Olen järkyttynyt tuttavaperheen ruokailutottumuksista
Yövierailulla näin perheen arkea.
Eilen: aamulla lapsille riisimuroja (!), aikuiset vetivät kaffetta ja vaaleaa leipää päällisineen. Kurkku oli ainoa kasvis, jota oli tarjolla. Illalla oli eka kaikille voikkaria, myöhemmin grillattiin makkaraa. Salaattia sentään oli.
Tänään: aamu samanlainen kuin eilen, päivällä oli jauhelihakeittoja ja jälkkäriksi halvat jätskitötteröt, iltapäivällä lapset taisivat vetää jotkut banaanit. Sitten onneksi lähdettiin kotiin.
Kommentit (24)
Meillä myös monesti noin. Mitä sitten olisi pitänyt olla.
Ja kasvisten syöntiin. Itse olen kasvissyöjä mutta vain yksi neljästä lapsest syö hyvin kasviksia. Ainut mitä ei syö on tomaatti. Toinen syö vain vähän kurkkua ja keitettyä parsakaalia. Kolmas keitettyä parsakaalia. Neljäs on vajaa vuoden ja kasvssoseet tökkii pahsti vaikka niitä hänelle vielä pääasiassa syötetään.
- jos halvat jätskit eivät kelpaa, mikset vienyt parempia tuliaisiksi?
tämä on fakta. Mun luona kyläilevät lapset syövät kaikki aina kasviksia.
Meillä syödään joka aterialla kasviksia usein erilleen laitettuna, mutta esikoinen ei suostu syömään niitä missään näkyvässä muodossa.
Siksi mun onkin piilotettava niitä ruokaan ja jatkan kastikkeita aina hienolla porkkana/ kesäkurpitsa tms. vaalealla raasteella.
Mutta tuoreena herra ei huoli missään muodossa mittään kasvikunnan tuotetta. Pienempi syö kyllä lähes kaikkea mitä eteen lykkää.
Ongelma tämäkin ja kaikki neuvot kehiin Kiitos
Tiedän pojan, joka on hyvin lähellä oksentamista, jos laittaa mitään kasviksia suuhunsa. Nyt 5-vuotiaana saattaa pienen palan kurkkua saada syödyksi. Myös toisen tälläisen pojan tiedän.