Olen järkyttynyt tuttavaperheen ruokailutottumuksista
Yövierailulla näin perheen arkea.
Eilen: aamulla lapsille riisimuroja (!), aikuiset vetivät kaffetta ja vaaleaa leipää päällisineen. Kurkku oli ainoa kasvis, jota oli tarjolla. Illalla oli eka kaikille voikkaria, myöhemmin grillattiin makkaraa. Salaattia sentään oli.
Tänään: aamu samanlainen kuin eilen, päivällä oli jauhelihakeittoja ja jälkkäriksi halvat jätskitötteröt, iltapäivällä lapset taisivat vetää jotkut banaanit. Sitten onneksi lähdettiin kotiin.
Kommentit (24)
Normaalia ruokaa. Ei kait sitä joka päivä tarvitse olla kahtakytä sorttia ruokaa....
Ehkä perhettä ärsytti kun menette "köyhään" lapsiperheeseen syömään, ettekä itse vaivautuneet tuomaan mitään, saatikka auttamaan ruoanlaitossa. Vaan annoitte äidin vauvan+ muiden lasten seassa yksin tehdä kaiken ja sitten vain nautitte antimista.
Veljeni perheen ruoka on tuollaista, paitsi salaattia ei ole eikä hedelmiä. Karkkia kyllä löytyy joka päivä.
Ehkäpä kyläpaikassa oli rahasta tiukkaa, kun joutuivat kestittämään vieraitakin oman perheen lisäksi. No seuraavaksi osaatkin sitten viedä omat sapuskat mukanasi ja vie niin että heillekkin riittää
Kyllä meilläkin lapset välillä syövät muroja aamupalaksi. Joskus puuroa, joskus muroja, joskus jugurttia ja mysliä jne. Mitä niiden lasten sitten olisi pitänyt syödä?
syövät! Ja se halpa jätskikin vielä...
Ehkä tarjosivat "herkkuja" tällaisena epänormaalina aamuna, kun oli vieraita. Oliko millaista vaaleaa leipää? Esim. kauraleipä on myös terveellistä. Itsekin hankkisin vieraita varten vaaleaa leipää, vaikka ruisleipää usein syödäänkin. Ehkä laittaisin tarjolle kumpaakin.
Olen itse aika "nipo" ruoan suhteen, mutten tosta kyllä mitään slaagia saanut. Jauhelihakeitto kuulostaa hyvältä, enkä ymmärrä, mitä väliä jätkskien halvalla hinnalla on. Ovat ehkä siksi ainakin kohtuullisen kokoiset, eikä mitään jättimegatuutteja.
vaikka olisi kasviksia, niin ei niitä lapset syö. Poika syö ainoastaan keitettyä porkkanaa ja tyttö syö ruusukaalia ja tomaattia. Leivän päältä poika ottaa kaikki kasvikset pois.
Riisimuroja saavat meilläkin välillä. Myös makkara saavat välillä.
taisit itsekkin ymmärtää tyhmyytesi(?)!
mutta järkytyin pahasti noista halvoista jätskitötteröistä. Siis aivan KA-MA-LAA!!!
vaikka olisi kasviksia, niin ei niitä lapset syö.
Yleensä sitä salaattia ei näy ollenkaan. Ja mitä pahaa jossain 0,30€/kpl tötteröissä oli, olisiko jäden pitäny olla jotain vitun Pappagalloa??
Eivät halunneet enää ylimääräistä vaivaa ruuista (sen laittamisesta tai siitä että lasten kanssa pitäisi vängätä vähän haastavampien ruokien syömisestä), kun oli muutenkin ylimääräistä hommaa vieraiden takia.
Kyllä meilläkin erityisesti lasten tarjoomukset ovat paljon normaalia epäterveellisemmät ja simppelimmät silloin kun on vieraita. On niin helppoa lykätä joku jäätelö kouraan saadakseen itse keskittyä rauhassa vieraisiin, eikä se tarkoita että lapset saisivat koko ajan jäätelöä arkioloissakin.
tämä on fakta. Mun luona kyläilevät lapset syövät kaikki aina kasviksia. Äitinsä ihmettelevät, että miten sä nyt syöt kasviksia ei tuo meidän Maija yleensä tykkää paprikasta jne. Minä laitan erikseen kasvikset kuppeihin ja aikuisille sekoitetun salaatin. Ei pienet lapset niin tykkää fetasta, oliiveistä ja sipulista, mutta paprikia, kurkku, tomaatti, porkkana maistuu kaikille, kun se on nätisti pilkottuna erivärisiin kuppeihin erikseen. Oma lapseni syö hedelmätkin kuppiin pilkottuna pikkuhaarukalla....ovat helppoja ja terveellisiä välipaloja. Aikuisen pitää vain aina nähdä se pilkkomisen ja kuorimisen vaiva.
Mun lapsi on kohta 5-vuotias eikä ole maistanut riisimuroja, ellei niitä ole päiväkodissa tietämättäni saanut. Ei mulla mitään niitä vastaan sinänsä ole, muttei ole tullut vaan mieleen niitä ostaa. Mielestäni kuitenkin perhe oli laittanut ihan ok tarjottavat kesävierailulle. Kaikki (vaikeastikin syövät) lapset tykkäävät makkarasta, se on vaan valitettava fakta. Meillä suositaan nitriittömiä nakkeja, mutta kylässä syödään, kyllä mitä tahansa makkaraa. Minä en kyllä edes kehtaisi moittia muiden tarjoiluja. Sekääitini että anoppi tekevät usein juuri keittoruokaa kun on lapsia paikalla, sillä kaikki lapset tykkäävät keitoista ja sitä voi lämmittää helposti myöhemminkin. Minunkin korvaani särähti pahasti tuo halvat jäätelöt, se oli kyllä tyly kommentti ja lapset tuskin sitä miettivät.
Ettehän tyhjin käsin menneet yökyläilemään??
Ja hui nyt kyllä järkytyt... Meidän lapset 4v ja 8v söivät eilen iltapalaksi pullat.
Joo juoksen jo kovaa karkuun ennenku ku oot kivittänyt mut kokonaan.
Yleensä iltapala on muroja, puuroa, leipää tai jotain mutta eilen oli erityisen herkku iltis mutta en koe yhtään huonoa omatuntoa.
Olen kasvissyöjä, syön päivittäin kaiken maailman kasvikset, hedelmät, salaatteja, niitä on siis ruokapöydässä päivittäin, monta kertaa päivässä. Mies syö myös paljon kasviksia ja salaatteja. Lapsemme eivät syö kasviksia! Korkeintaan joskus porkkanaa. Lapset eivät todellakaan syö kasviksia jos vanhemmat syövät!
Mitä väliä jos jätskit olivat halvat?