Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku kertoa, miksi Haavisto on niin suosittu?

Vierailija
13.01.2012 |

En ole juuri tätä pressa-asiaa seurannut, mutta sen mitä Haavistosta olen lukenut ja nähnyt, niin ei kyllä minua vakuuta millään lailla. Samoin on kyllä vaikeaa kuvitella homoparia edustamassa Suomea maailmalla, keulahahmoina. Mistä tämä suosio siis johtuu?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Vierailija - 13.01.12 10:28)

Sulla on koulutus. Ammattikoulu on koulutus.

Haavistolla ei ole edes sitä! Haavisto ei ole edes putkiasentaja tai lähihoitaja.

TÄH??!!

Luitko ollenkaan tuolla ylempänä (moneenkin kertaan toistettuja) ansioluetteloita??!

Haavistolla on sellainen kokemus *JUURI* presidentiltä edellytettävästä kansainvälisestä diplomatiasta, ettei monellakaan muulla tässä maassa. Ei esim. useilla muilla ehdokkailla...

Vierailija
42/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko joku muu tehnyt loppututkintonsa tai hankkinut koulutuksen itselleen. Mutta kun puhutaan Suomen presidentistä, asia on eri.

Ja ok, Suomen väestöstä n. 10% on homoseksuaaleja, se ei mua haittaa ollenkaan. Mutta en silti toivo, että Suomen keulahahmo ja edustaja kuuluu tähän vähemmistöön.

Mutta kiitos näistä tiedoista. Niin kuin sanoin, en ole asiaan sen kummemmin vielä perehtynyt. Mielestäni Haavisto näissä haastatteluissa vaikka lapamadolta. Kyllä miehessä pitäisi vähän olla munaa - rauahllisuus ei maailmalla ole kyllä mikää valttikortti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistolla ei ole edes sitä! Haavisto ei ole edes putkiasentaja tai lähihoitaja.

putkiasentajan töitä tehnyt ja rautaisen ammattitaidon omaava ihminen olekaan oikeasti putkiasentaja, jos hänellä ei ole ammattikoulun päästötodistusta?

Kyllä tällaisessa tapauksessa pitää etsiä putkiasentajaksi joku muodollisesti pätevä. Vaikka kokemus puuttuisi ja mahdollisesti vielä oikea käsi, pääasia että paperit löytyy.

Vierailija
44/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauahllisuus ei maailmalla ole kyllä mikää valttikortti.

ap

ole ollut kun tuota cv:tä lukee. Tyrsk!

Vierailija
45/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauahllisuus ei maailmalla ole kyllä mikää valttikortti.

ap

Ilmeisesti tunnet kansainvälisen diplomatian kuin omat taskusi, kun tuon osaat kerran kertoa... ;)

T: ulkosuomalainen, joka tietää, että tyyneys on kv-neuvotteluissa valttia.

Vierailija
46/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohdassa kun se vaatii kirkkoa ja uskovaisia luopumaan uskon näkemyksestään, että sitten hän voi liittyä takaisin kirkkoon. Mitä muuta tuo on kuin toisten kiusaamista ja halveksimista!

Vaaditko sinä muita ihmisiä ajattelemaan kuin sinä, sitten arvostat heitä vasta? Eikö todella hyvä ihminen arvosta muita myös silloin kun he ajattelevat ja uskovat eri tavoin kuin itse?

Missä Haavisto vaatii kirkkkoa ja uskovaisia luopumaan näkemyksistään. Miksi Haaviston pitisi liittyä johonkin joka ei vastaa hänen arvojaan? Miksei hän voi sanoa, että jos arvot muuttuvat, minäkin voin harkita liittymistä. Tämähän on ihan normaalia mielipiteiden vaihtoa.

Vierailija
47/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkiasentajan töitä tehnyt ja rautaisen ammattitaidon omaava ihminen olekaan oikeasti putkiasentaja, jos hänellä ei ole ammattikoulun päästötodistusta?

Se hakee nyt presidentin virkaa. Sillä ei ole siitä päivääkään kokemusta eikä edes sopivaa koulutusta.

Vierailija
48/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

negatiivisia aloituksia ja kommentteja tehtailevat ollenkaan tajuta minkälaista vaalityötä tekevät Haaviston puolesta. Esim. minä olin viikko sitten aika kahden vaiheilla tässä äänestysasiassa, kanta oli aika lailla auki. Mietin Haaviston ja Arhinmäen välillä ja mulla oli pohjimmiltaan melko epämääräinen käsitys esim. Haaviston ansioista. Nyt kun tää palstasekoilu on pakottanut tutustumaan lähemmin Haavistoon, olen tajunnut että herrajumala, siinähän on aivan loistava ehdokas edellytyksiltään. Ja se mitä olen vaalitenttejä kuunnellut vielä vahvistaa käsitystä. Joten nyt ei enää tarvi ollenkaa miettiä, tottakai äänestän Haavistoa!

Vierailija
49/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto ei ole edes putkiasentaja tai lähihoitaja.

on vain ministeri ja kansainvälisesti arvostettu poliitikko ja asiantuntija.

Vai on Medvedev golffarin näköinen, just just.

Vierailija
50/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen sivuilta luin.

Vaikka kyllä tiedän mainiosti mikset sitä uskalla laittaa. Olkiukkosi paljastuu kaikessa komeudessaan.

Vierailija
51/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on tarkoitus saavuttaa tasa-arvoisempi, suvaitsevampi ja kaikenlaiset suomalaiset hyväksyvä Suomi, johtajaksi tarvitaan ihminen, jolla on omakohtaista kokemusta vähemmistöön kuulumisesta ja joka on oppinut siitä jotain. Olisin hyväksynyt myös ehdokkaan, joka on ollut ulkomailla oikeissa töissä pitemmän ajan (ei mitään europarlamentaarikkoja) ja joutunut tietämään, mitä merkitsee olla ulkomaalainen.

Haaviston tapauksessa näkyy kauas, että hän ymmärtää vähemmistöjä ja arvostaa jokaista ihmistä lähtökohtaisesti samalla tavalla. Tämä olisi minusta presidentille todella hyvä ominaisuus, jota useimmista muista ehdokkaista ei löydy. Siksi Haavisto.

Vierailija
52/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto ei ole edes putkiasentaja tai lähihoitaja.

on vain ministeri ja kansainvälisesti arvostettu poliitikko ja asiantuntija.

Onpa soma venäjä-asiantuntija kun ei edes Medvedeviä tunnistanut. = D Vai on Medvedev golffarin näköinen, just just.

on tärkeämpi mittari: se, että Haaviston asiantuntemusta arvostetaan kansainvälisesti (hän on työskennellyt erilaisissa YK:n asiantuntijatehtävissä) vai se, että hän ei tunnista kuvasta jotakuta? Haavisto kertoi, ettei tunnistanut kuvasta YK:n pääsihteeriäkään, jonka sentään on tavannut useamman kerran.

Miksi Haavisto on saanut noita asiantuntijatehtäviä, jos hänen työtään ei arvosteta? Voisitko vastata tähän?

Vierailija
53/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pekka on just semmonen kun on, hän ei ole mikään päälleliimattu kaveri. Hän puhui fiksuja ja perusteli näkökulmansa. Joistain asioista ollaan eri mieltä, mutta niin pitää ollakin. Pekka ei ole tyypillinen vihreä. Hän on aidosti humaani eikä mikään sormi pystyssä opettaja.”

Vierailija
54/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelut ja muutamat muut seikat mitkä olen huomannut viime päivien aikana vain varmistivat asian. Haavisto on juuri oikea valinta, koska pressan virka on nykyään lähinnä pr:ää ja ulkopoliittisia suhteita ja ne tämä mies hallitsee. Koulutuksella ei ole mielestäni merkitystä, kun tosiaan on hienon uran tehnyt.

Vierailija
55/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät akat vetivät herneet nenään tai jotain? Minä olen tuo 3, jota todellakin haittaa kouluttamattomuus. On kerrassaan kummallista että vaikkapa Soinia äänestäneitä haukutaan junteiksi jne. koska Soini sentään on maisteri- kyllä Haavistolla on hienosti työkokemusta, mutta jos kehtaa lähteä pyrkimään maan korkeimpaan virkaan, koulutuspuolen pitää olla edes muodollisesti kunnossa. Ja ei, en äänestä Soinia. Kunhan vaan olen ihmetellyt tätä että samat ihmiset, joiden mielestä kouluja käymättömät = tyhmiä ovat nyt itse äänestämässä presidentiksi ylioppilasta. Totuus ei pala tulessakaan: Haavistolla on hieno työura, mutta ei koulutusta.

Ja arvostan toki kokemustakin mutta sen ohella myös paperinpalaa eli loppututkintoa. Kyseessä sentään presidentin tehtävä ei yhtään vähäisempi.

Vierailija
56/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla jonkinsorttista kasvosokeutta, osalla ihmisistä on. Ihan varmaan hän tietää, kuka on Dmitri Medvedev ja Ban Ki-moon, joista jälkimmäisen hän on monasti tavannutkin.

Hassuahan se oli, ettei hän noita kuvista tunnistanut, mutta se ei ole mitenkään tavatonta. Itse tunnistan kuvat ja muistan ihmisten asiayhteydet, mutta nimiä onkin sitten vaikea muistaa.

-33-

Vierailija
57/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla jonkinsorttista kasvosokeutta,

Jos on kolme kertaa jonkun tavannut elävässä elämässä, luulisi tunnistavan. Noh, eipä tuo ole haitannut uranluonnissa tippaakaan. Harvemmin Venäjän pressan joutuu pressana kuvista tunnistamaan :).

Vierailija
58/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla jonkinsorttista kasvosokeutta,

Jos on kolme kertaa jonkun tavannut elävässä elämässä, luulisi tunnistavan. Noh, eipä tuo ole haitannut uranluonnissa tippaakaan. Harvemmin Venäjän pressan joutuu pressana kuvista tunnistamaan :).

Eiköhän sen tunnista, kun valtiovierailulle tulee ja punaista mattoa vastaan saapastelee ;-DD

-33-

Vierailija
59/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

populismista. Eli pätevä on presidentiksi!

Mielestäni vähän sama asia kuin jos lääkäri olisi suorittanut pätevyyskokeet reikiterapiassa ja käsilläparantamisessa.

Vierailija
60/69 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät akat vetivät herneet nenään tai jotain? Minä olen tuo 3, jota todellakin haittaa kouluttamattomuus. On kerrassaan kummallista että vaikkapa Soinia äänestäneitä haukutaan junteiksi jne. koska Soini sentään on maisteri- kyllä Haavistolla on hienosti työkokemusta, mutta jos kehtaa lähteä pyrkimään maan korkeimpaan virkaan, koulutuspuolen pitää olla edes muodollisesti kunnossa. Ja ei, en äänestä Soinia. Kunhan vaan olen ihmetellyt tätä että samat ihmiset, joiden mielestä kouluja käymättömät = tyhmiä ovat nyt itse äänestämässä presidentiksi ylioppilasta. Totuus ei pala tulessakaan: Haavistolla on hieno työura, mutta ei koulutusta.

Ja arvostan toki kokemustakin mutta sen ohella myös paperinpalaa eli loppututkintoa. Kyseessä sentään presidentin tehtävä ei yhtään vähäisempi.

äänestää Pekkaa ja itse häpeän sitä, etten pääse yliopistosta pois, kun en jaksa tehdä gradua :( Ja joo, olen hyvässä työssä silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi