Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä olen sitä mieltä että valtio voisi säästää ottamalla lapsilisät hyvätuloisilta pois.

Vierailija
13.01.2012 |

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt sori vaan ymmärtänyt mitä tarkoitit. Voitko selventää?

Olen töissä, tällä hetkellä hoitovapaalla ja opiskelen samalla.-ap-

Vierailija
22/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amislainen aloittaa työt 10-vuotiaana ja alkaa tienaamaan noin 25-35 000 euroa vuodessa. Korkeakoulutettu valmistuu aikaisintaan 25-vuotiaana ja ei tienaa siinä välissä olevassa 7-vuodessa. Kuvitellaan, että on tienannut 25000 x 7 vuotta, joka on 175 000 euroa.....tämän jälkeen korkeakoulutettu maksaisi tälle JO AIKA PALJON ansainneelle tukea siitä hyvästä, että hän SUOSTUU tekemään alempiarvoista työtä??? Voi tsiisus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät mihin tahansa työhön tai tuki pois.

"Kannustinloukussa" eläviltä kannustimet pois niin maittaa työnteko.

Sossunluukulle uudet säännöt, jos töitä ei ota vastaan ei tule tukia.

Jne.

Säästökohteita riittää. Mitätön summa se mitä säästäisi lapsilisissä.

Tai sitten voisi ottaa köyhiltä laiskureilta ja kotiäideiltä lapsilisät pois. Mitä niitä jakamaan, jokainen luuseri ostakoon viinat ja tupakat ja muut turhakkeet muilla rahoilla.

Vierailija
24/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva painaa jalalla näppäimiä apuna...

Vierailija
25/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eikö tämä olisi yksi hyvä vaihtoehto? Suurennetaanko entistä enemmän koulu ja päiväkotiryhmiä? Vähennetäänkö vanhusten hoidosta? Vammaistyöstä? Minä ainakin voisin kantaa korteni kekoon säästötoimenpiteisiin tällä tavoin. -ap-

Vierailija
26/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin että hankkiudu hyvätuloiseksi ja kerro sitten oletko samaa mieltä edelleen että lapsilisät sinulta pois.

Ja jos olet niin jalo, että ajatteletkin asiaa yleisesti etkä omasta näkökulmasta niin luovu sinä omista, ne voi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Perusta FB liike, niin saat ehkä muutaman kaltaisesi mukaan. Voisi olla kannustava esimerkki hyvätuloisille;-)

Vierailija
27/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kelpaa?

Vierailija
28/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalituille on tehtävä ensin jotakin. Ei ole työssäläyvien asia maksaa kotona lorviville elatusta. Siinä Suomen suurin rahareikä.

Vierailija
29/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehnyt kovasti töitä saavuttaakseen korkeapalkkaisen työn maksaisi jatkossa vain muiden lasten elämistä, mutta ei itse saisi mitään? Oletko pikkasen epäreilu ap?????

Sinullakin on Suomessa mahdollisuus kouluttautua vaikkapa lääkäriksi, asianajaksi jne. jos haluat. Tokihan se vaatii sinulta iseltäsi myös jotakin....

Voi... kuule kun on isotuloiset vanhemmat, niin on varaa jäädä opiskelemaan kun äiti ja isi maksaa. Huonotuloiset joutuu opiskeluajalla elämään muutamalla kympillä kuussa, kun oikeasti ei ole sitä rahaa vanhemmilla antaa. SItten nämä rikkaat väittävät että on epäreilua, jos heiltä otetaan lapsilisä pois. Köyhät ostavat lapsilisillä lapsilleen ruokaaa. Rikkaat laittavat säästöön.. mm. opiskelua varten kun täyttävät 18v.. jne. NIIN VÄÄRIN!!!

Vierailija
30/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvätuloinen akateeminen. Olen mennyt töihin 14-vuotiaana, opiskellut kokopäivätyössä iltalukion ja sen jälkeen 2. opintovuodesta alkaen täyspäiväisesti.

Vierailija
31/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amislainen aloittaa työt 10-vuotiaana ja alkaa tienaamaan noin 25-35 000 euroa vuodessa. Korkeakoulutettu valmistuu aikaisintaan 25-vuotiaana ja ei tienaa siinä välissä olevassa 7-vuodessa. Kuvitellaan, että on tienannut 25000 x 7 vuotta, joka on 175 000 euroa.....tämän jälkeen korkeakoulutettu maksaisi tälle JO AIKA PALJON ansainneelle tukea siitä hyvästä, että hän SUOSTUU tekemään alempiarvoista työtä??? Voi tsiisus...

On todellisuudessa elänyt näiden pienituloisten verotuloilla koko 10-vuotisen opiskelubiltyskautensa. Kyl nämä akateemiset "mehän teitä köyhiä elätetään" -asenteelliset sais viedä saunan taakse tienaamaan.

Vierailija
32/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin että hankkiudu hyvätuloiseksi ja kerro sitten oletko samaa mieltä edelleen että lapsilisät sinulta pois. Ja jos olet niin jalo, että ajatteletkin asiaa yleisesti etkä omasta näkökulmasta niin luovu sinä omista, ne voi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Perusta FB liike, niin saat ehkä muutaman kaltaisesi mukaan. Voisi olla kannustava esimerkki hyvätuloisille;-)

Me ollaan yleisten laskelmien mukaan pienituloisia. Lapsilisä menee ihan jokapäiväisiin tarpeisiin, ruokaan, vaatteisiin yms. Mutta eilen laskettiin, että ilmankin tultais toimeen. Vyötä pitäisi kiristää, mutta oltaisiin siihen valmiita. Eli olisin itse valmis luopumaan lapsilisistä, vaikka ei suuri tuloisia ollakkaan. -ap-

Vierailija
33/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin että hankkiudu hyvätuloiseksi ja kerro sitten oletko samaa mieltä edelleen että lapsilisät sinulta pois. Ja jos olet niin jalo, että ajatteletkin asiaa yleisesti etkä omasta näkökulmasta niin luovu sinä omista, ne voi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Perusta FB liike, niin saat ehkä muutaman kaltaisesi mukaan. Voisi olla kannustava esimerkki hyvätuloisille;-)

Että on liikaa tämän kaltaisia kusipäitä suomalaisissa.

Vierailija
34/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarvittaisiin ihmisiä käsittelemään näitä hakemuksia, oikaisu- ja valitusmahdollisuudet pitäisi myös olla. Tarvittaisiin siis monia ihmisiä, joiden kk-palkat söisivät tuon edun.

Lisäksi tuossa olisi mielestäni pakko ottaa huomioon myös lapsilukumäärä. Onhan aivan eri asia tienata esim. 50 000eur yhden lapsen kuin yhdeksän lapsen vanhempana.

Lisäksi jonakin vuonna joku perhe saisi lisää, toisena taas ei. Aikamoinen paperirumba tästä tulisi.

Sitten osa voisi alkaa kikkailemaan: esim. alkaisivat tehdä vähemmän töitä, jotta jäisivät juuri rajojen alapuolelle ja saisivat lapsilisät --> verotulot vähenisivät.

Vierailija
35/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja köyhillä olosuhteilla käydään ammattikoulu, josta sitten mennään työelämään alempi arvoisilla palkoilla tietenkin. Koska ei yksinkertaisesti oo ollu varaa kouluttautua enempää, kun lainojakaan ei älyttömiä summia saa/kannata ottaa.

Vierailija
36/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuottaa valtiolle säästöä.

Vierailija
37/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kävin ihan lukion ja yliopiston. Mieheni samoin.

Vierailija
38/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehnyt kovasti töitä saavuttaakseen korkeapalkkaisen työn maksaisi jatkossa vain muiden lasten elämistä, mutta ei itse saisi mitään? Oletko pikkasen epäreilu ap????? Sinullakin on Suomessa mahdollisuus kouluttautua vaikkapa lääkäriksi, asianajaksi jne. jos haluat. Tokihan se vaatii sinulta iseltäsi myös jotakin....

Kaikilla ei ole samoja henkisiä ja fyysisiä resursseja kouluttautua lääkäriksi tai lakimieheksi tai fyysikoksi. Toisekseen, jonkun tässä maassa on tehtävä ne pienipalkkaistenkin työt, ja tuloerojen tasaamiseksi tämä olisi edes pieni vaivainen ele!!!

että PIENI VAIVAINEN ELE!

Saatana tämä verohelvetti on yksi maailman tasaisimpien tulonjaon maita edelleen.

Joka ikisessä asiassa kupataan paremmin toimeentulevia.

Liikennesakoissakin.

Vierailija
39/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on liikaa tämän kaltaisia kusipäitä suomalaisissa.

kommunisti se siellä itkee?

Kusipää tässä ketjussa on kyllä ihan joku muu nyt...

Vierailija
40/50 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kansalaispalkka, mikä sen nimi onkaan.

Kaikki työnteko olisi kannattavaa, voi oikeasti alkaa itse nostaa itseään ylös pohjalta askel kerrallaan eikä niin että työkeikan vastaanottaminen vaikeuttaa tilannetta -> ei kannata tehdä töitä kun tuen saa vähemmällä vaivalla.

Ihmiset joutuu paskoihin tilanteisiin myös muista syistä kuin omaa laiskuuttaan/tyhmyyttään.