Mitä ajattelet perheestä jonka koti kuin sisustuslehdestä?
Kommentit (67)
Ehkei nyt enää, hän ei varmastikaan jaksa pitää enää kotiaan aivan tiptop-kunnossa joka hetki. Tädilläni on ainakin jonkinlainen ongelma tuon kodin kauniina ja siistinä pitämisen suhteen, hän on uuvuttanut sillä projektilla sekä itsensä että miehensä (projekti käsittää koko tontin ja kaikki sen rakennukset).
Ystäväni sisko on myös tällainen tiptop-ihminen, tosin en ole hänen kotonaan käynyt. En usko, että hänellä se on kovasti pakkomielteenomainen juttu. Lapsia hänellä ei tosin ole, vielä, en tiedä, vaikuttaisiko se asiaan.
Mäkin kyllä panostan sisustukseen, mutta en oo mikään perfektionisti ja meillä on usein sotkuista.
(ja niitä on aika laajalla skaalalla) esitellään aika vähän valko-biege-riviera maison -tyylisiä. Niitä on enemmän suomalaisissa sisustusblogeissa. Enemmän lehdissä on persoonallisen tyylikkäitä koteja. Oli ne sitten värikkäitä tai värillisiä.
En tiedä millainen koti ap:n mielestä on "kuin sisustuslehdestä". Itse ajattelen tyylikkäässä kodissa, että se pitäisi esitellä sisustuslehdessä. Ihailen ja ihastelen, saatan jopa ottaa vaikutteita/ideoita.
Ihailen tällaisia koteja ja mietin mihin ihmiset laittavat kaiken pikkukrääsän, mikä meillä ajelehtii ympäriinsä; päivän postit, ne tärkeät paperit jotka unohtuu hoitaa jos eivät ole näkyvillä, kaikki laturit ja johdot eri laitteisiin, lapsen askartelut ja piirustukset, pienet osat jotka irtoavat jostain ja jotka aiot ihan justiin korjata mutta et vain juuri sillä hetkellä ehdi/jaksa/muista...
Meidän sisustuksessa ei ole mitään vikaa. Se varmaan olisi kuin sisustuslehdestä, mutta tämä kaikki pieni tilpehööri on valloittanut koko talon.
Oli ne sitten värikkäitä tai värillisiä.
Värikkäitä tai värittömiä, tarkoitin.
ei se kauniin kodin laittaminen vie yhtään sen enempää aikaa kuin rumankaan.
Onhan sillä ajallisesti eroa, että etsii sisustukseen sopivaa huonekalua kiertämällä huonekaluliikkeitä, huutokauppoja, kirppiksiä tai selaamalla netissä, kuin että kävelee huonekalukauppaan ja valitsee ekan halvimman tuotteen joka hoitaa homman.
Tai seinien maalaaminen, tapetointi, listojen vaihtaminen, ylipäätänsä kokonaisuuden miettiminen ja "mätsääminen" vaatii aikaa ja viitseliäisyyttä.
Lisäksi vielä kodin siistinä pitäminen sen kaiken vaivan jälkeen...
samaa kuin niiden kohdalla jotka pukeutuvat viimeisimpiin trendi vaatteisiin, vaikka näyttäisivät kuinka tyhmältä. Jotenkin mielikuvituksetonta ja persoonatonta!
ei se kauniin kodin laittaminen vie yhtään sen enempää aikaa kuin rumankaan.
Kauniit huonekalut, sisustusesineet, tekstiilit ja taide eivät tule sinne kotiin itsestään. Rumat saattavat tulla ainakin melkein.
Meillä on paljon tavaroita, jotka on ostettu täyttämään joku tarkoitus ja tyyliin ensimmäinen, mikä kaupasta löytyi. Usein käyttöesineet ovat tällaisia - pyykkikorit, maljakot, pöytäliinat ja verhot, valaisimetkin. Tiedän, että eivät ole maailman kauneimpia - mutta en ehdi, jaksa tai viitsi kierrellä kaupoissa/verkossa hakemassa ideoita tai sopivia tuotteita.
Ihailen tällaisia koteja ja mietin mihin ihmiset laittavat kaiken pikkukrääsän, mikä meillä ajelehtii ympäriinsä; päivän postit, ne tärkeät paperit jotka unohtuu hoitaa jos eivät ole näkyvillä, kaikki laturit ja johdot eri laitteisiin, lapsen askartelut ja piirustukset, pienet osat jotka irtoavat jostain ja jotka aiot ihan justiin korjata mutta et vain juuri sillä hetkellä ehdi/jaksa/muista... Meidän sisustuksessa ei ole mitään vikaa. Se varmaan olisi kuin sisustuslehdestä, mutta tämä kaikki pieni tilpehööri on valloittanut koko talon.
tiptopkunnossa vaan stailataan kuvauksia varten, kuvissa jopa vaihdetaan seinien väriä jos tarvis, valotusta säädetään ja tavaroita siirrellään.
Todellisuus on ihan toisen näköinen usein:)
Latureita ja lehtiä ajelehtii ihan samoin kuin muillakin, Wii ja pleikkari ohjaimia, avaimia, hiussolkia, astiota ja vaatteita väärissä paikoissa jne. Koriste-esineitä meillä ei juurikaan ole (vain 1 hyllykkö signeerattua taidelasia, ikivanhoja silitysrautoja kirjatukina ja tauluja) pölyä keräämässä.
Tosin yritän päivittäin laittaa edes joitain tavaroita paikoilleen, pitää sellaisen yleissiivon mutta kun kissa sotkee ja lapset ja mies on vähän suurpiirteisempiä:D Kerran viikossa kaikki paikoillaan!
12
Meillä on aina ollut kaunis koti, useampi on rempattu jne.
Eikä todella vaadi mitenkään erikoisesti aikaa.
Meillä on aina ollut kaunis koti, useampi on rempattu jne.
Eikä todella vaadi mitenkään erikoisesti aikaa.
En tiedä, millaisessa aika-avaruudessa itse elät, mutta kyllä meillä on ainakin mennyt aikaa remppaamiseen ja kaikkeen siihen liittyvään oheistoimintaan.
samaa kuin niiden kohdalla jotka pukeutuvat viimeisimpiin trendi vaatteisiin, vaikka näyttäisivät kuinka tyhmältä. Jotenkin mielikuvituksetonta ja persoonatonta!
En mä tiedä mitä sisustuslehtiä luet, mutta ainakin minä olen törmännyt sisustuslehdissä persoonallisiin koteihin ja erilaisiin tapoihin toteuttaa asioita, hyödyntää tilaa jne.
Ei ne nyt mun mielestä kovin persoonaa kuvasta semmosetkaan sisustukset joissa on vaan kerätty sitä sun tätä mitä on satuttu saamaan. Lähinnä kuvastaa sitä että henkilö ei halua/pysty/jaksa panostamaan sisustukseen. Tai no onhan se persoonallisuuden piirre sekin.
Kotini voi olla jonkun mielestä persoonaton, mutta olen sitä kuitenkin edes vähän miettinyt, enkä vain ottanut vastaan sukulaisten vanhoja romppeita. Tiedän myös olevani persoona ja yksilö, vaikka en asukkaan kukertavan kirjavassa kodissa. Ei tarvitse sitä niin korostaa. Itse tykkään rauhallisesta värimaailmasta, joten luonnollisesti olen sisustanut kotini niin että siellä itse viihdyn.
Ei kukaan uusi huonekaluja ja valaisimia jatkuvasti. Siivota pitää rumaakin kotia.
Sitä tekee ja suunnittelee siinä "sivussa" koko ajan. Aika monet omani kodin hankinnoista on tullut ostettua silloin kun ovat "kävelleet vastaan". Joskus tietysti täytyy ihan etsimällä etsiä jotain tiettyä, mutta harvemmin.
Joku ketjussa kirjoitti, että paljon sisustavat viettävät kotona varmaan paljon aikaa ja arvostavat esteettisiä asioita, niin se tosiaan meilläkin on. Ollaan varsinaisia kotoilijoita ja meillä on silmää kauneudelle. Itse työskentelen lisäksi myös esteettisella alalla.
En mä ainakaan mitään stressiä ota sisustamisesta ja kodistani. Normaalilla viikko siivouksella tämäkin koti hoituu, niin kuin joku rumempikin. :)
t.sisustetun kodin omistaja
ettei niissä asu kukaan. Sellaisia näyttelykoteja, liian sliipattua. Valkoisella sohvalla istuu perhe joilla on päällä varmat merkkivaatteet jotka näyttävät hyvältä tai siis neutraaleilta, sellaista laastaria.
Kodissa pitää olla kodin tunnelma, sellainen että siellä asuu tietynlainen perhe ja koti on sen mukainen.
itse olen reipas ja rohkea, pidän väreistä ja erikoisista sisustusratkaisuista. Niitä koteja katselen lehdistä mielelläni.
Ei ole vaikeaa yhdistää harmaaseen seinään valkoista lipastoa ja vaaleaa sohvaa sekä vanhahtavalla maalilla rikottua vaaleaa sohvapöytää toisiinsa. Mitättömät vaaleanharmaat taulut seinillä ja valkoinen tulppaanikimppu lipaston päällä. Kaunista, steriiliä ja siistiä mutta ei minun kotini.
Vaikeampaa on yhdeistellä eri värejä ja kuoseja kuitenkaan tekemättä siitä sekamelskaa. Näihin juttuihin kaipailisin vinkkejä.
Mitahan tarkoitat, koska niissa lehdissa on hyvin erilaisia koteja......
Sellaisessa että olen yrittäjä, mieheni on yrittäjä (paljon myös pitkiä työmatkoja), kaksi lasta, koulussa 15 kilsan päässä, paljon läksyjä koska erikoiskoulu, toisella lapsella astma, kaksi koiraa, joista toinen pentu, vanha iso omakotitalo isolla tontilla, kesämökki isolla tontilla...
Ei minulta mene todellakaan paljon aikaa pitää sekä koti että mökki todella nätteinä.
Missä aikasfäärissä sinä asut, kun et samaan pysty?
Vierailija kirjoitti:
puuttuu silloin jotain paljon tärkeämpää. En todellakaan olisi kateellinen. Ei tulisi mieleenikään käyttää aikaani sellaisen kulissin ylläpitoon.
Meilläkin on (ainakin omasta mielestämme) tosi nättiä ja nautimme puolison kanssa yhdessä kodin laittamisesta. Minä olen enemmänkin ideoija, puoliso toteuttaja, mutta yhdessä tehdään.
Eikä se todellakaan ole kulissia, kun ei meillä edes käy vieraita! Nautimme kodistamme ihan itse ja olemme tosi onnellisia. Elämämme on hyvin syvällistä, koska olemme kumpikin uskossa..
Puuttuu jotain tärkeämpää? Kulissin ylläpitoon? Mulla on kaunis koti, joka kuvastaa mun makuani ja kiinnostuksenkohteitani, mutten kyllä kehtaisi ikimaailmassa väittää, että jos henkilö valitsee kaupasta kauniimpia esineitä kuin joku toinen tai sävyihin sopivat sohvatyynyt, niin olisi jotenkin tunneköyhä tai kulissien rakentaja. Mun kotini on mun näköinen, sillä sipuli. Jos sulla ei ole hyvää makua, se ei ole mun vikani . Ylläolevan kommentin kirjoittajalla ei taida olla ihan kaikki muumit laaksossa, sen verran outo ajattelumalli hänellä.
Kuinkaha moni täällä luulee omistavansa "hyvän" maun ja lehteen kelpaavan kodin:D kauneus on katsojan silmissä. Oma kotimme ei ole ns. kauniskoti vaan hieno ja makea meidän tyylisesti sisustettu, sellainen mitä me rakastamme eikä mikään yleisesti ns. kaunis vaalea-beige riviera maison koti. Kauneuden takia ei varmasti pääsisi lehteen, mutta rohkeiden värien ja omalaatuisuuden takia voisi päästä:P