja ei kiirettä mihinkään. Olen tyytyväinen, niinkuin kotikissa. Velaton elämä ja terveys kunnossa, siihen päälle vielä kelan antama toimeentulo, jonka myötä huomisesta ei olisikaan tietoa. Hahahaha, kiitos veronmaksajat.
Nautin.
Kommentit (20)
Täältä tulee seuraaja. Lapset vieraannutettu ja kenellekkään ei tarvitse jättää perintöjä, niin miksi menisin töihin?
Aika vähään olet tyytyväinen jos Kelan rahoilla elät, mutta mikäs siinä.
Varmaan kivaa elää koko elämänsä minimi toimeentulolla. Ei koskaan varaa tehdä mitään kivaa, ostaa mitä haluaa tai matkustaa ulkomaille. Ruokana makkaraa ja makaronia, punalaputettuja vanhoja eineksiä.
No, jokainen tavallaan 🤷
Harkitsin nuorena samaa uraa ja olisin ollut siihen varmaan ihan tyytyväinen, mutta kotoa käsin estettiin tämä urapolku.
Mulla on kolme ammattitutkintoa ja 12 turha kurssia käyty mutta en ole saanut töitä 10 vuoteen. Osaisin koota vaikka tietokoneen mutta töihin ei pääse mihinkään. Enpä kyllä enää jaksa edes töitä hakea. Menen kalaan tänään. Olen kalastanut suunnilleen 10 vuotta ja myyn kalaa kotoa. Se on harrastus ja saa siitä bensarahaa.
Kokoomuksen trolli, ei kannata noteerata.
Minäkin mietin, miksi ihmeessä teen töitä. Lapsia ei ole. Sen jälkeen kun nykyisten kahden kissani maallinen vaellus päättyy, aion jättäytyä pois työelämästä, kun en ole enää vastuussa kenestäkään. Olen jo 25 vuotta tehnyt taukoamatta töitä (poislukien vuosilomat tietenkin), on minun aikani sitten nauttia elämästä.
Ei töissä ole pakko käydä, mutta jos se on oma valinta niin ei silloin myöskään kuulu nostaa tukia.
Pimeitä töitä löyty. Pakko niitä tehdä et saa rahaa.
En ymmärrä miksi köyhyys yhdistetään kelatukiin? Jos on velaton elämä ja ei ole muita rahasyöppöjä, niin todellakin jää rahaa ostaa kaikkea ja säästäminen helppoa. T: tekstin kirjoittaja
En ole trolli!
Kyllä mulla oli vähän huono omatunto, kun jouduin jonkin aikaa olemaan työttömänä, vaikka otin kaikki tilapäisetkin työt vastaan. Siten sattui yksi mielenkiintoinen työpaikka ja sain olla siellä eläkkeelle asti.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi köyhyys yhdistetään kelatukiin? Jos on velaton elämä ja ei ole muita rahasyöppöjä, niin todellakin jää rahaa ostaa kaikkea ja säästäminen helppoa. T: tekstin kirjoittaja
En ole trolli!
Voit lähteä ravintolaan kun tekee mieli? Vaihtaa autoa kun haluat? Voit lähteä kaverin häihin Italiaan ilman, että se kaataa budjettia? Kelan tuet on paremmat kuin luulinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kivaa elää koko elämänsä minimi toimeentulolla. Ei koskaan varaa tehdä mitään kivaa, ostaa mitä haluaa tai matkustaa ulkomaille. Ruokana makkaraa ja makaronia, punalaputettuja vanhoja eineksiä.
No, jokainen tavallaan 🤷
Mutta ei myöskään koskaan tarvitse herätä herätyskelloon, eikä tuhlata suurinta osaa elämästään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla oli vähän huono omatunto, kun jouduin jonkin aikaa olemaan työttömänä, vaikka otin kaikki tilapäisetkin työt vastaan. Siten sattui yksi mielenkiintoinen työpaikka ja sain olla siellä eläkkeelle asti.
Tässä sulle mitali 🥇
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mietin, miksi ihmeessä teen töitä. Lapsia ei ole. Sen jälkeen kun nykyisten kahden kissani maallinen vaellus päättyy, aion jättäytyä pois työelämästä, kun en ole enää vastuussa kenestäkään. Olen jo 25 vuotta tehnyt taukoamatta töitä (poislukien vuosilomat tietenkin), on minun aikani sitten nauttia elämästä.
Vähän samat fiilikset käyn, koska "niin pitää tehdä". En edes kuluta juuri mitään, eikä ole perillisiäkään. Tätä menoa kun jatkan niin valtio saa miljoonaomaisuuden kun potkaisen lopulta tyhjää
Myös ihmissuhteet vie rahaa, käytännöllisesti että myös oman talouden kannalta, nekin olisi hyvä poistaa elämästänsä. Näin todellakin voin mennä ravintolaan syömään milloin haluan ja matkustella, kun säästäminenkin onnistuu.
Fiksu se helpoimman tien löytää!
Vierailija kirjoitti:
Harkitsin nuorena samaa uraa ja olisin ollut siihen varmaan ihan tyytyväinen, mutta kotoa käsin estettiin tämä urapolku.
Haasta vanhempas oikeuteen menetetystä elämästä ja vaadi ainskin miljuuna korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole trolli!
Voit lähteä ravintolaan kun tekee mieli? Vaihtaa autoa kun haluat? Voit lähteä kaverin häihin Italiaan ilman, että se kaataa budjettia? Kelan tuet on paremmat kuin luulinkaan.
Suurin osa työssäkäyvistä ei vaihda autoa kuin paitaa tai lähde Italiaan. Ravintolaankin mennään vain kebabille. Tavallisten työläisten palkka on huonompi kuin uskotkaan ja siihen mehevä verotus päälle viemään tuhkatkin pesästä.
Olet yhteiskunnan loinen!