Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unilääke ei toimi??! Mulla Stella merkkinen lääke

Vierailija
14.01.2012 |

ja joudun silti yöt valvomaan. Nukahdan kyl suht nopeasti, mutta herään silti muutaman tunnin päästä pyörimään. Joudun ottamaan kaksi tablettia nukahtamiseen. Lekuri määrärsi vain yhden. Yöllä voin ottaa kolmannenkin etten pyöri vaan. Tää on todella rasittavaa. aamulla tietty tokkurainen ja ärtyisä olo. Levosta ei tietoakaan.

Millaisia kokemuksia teillä on nukahtamislääkkeistä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aikoinaan lääkäri määräsi Stellaa ja aina vakuutti, ettei se aiheuta riippuvuutta. No, kuinkas kävi. Vuosia lääkkeen kanssa takutessani, tulin vihdoin siihen pisteeseen, että on lopetettava. Sepäs onkin vaikeaa ollut. Syksyllä rupesin vähentämään, ihan järkyttävät vieroitusoireet. Unettomuus, tottakai, mutta myös ahdistuneisuutta, valoarkuutta, vatsavaivoja ja monia muita. Nyt edelleen olen ottanut yhden viikossa. Muutama päivä sitten otin yhden- ei tullut uni- otin toisen. Nukuin kyllä, mutta seuraavana päivänä olo oli järkyttävä: näin kaiken kahtena, oksensin. Ja siinä samalla katosi vuorokausi täysin muistista. Nyt en enää todellakaan uskalla ottaa koko lääkettä. Ja hyvä niin. 

Tämä on sattunut aikaisemminkin tauon jälkeen. ennen ihan tavallisen annoksen vaikutukset ovat muuttuneet. 

miksi sitten ottaa enemmän kuin sen yhden...koska toleranssi kasvaa, eikä uni tule enää yhdellä. Mutta nyt sitten tuli intoleranssi. 

on saatava itsensä fyysisesti väsyneeksi, niin kyllä se uni tulee jossain vaiheessa ilman lääkettä. Päiväunia en nuku koskaan, ne vievät yöunet. 

Melatoniinia kokeilin myös.siitä ei ollut apua. Mutta se auttaakin vain, jos unettomuuden syy on melatoniinin puute. 

Triptyli aiheutti liikaa haittavaikutuksia. Suun kuivumista, ummetusta jne. Sitä määrättiin kipukynnyksen nostamiseen välilevyn pullistuman jälkeen. 

Unettomuus on todella kurja juttu. Se tosiaan huonontaa elämänlaatua. Mutta itse en enää uskalla stellaa ottaa. Valvotaan sitten välillä - niinkuin nyt. Kohta se aurinko nousee. 

tsemppiä unettomille. 

Vierailija
22/35 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia nukahtamislääkekierteessä. lopulta psykiatri aloitti unilääkkeeksi Levozinin ja nykyisin nukun sillä todella hyvin. Myös liikunta. On hyvä unilääke. Mulla oli alkuun kovat vieroitusoireet nukahtamislääkkeistä. Levozinia käytin alkuun jopa 100 mg, nykyisin riittää 12,5 mg. Prosessiin on mennyt 4,5 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt Stellaa noin vuoden ja se on auttanut minun uniongelmista... Pilleri suuhun ja kohta alkaa vaikuttamaan... Ihanaa... Ainoina haittapoulia on se että multa alkaa mennä muisti. Kerron työkavereilleni mielestäni uuden jutun, mutta he olivat kuulleet sen jo eilen mun kertomana... ja historia, mitä rakastan lukea, päähän jää mitään kuvaa, mitä kohtaa olin lukemassa ja kuka tuo tyyppi on, kenestä luen. Mun mielestä melko pelottavaa. 

Vierailija
24/35 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2012 klo 11:00"]Triptyl-nimistä lääkettä. Se nostaa kipukyynnystä ja minulla toimii uskomattoman hyvänä unilääkkeenä. Sitä määrätään myös ihan unilääkkeeksi. Mun annostus on 10 mg:n tabletti.
[/quote] Ihan kelpo lääke jos ei tarvitse seuraavana päivänä ajaa autoa. Vetää lihakset löllöiksi ja istuminen ja polkimien käyttö tuntuu älyttömän raskaalta. Kroppa o, siis ihan makaronia pitkään ja päässä humisee.

Vierailija
25/35 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää lenkille! Ruumis tarvitsee aktivointia päivällä, jotta pystyy nukkumaan yöllä.

Vierailija
26/35 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta vastaan kuitenkin, mulla on vuosia ollut tosi vaikeat uniongelmat. Vaikeus on nukahtamisessa, unessa pysymisessä ja uudelleen nukahtamisessa ja tällä hetkellä ainoa lääke joka auttaa on stella, otan yhden ja syön samalla leivän, vaikutus alkaa noin 15min siitä ja sit meen nukkumaan. Yhtenäistä unta saan noin 4h sit alkaa heräily, mutta useimmiten saan vielä nukahdettua. Mä pärjäisin pelkästään tolla 4h yhtäjaksoisella unella et kaikki siihen lisäks on vaan plussaa.

Mulla on kokeiltu Ataraxia, mutta mua se ei väsytä lainkaan koska syön sitä myös allergiaan 25-50mg 3xvrk, sit on kokeiltu ketipinoria/seroquelia se ei sovi alkuunkaan 25mg ei nukuta ja ei voi annosta nostaa ees 50mg kun alkaa niin kauheet väännöt ettei pysty olemaan, Triptylistä tuli myös erinäisiä oireita ja en sillä nukkunut. Mirtazapiini teki hulluksi, mulla palo hermo ihan mitättömistä asioista ja muutuin tosi agressiiviseksi ja en nukkunut silläkään. Imovanesta näin hirveitä painajaisia ja siitä tuli niin kauhea paskan maku suuhun etten kyennyt syömään seuraavana päivänä kuin vasta joskus iltapäivällä. Melatoniinia on kans kokeiltu ja ei apua. En nyt oo varma onko tossa kaikki kun niin monia on kokeiltu.

stellan kans on ollu sit viel niin et sen on oltava just tolla kauppanimellä koska kerran kun sainkin tzolpidem nimellä niin ne ei toimineen lainkaan ja stilcnot nimellä toimii minulla heikommin kuin tolla stella nimellä.

Vierailija
27/35 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

stella= hyvä!! suosittelen. ei aamutokkuraa ja nukkuu 6tuntia ainakin.

Vierailija
28/35 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma kuin ap:lla. Kaikki mahdolliset merkit kokeiltu mutta valvon yön ja olen seuraavan päivän ihan sekaisin. Iltapäivällä kyllä voisin  nukkua mutta töissä mahdotonta.

Nykyisin käytän vain melatoniinia, sillä nukun 4h ja pilkin aamuyön

Vierailija
29/35 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut ketipinor? Pienellä annoksella

Vierailija
30/35 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinori on ihan kamalaa myrkkyä. Puolen vuoden käytön jälkeen meinasin tappaa itseni.

Vierailija
31/35 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun käyttämään nyt Stellaa. Otan Melatoniinia ja Mirtatsapiinia. Nukun silti huonosti. Zopinox oli parempi kuin Stella mutta lääkäri ei suostu sitä enää kirjoittamaan kun olen yli 20 v syönyt Zopinoxia.

Vierailija
32/35 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle aikoinaan lääkäri määräsi Stellaa ja aina vakuutti, ettei se aiheuta riippuvuutta. No, kuinkas kävi. Vuosia lääkkeen kanssa takutessani, tulin vihdoin siihen pisteeseen, että on lopetettava. Sepäs onkin vaikeaa ollut. Syksyllä rupesin vähentämään, ihan järkyttävät vieroitusoireet. Unettomuus, tottakai, mutta myös ahdistuneisuutta, valoarkuutta, vatsavaivoja ja monia muita. Nyt edelleen olen ottanut yhden viikossa. Muutama päivä sitten otin yhden- ei tullut uni- otin toisen. Nukuin kyllä, mutta seuraavana päivänä olo oli järkyttävä: näin kaiken kahtena, oksensin. Ja siinä samalla katosi vuorokausi täysin muistista. Nyt en enää todellakaan uskalla ottaa koko lääkettä. Ja hyvä niin. 

Tämä on sattunut aikaisemminkin tauon jälkeen. ennen ihan tavallisen annoksen vaikutukset ovat muuttuneet. 

miksi sitten ottaa enemmän kuin sen yhden...koska toleranssi kasvaa, eikä uni tule enää yhdellä. Mutta nyt sitten tuli intoleranssi. 

on saatava itsensä fyysisesti väsyneeksi, niin kyllä se uni tulee jossain vaiheessa ilman lääkettä. Päiväunia en nuku koskaan, ne vievät yöunet. 

Melatoniinia kokeilin myös.siitä ei ollut apua. Mutta se auttaakin vain, jos unettomuuden syy on melatoniinin puute. 

Triptyli aiheutti liikaa haittavaikutuksia. Suun kuivumista, ummetusta jne. Sitä määrättiin kipukynnyksen nostamiseen välilevyn pullistuman jälkeen. 

Unettomuus on todella kurja juttu. Se tosiaan huonontaa elämänlaatua. Mutta itse en enää uskalla stellaa ottaa. Valvotaan sitten välillä - niinkuin nyt. Kohta se aurinko nousee. 

tsemppiä unettomille. 

Mä olen käyttänyt 21 v eikä tunnu missään vaikka olen vähän aikaan käyttämättä, esim lomalla.Nämä vieroitusoireet on jänniä.

Vierailija
33/35 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän myös stellaa ja auttaa hyvin. Aamulla ihan hyvä olo. En enää tarvitse niin usein, vain kun on ylimääräistä jännitystä.

Vierailija
34/35 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä uneen auttavista lääkkeistä saa parhaan hyödyn pienillä annoksilla. Suuret annokset kumoavat halutun vaikutuksen.

Stella 1/2 tbl on parempi kuin kokonainen tbl.

Joillakin riittää n kolmasosa tabl.

Vierailija
35/35 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stellaa ei saa ottaa keskellä yötä uudestaan.