Oletko pistänyt välit poikki siskoosi/veljeesi ja miksi?
Mä olen niin täynnä vanhimman sisareni syyllistämistä, moralisointia ja itsekeskeisyyttä, että tekisi mieli pistää välit katkolle. Kerran olimme kaksi vuotta välirikossa, oli ihanan rauhallista.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
vapaus - vastuu
itsenäisyys - ?
Vankeus.
Vierailija kirjoitti:
jos on narsistinen äiti tai isä niin riidat on pahoja.y tubessa paljon no contact videoita.toksiista perheistä.onneksi asiasta tiedetään ja puhutaan nyt. the spiritual whistleblower on katkaissut välit koko perheeseen on kirjoittanut kirjoja ja tekee videoita aiheesta.
Joo nämä asiat lakaistiin vielä muutama vuosikymmen sitten maton alle. Hyvä että nykyään on paljon tietoa saatavilla asiasta.
Sisko näytti todellisen luonteensa paljastumalla "mene töihin!" -hokijaksi => välit poikki.
Kyllä. Olen vanhemman sisaruksen mielestä kuulemma suunnilleen maailman kauhein ihminen, mutta kuitenkin hän haluaisi olla yhteydessä (on omasta mielestä itse maailman kiltteimpiä ihmisiä). Jatkuvan ilkeilyn, epäluotettavuuden ja suoranaisten huijausyritysten vuoksi olen laittanut poikki.
Pelottaa että perinnöstä tulee riitaa veljeni kanssa. Hän on täysin takertunut isämme muistoon, ja olen varma ettei haluaisi myydä mitään. Nytkin tuli tappelua moottorisahasta. Hän ei edes käytä sitä, mutta halusi pitää sen. Nakkasi omaan varastoonsa etten varmasti koske siihen. Huhhuhkun äidistä aika jättää niin sota on pystyssä. Voi mennä välitkin.
Ei ole välit poikki, mutta etäiset, osittain omasta halustani. Meillä ei ole juuri mitään yhteistä, joten siitäkään syystä emme ole juuri tekemisissä kuin pintapuolisesti. Olemme hyvin erilaisia luonteeltamme, joten kanssakäymiset tuntuvat olevan lähinnä sanallista yhteenottoa tai kuittailua. Itse yritän löytää asioista aina positiivisia puolia ja hän on taas hyvin negatiivinen ihminen, mikä käy raskaaksi. Yritän pitää kaikki kohtaamiset siis mahdollisimman lyhyinä.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa että perinnöstä tulee riitaa veljeni kanssa. Hän on täysin takertunut isämme muistoon, ja olen varma ettei haluaisi myydä mitään. Nytkin tuli tappelua moottorisahasta. Hän ei edes käytä sitä, mutta halusi pitää sen. Nakkasi omaan varastoonsa etten varmasti koske siihen. Huhhuhkun äidistä aika jättää niin sota on pystyssä. Voi mennä välitkin.
Tappelua isän moottorisahasta? Niitähän on kaupat täynnä? Käytetyn hinta taas tuskin on iso.
Osa tuntuu käyvän tappelua vanhemman huomiosta tai sitä vaille jäämisestä.
Olen. Ja arvostella saa aivan vapaasti ja olla mielipiteitä, sehän on normaalia kanssakäymistä, jos ei sellaista kestä niin hoitoon ja siihen on lääkkeet. Mutta olen katkaissut sen takia että alkoi ihan suoraan raivoamaan ja uhkailemaan muita sen seurauksena että hänen mielipiteistään oltiin oltu erimieltä. Jos tuollaista ei kestä, on aika pahoja tunteiden hallinta ongelmia ja kannattaa oikeasti hakeutua hoitoon. Ethän pysty kenenkään kanssa kommunikoimaan, edes omien vanhempien jos et kestä mielipiteitä asioihin, tunne minkäänlaista empatiaa ja esim näe sitä että 70 vuotiaat vanhemmat näkevät asioita niin eri silmin kuin 20-40 vuotiaat. Omien lasten mielipiteet, puolison, vanhempien. Tunnekylmä hoidon tarpeessa oleva ihminen ei kykene ajattelemaan kuka heille puhuu ja raivoaa, mutta empatiaa tunteva näkee sen vastapuolen ja ei meuhkaa, ottaa kunnialla. M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos on narsistinen äiti tai isä niin riidat on pahoja.y tubessa paljon no contact videoita.toksiista perheistä.onneksi asiasta tiedetään ja puhutaan nyt. the spiritual whistleblower on katkaissut välit koko perheeseen on kirjoittanut kirjoja ja tekee videoita aiheesta.
Joo nämä asiat lakaistiin vielä muutama vuosikymmen sitten maton alle. Hyvä että nykyään on paljon tietoa saatavilla asiasta.
Tämäkin, mutta monella menee yli. Esim sisarukseni raivostui aivan suunnattomasti yli 70v äidilleni kun äitini oli sanonut että lasten koulunkäynti on mennyt huonolle mallille kun opiskellaan etänä ja vain muutamia päiviä koululla. Naurettavaa, todella naurettavaa. Ensinnäkin mielipide yli 70v ihmiseltä, jos ei kykene ensimmäisenä näkemään minkälaista oli hänen nuoruudessaan, kuinka hän näkee asiat on täysin epäkypsä kommunikoimaan mitenkään. Toisekseen se on normaali mielipide eikä millään tavalla arvostelua. Minunkin mielestä on mennyt perseelleen kun opiskellaan etänä. Hoitoon jos ei kestä tuollaisia mielipiteitä. Tuo ei ole millään tavalla narsismista, ei vähääkään. Mutta joillakin on mennyt niin yli että edes normaalia kanssakäymistä ei kestetä.
Hän kohtelee minua ja minun perhettäni todella törkeästi. Muille on mielin kielin ja meille törkeä. En voi kertoa yksityiskohtia, mutta tilanne vertautuisi siihen että menemme kylään, paikalla on muitakin ja muut saavat herkullista täytekakkua, meille tarjotaan joku palanut leivänkannikka :D
Ei tuossa ole oikein mahdollisuutta olla tekemisissä, lapsetkin oppisivat ihan kummallista käytöstä sietämään
Hän muuttui äärimmäisen uskonnolliseksi
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin. Välit olivat kireät jo lapsena ja välillämme oli sellainen raskas kilpailutilanne koko ajan. Molemmat nokittelivat tosiaan ja jatkuvasti oli jotain kinaa. Olin jo pitkään ajatellut, että yhteydenpito pitäisi laittaa minimiin ihan oman hyvinvoinnin takia. En itse käyttäydy/käyttäytynyt kenenkään muun kanssa sillä tavalla. Sitten sisko vei meidän kireät välit omalla toiminnallaan ihan uudelle tasolle ja päätin, että homma loppuu osaltani tähän enkä sitä enää katsele.
Olen voinut sen jälkeen paljon paremmin. Sukulaiset ja perheenjäsenet eivät ymmärrä ratkaisuani, vaan pitäisi olla tekemisissä vaikka väkisin. Mutta he eivät tunnu tajuavan miten kuluttavaa on olla tuollaisessa ihmissuhteessa. Ei kyse edes ole mistään yksittäisestä jutusta mitä toinen olisi tehnyt, vaan juuri siitä miten huono ihmissuhde syö elävältä. En katsoisi sellasta kumppanilta tai ystävältä. Miksi sisarus olisi eri asia?
En itse käyttäydy/käyttäytynyt kenenkään muun kanssa sillä tavalla.
Eli olit itse se tarinan kusipää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin. Välit olivat kireät jo lapsena ja välillämme oli sellainen raskas kilpailutilanne koko ajan. Molemmat nokittelivat tosiaan ja jatkuvasti oli jotain kinaa. Olin jo pitkään ajatellut, että yhteydenpito pitäisi laittaa minimiin ihan oman hyvinvoinnin takia. En itse käyttäydy/käyttäytynyt kenenkään muun kanssa sillä tavalla. Sitten sisko vei meidän kireät välit omalla toiminnallaan ihan uudelle tasolle ja päätin, että homma loppuu osaltani tähän enkä sitä enää katsele.
Olen voinut sen jälkeen paljon paremmin. Sukulaiset ja perheenjäsenet eivät ymmärrä ratkaisuani, vaan pitäisi olla tekemisissä vaikka väkisin. Mutta he eivät tunnu tajuavan miten kuluttavaa on olla tuollaisessa ihmissuhteessa. Ei kyse edes ole mistään yksittäisestä jutusta mitä toinen olisi tehnyt, vaan juuri siitä miten huono ihmissuhde syö elävältä. En katsoisi sellasta kumppanilta tai ystävältä.
Kyllä sisarusten väliseen suhteeseenkin vaaditaan aina kaksi osapuolta, ja jos toinen kinaa koko ajan ja koettelee kärsivällisyyttä, niin vaikea siinä on sen riitaa haastamattomankaan henkilön pysyä enää mukavana.
Välit eivät ole menneet mutta todella pinnallista on nykyään. Arvomaailmamme eivät kohtaa ollenkaan, enkä tule toimeen hänen puolisonsa kanssa.
Helposti menee näin jos perheenjäsen seurustelee perheeseen sopimattoman henkilön kanssa, uskon että hyvin tavallista... ei voi mitään.