Minä olen sitä mieltä että valtio voisi säästää ottamalla lapsilisät hyvätuloisilta pois.
Kommentit (50)
on tehnyt kovasti töitä saavuttaakseen korkeapalkkaisen työn maksaisi jatkossa vain muiden lasten elämistä, mutta ei itse saisi mitään? Oletko pikkasen epäreilu ap?????
Sinullakin on Suomessa mahdollisuus kouluttautua vaikkapa lääkäriksi, asianajaksi jne. jos haluat. Tokihan se vaatii sinulta iseltäsi myös jotakin....
Lisäksi sijaisvanhemmilta hoitopalkkio pois. Ja heille vaan normaali lapsilisä korotuksineen sijaislapsista.
Samoin säästöä tulisi jos otettaisiin pois sosiaalituki. Eikä maksettaisi tukia ylipäänsä heikkolahjaisille, syrjäytyneille, kotona turhaan lojuville eikä kenellekään. Menisivätpä töihin ja toisivat samalla tavalla verotuloja kuin hyvätulosetkin tuovat.
Näin säästettäisiin PALJON ENEMMÄN. Noihin menee niin valtavasti miljardeja, että ap ei edes voi käsittää. Pisara meressä "hyvätuloisten" lapsilisät.
Jos sen viette, minä en maksa enää sitten myöskään veroja Suomeen.
Kyllä meillä täällä on lähes jokaisella mahdollisuus kouluttautua ja päästä hyväpalkkaiseen työhön. Harva meistä on kultalusikka suussa syntynyt vaan kyllä useimmat hyvätuloiset ovat itse omat ansionsa ansainneet. En ymmärrä miksi ihmiset ovat niin kateellisia sellaisesta. Minäkin olisin voinut hakea lukion jälkeen vaikka minne mutta omaa saamattomuuttani jäin paikoilleni ja aika ajoi ohi ja kaupan kassana olen;)) Enkä ole siitä kelleen katkera ;)
Buahhahahahaaa. Uskomaton tolvana eksynyt linjoille. Jotain kaunaa sijaisvanhempia kohtaan?
Jos talouden yhteenlasketut tulot esim yli 7000e/kk niin lapsilisät pois!
Jos lapsilisät pystyy esim.säästämään (ei siis mene jokapäiväisiin tarpeisiin) tarkoittaa sitä ettet niitä tarvitse.
Olisin ne valmis meidänkin perheeltä ottamaan pois, eikä olla mitään isotuloisia. Niihin voisi asettaa jonkin järkevän tulorajan... -ap-
Katselin järkyttyneenä erään nuoren miehen haastattelua, joka oli hakenut jo 1,5v töitä eikä ollut saanut oman alan hommaa (oli jokin media-alalta vastavalmistunut). Kysyttiin mikset mene vaikka kauppaan töihin sensijaan että olisit työttömänä. Vastaus oli että aikaa menee niin paljon työnhakemiseen ja tuellakin elää mitä sitä suotta. Menen sitten kun saan oikea työtä... Joopa joo...mitähän me useimmat ihmiset teemme jos emme "oikeaa työtä"..? Eli töihin tuollaiset luuserit opettelemaan oikeaa elämää.
on tehnyt kovasti töitä saavuttaakseen korkeapalkkaisen työn maksaisi jatkossa vain muiden lasten elämistä, mutta ei itse saisi mitään? Oletko pikkasen epäreilu ap????? Sinullakin on Suomessa mahdollisuus kouluttautua vaikkapa lääkäriksi, asianajaksi jne. jos haluat. Tokihan se vaatii sinulta iseltäsi myös jotakin....
Kaikilla ei ole samoja henkisiä ja fyysisiä resursseja kouluttautua lääkäriksi tai lakimieheksi tai fyysikoksi. Toisekseen, jonkun tässä maassa on tehtävä ne pienipalkkaistenkin työt, ja tuloerojen tasaamiseksi tämä olisi edes pieni vaivainen ele!!!
ja huonotuloisilta ja muilta heikkolahjaisilta. Vahvemman laki takaisin. Jalostuisi kansan geenitkin, kun kehnoin aines karsiutuisi pois.
Vain sairaille ja vammaisille, joille työnteko on mahdotonta voisi maksaa jotain tukea. Muilla on mahdollisuus kouluttautua, mennä töihin ja maksaa veroja!
Jooko?
Asia on aina niinkuin se katsojan silmin nähdään.
Jos lapsilisät pystyy esim.säästämään (ei siis mene jokapäiväisiin tarpeisiin) tarkoittaa sitä ettet niitä tarvitse. Olisin ne valmis meidänkin perheeltä ottamaan pois, eikä olla mitään isotuloisia. Niihin voisi asettaa jonkin järkevän tulorajan... -ap-
juurikin näin :)
ja on terve yksinelävä ja kouluttautunutkin vuosia eikä saa tai huoli mitään töitä niin kyllä vika on korvien välissä.
Ei pidä unohtaa, miksi lapsilisä ylipäätään maksetaan.
Keskiluokka maksaa tuet ja tällä tavoin saa siitä jotain takaisin.
Oikeasti rikkaille tuolla ei ole mitään merkitystä puoleen ja toiseen eikä sen puoleen valtion budjettiinkaan.
Me tienataan yhteensä n.2800 kk netto ja lapsilisä menee lapsen omalle tilille eli ei käytetä. Joo väärinhän se on mutta aika moni varmaan tekee niin?
Jooko? Asia on aina niinkuin se katsojan silmin nähdään.
Hänhän juuri sanoi että itse pärjäisi ilman lisiä, samoin minä olen aina ajatellut ja ihmetellyt miksi valtion pitäisi maksaa minulle siitä että olen tehnyt lapsen.. tuntuu ihan ylimääräiseltä tuo satku kuussa.
Kaikki eivät katso vain omaa napaa kuin sinä joka provoat jokaisessa ketjussa. Hanki vaikka elämä.
voisi ottaa kaikilta pois ja siirtää harkinnanvaraiseksi toimeentulotueksi. Mitään maksuautomaatteja ei missään tuloluokissa tarvita.