Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pistänyt välit poikki siskoosi/veljeesi ja miksi?

Vierailija
10.04.2012 |

Mä olen niin täynnä vanhimman sisareni syyllistämistä, moralisointia ja itsekeskeisyyttä, että tekisi mieli pistää välit katkolle. Kerran olimme kaksi vuotta välirikossa, oli ihanan rauhallista.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on autistinen ja yhteydenpito on vaan jäänyt koska ei kummatkaan olla hääppöisiä sillä "mitäs kuuluu"-osastolla. Siskoon en välitä pitää yhteyksiä, koska on levitellyt minusta juttua. Luulisi, että edes oma sisar kykenisi pitämään perheensisäiset salaisuudet itsellään eikä mölise niitä ympäri kyliä.

Vierailija
22/94 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit meni sisaruksiin siitä syystä, että aikaistivat äitimme hautajaiset niin, että perheeni oli vain seisomassa ymmyrkäisenä haudalla kun toimituksen piti alkaa, kaikki oli jo pidetty. Se oli aivan kauhea tilanne.

Hautajaisiin en saanut vaikuttaa mitenkään, olisin halunnut äidilleni yhden ainoan asian, siunauksen ennen tuhkaamista, ei sopinut. Soitin oman paikkakuntani kirkkoherralle mitä tehdä, hän oli kädetön, mutta myönsi että hän ei itse suostu olemaan siunaamatta ihmistä ennen tuhkausta. Soitin Helsingin kirkon ylimpiin tahoihin asti, kaikki käänsivät selkänsä, minun olisi pitänyt viedä asia oikeuteen. Erosin kirkosta tämän takia.

Siskoni oli suoltanut papille, joka siunasi äitini tuhkat, kaikkia valheita minusta, ja kun soitin tälle, tämä oli aivan vaikeana.

Sisareni tyhjensivät keskenään äitini asunnon, kaikki veivät, valokuvat, korut, television, tietokoneen.

Sisareni eivät kertoneet edes äitini kuolinsyytä, sain sen selvittää itse soittaen terveyasemat ja oikeustieteen laitoksekset läpi. Sainkin sitten lopulta koko ruumiinavausraportin luettavaksi, jota en olisi halunnut nähdä ollenkaan.

En ikinä anna anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välit meni sisaruksiin siitä syystä, että aikaistivat äitimme hautajaiset niin, että perheeni oli vain seisomassa ymmyrkäisenä haudalla kun toimituksen piti alkaa, kaikki oli jo pidetty. Se oli aivan kauhea tilanne.

Hautajaisiin en saanut vaikuttaa mitenkään, olisin halunnut äidilleni yhden ainoan asian, siunauksen ennen tuhkaamista, ei sopinut. Soitin oman paikkakuntani kirkkoherralle mitä tehdä, hän oli kädetön, mutta myönsi että hän ei itse suostu olemaan siunaamatta ihmistä ennen tuhkausta. Soitin Helsingin kirkon ylimpiin tahoihin asti, kaikki käänsivät selkänsä, minun olisi pitänyt viedä asia oikeuteen. Erosin kirkosta tämän takia.

Siskoni oli suoltanut papille, joka siunasi äitini tuhkat, kaikkia valheita minusta, ja kun soitin tälle, tämä oli aivan vaikeana.

Sisareni tyhjensivät keskenään äitini asunnon, kaikki veivät, valokuvat, korut, television, tietokoneen.

Sisareni eivät kertoneet edes äitini kuolinsyytä, sain sen selvittää itse soittaen terveyasemat ja oikeustieteen laitoksekset läpi. Sainkin sitten lopulta koko ruumiinavausraportin luettavaksi, jota en olisi halunnut nähdä ollenkaan.

En ikinä anna anteeksi.

Jos äitisi on halunnut tuhkauksen ilman siunausta, et voi pakottaa ketään siihen.

Kuuluiko äitisi edes kirkkoon?

Se etteivät siskosi halunneet sinua edes hautajaisiin on todella törkeää, joten välien täytyy olla surkeat. Mutta jos olet valmis menemään noin pitkälle pelkän siunauksen takia, saatan ymmärtää miksi.

Vierailija
24/94 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä anna anteeksi.

Jos äitisi on halunnut tuhkauksen ilman siunausta, et voi pakottaa ketään siihen.

Kuuluiko äitisi edes kirkkoon?

Se etteivät siskosi halunneet sinua edes hautajaisiin on todella törkeää, joten välien täytyy olla surkeat. Mutta jos olet valmis menemään noin pitkälle pelkän siunauksen takia, saatan ymmärtää miksi.

Äitini kuului kirkkoon ja oli perinteikäs ihminen. Kyllä ihminen viimeisen siunauksen ansaitsee, varsinkin oma äiti.

Vierailija
25/94 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni on mielenterveysongelmia ja hän on pelottava. Kuuluisi oikeasti pakkohoitoon, mutta Suomessa pitää ensin tehdä jotain pahaa että pääsee sellaiseen.

Vierailija
26/94 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sinänsä välejä oo poikki laittanu, mutta veli on kadonnut mun elämästä vuosia sitten. Narkkari kun on.

Vierailija
27/94 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on vähän hankala tilanne. Muu perhe on väleissä toistensa kanssa, mutta kaksi sisartani eivät puhu keskenään. Sekin lähti ihan typerästä tilanteesta, jossa toinen vain pitkän tunteiden sisään pullottamisen jakson jälkeen ryhtyi riitelemään aivan turhasta asiasta. Riidan toinenkin osapuoli on kyllä ihan kahjo, en kiellä sitä mitenkään, mutta ilmeisesti sen verran auktoriteettia toisella sisarellani oli ettei hänelle uskaltanut sanoa mitään. Minun ylitseni on kyllä aina surutta kävellyt ja riehunut kun itsellä on paha olla ties mistä. Nyt tämä sisar on ottanut etäisyyttä suunnilleen kaikkiin eikä ole puhua pukahtanut koko asiasta missään vaiheessa. On äidilleni puhunut kaikenlaisia, kuinka muut on toisen sisaren puolella ja kuinka toinen vain on epäreilu, vaikka ei ole meidän muiden siskojen kanssa edes asiasta puhunut, ns. välttelee koko aihetta eikä mekään hänelle siitä puhuta kun ei tiedä mitä sieltä tulee vastaan. Eikä tietenkään peilistä löydä vikaa. Toki, toinen (huutanut) sisar on vähän samanlainen, että vikaa ei peilistä näe. Toisaalta hänellä vain pinna katkesi, mutta ei sekään ole reilua että ei toiselle kerro koskaan (edes huutamisen jälkeen) että mistä todella on ollut kyse. Joitakin lyhyitä yhteydenottoja on ollut, mutta ovat ikään kuin vaan jääneet niin, eikä eristäytynyt osapuoli enää kuulemani mukaan vain vastannut viesteihin. En tiedä mitä tehdä. Ahdistaa koko tilanne, sekä minua että muita perheenjäseniä. Asiaa ei auta se, että vastakkain on 2 jääräpäätä, jotka kumpikin löytävät muista kyllä vikaa mutta harvoin itsestään. Itse pelkään tätä eristäytynyttä sisarta hänen aiemman käytöksensä vuoksi, enkä uskalla sanoa mitään. Toisen kanssa olen yrittänyt järkevästi keskustella, mutta päänsä pitää.

Vierailija
28/94 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liian raskasta selittää miksi. Ei kuitenkaan pienestä asiasta.

Välit olleet aiemminkin katkolla, mutta nyt varmaankin lopullisesti.

On ollut tosiaan vapauttavaa, kun ei ole tarvinnut ahdistua huonoista väleistä ja toisen käytöksestä.

Tämä. Meilläkin pitkään asiat ovat menneet ristiin. Vikaa varmaati molemmissa ja on yritetty ratkoa eikä olla onnistuttu. Viime yönä näin siskostani unta ja tajusin että ikävöin häntä. Mutta tajusin, että ikävöin sitä mitä meillä joskus oli. En yhtään tätä tilannetta mihin on vuosien ajan liu`uttu. Toivon että aika tekee tehtävänsä ja joskus voidaan vielä sopia asiat. Mutta tällä hetkellä en näe asiaa mahdolliseksi.

Vierailija
29/94 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljin pois elämästäni. Oli todella väkivaltainen lapsuudessa, aikuisena näennäiset välit kunnes oltiin kerran viihteellä ja kävi kännissä päälle. Eli edelleen väkivaltainen. Päätin että on viimeinen kerta ja sen jälkeen en ole nähnyt edes ohimennen. Nyt 10 vuotta tuosta ja ei kaduta, päinvastoin.

Väkivaltaa ei pidä sietää. On se henkistä tai fyysistä, on se puoliso, vanhemmat tai sisarukset.

Vierailija
30/94 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viilentänyt aiemmin hyvät välit siskooni. Syynä vanhempien suosiminen siskoani kohtaan. Siskoni, siskoni mies ja vanhempani kokevat olevan kuin yhtä perhettä.

Minun Ja mieheni asiat eivät vanhempia niin paljoa kiinnosta eikä meidän kuulumisia kerrota ylpeillen isovanhemmille.

Aikani katselin menoa sivusta kunnes totesin että on yksinkertaisesti parempi jatkaa eteenpäin omillamme. Olen vähentänyt yhteydenpidon minimiin, joten mitään ovien paukuttelua ei ole tarvinnut harrastella. Onneksi mieheni sukulaiset arvostavat meitä.

Vierailija
31/94 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin kertoisit mun isosiskosta! Aivan samanlaista ollut mun elämä tyranni siskon kanssa. Nauranu, nälviny ja haukkunut päin naamaa. Kateellinen on. Ei vaan myönnä itselleen sitä. Usea vuosi ollut rauhallista, ilman tuota narsistista siskoa. Ei oo ikävä.

Vierailija
32/94 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut välejä poikki.

Mutta alkoholisoituneeseen siskooni en pidä yhteyttä.

Olisinko viimeksi nähnyt hänet pari vuotta sitten. On asunut nykyisen juopon miehensä kanssa noin 7-8 vuotta yhdessä. En ole tavannut miestään kertaakaan. Heillä yhteiset harrastukset. Reissu Viroon, iso lasti. Sitten sen tuhoaminen seuraavat pari-kolme kuukautta, kurkusta alas kaatamalla. Toista tätä.

Onnea vaan heille.

Vierailija
33/94 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauan jaksoin olla sinisilmäinen idiootti sisareni suhteen. Välitin, kuuntelin, kannustin, rakastin sydän ruvella. Olin niiiin ylpeä. Ei tässä mitään täydellisiä olla, kukaan ole, mutta sen tiedän, että rakkautta se oli jota tunsin. Rakastin muutakin perhettäni.

En rakasta enää. On se kumma, että rakastava saa aina väheksyntää, pilkkaa, vihaa, puukon iskuja selkään, kateutta, hyväksikäyttämistä ja hylkäämistä osakseen. Sairasta.

Tuossa noita syitä, miksi olen lyönyt välit poikki häneen. Hän löi välit poikki ensimmäisenä koronakeväänä ja vajaan vuoden päästä minun mittani tuli täyteen. Nykyään katson hänen lävitseen, kun se kuvatus kävelee vastaan. Myöhemmin löin välejä poikki myös muutamaan muuhun myrkkykäärme-sisarukseen. Mun selästä ei löydy enää paikkaa uudelle puukon jäljelle.

Vierailija
34/94 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takasin lainan, yhtenä neljästä . Jättivät lainan pystyyn, samoin muut takaajat muutti Ruotsiin tai jäivät tukipummeiksi.

Minä olin ainoa jolla oli elämä järjestyksessä. Siitä kiitokseksi tulikin kotiin pankkisiirtolomake, jossa maksettavaa n 238 000€, maksuaikaa kaksi viikkoa.

Eipä ole ollut minulla puhuttavaa kenekään perheenjäseneni kanssa. Asia on hys-hys ja voi-voi.

Minulta ei ole pyydetty paskatemppua ikinä anteeksi, pennilläkään ei ole kukaan osallistunut ko velan maksamiseen. Paitsi minä , tietysti.

Vierailija
35/94 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut poikki välit siskooni. Kohteli minua aina alentavasti, eikä koskaan pyytänyt anteeksi sitä, että käytti minua lapsena seksuaalisesti hyväkseen.

En kaipaa häntä elämääni.

Vierailija
36/94 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan nyt tämän vanhan ketjun, mutta kyllä. Mun oli tänään pistettävä välit poikki narsistiseen siskooni. Hän on aina kohdellut minua huonosti (lapsesta saakka) ja hänelle lähinnä olin se riippakivi/häpeäpilkku sekä roskakori jota voi kohdella huonosti ja jolle voi naljailla kaikesta. Olin erilainen lapsi, tunteellinen sekä hiljainen. Kun vuosikausia tuollaista kuuntelit ja miten hän naureskeli mun asiota ja mua vanhemmille, niin kyllähän siinä se itsetunto mureni pala kerrallaan ja nykyään olen sellainen ihminen mikä en olisi esim teini-iässä halunnut olla. Masennus, ahdistuskohtaukset (pahat sellaiset) sekä pakonomainen tarve miellyttää muita ja tehdä kaikki mitä toiset haluaa, on lähtöisin siitä miten hän mua kaikki ne vuodet kohteli. Joskus vanhemmat puolusti mua, mutta ei yleensä. Itsetuhoiset ajatukset oli aina silloin läsnä kun olin jollain tapaa hänen kanssaan tekemisissä ja en vaan yksinkertaisesti jaksanut enään, minkä vuoksi pistin välit poikki. En usko että hän tulee siitä muuttumaan. Ei narsisti koskaan katso peiliin vaan aina vika on aina muissa.

Vierailija
37/94 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panetti itseään mummiähellä. Pihalle molemmat.

Vierailija
38/94 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen välien poikkilaittamista. Hän ei tule muuttumaan. Olen 10 vuotta kommunikoinut siskoni kanssa niin vähän kuin mahdollista. Hän on tietoisesti ja tahallaan paha ihminen. Mitä sitä turhaan yhteyttä pitämään henkilöön, joka haluaa tahallaan satuttaa.

Vierailija
39/94 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on yli 40 v. Hän kuulemma edelleen kostaa minulle asioita, jotka olen tehnyt silloin kun olin 3-5 v. lapsi.

Vierailija
40/94 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisko on minä-minä tyyppiä, joka tarvitsee paljon omaa tilaa ympärilleen. Hän kuluttaa rahaa mielitekoihinsa uskoen, että joku hänet aina pelastaa pulasta. Seurustelu ei onnistu, kun ei sopeudu. Lapsiakaan ei ole, vaikka ikää kyllä on. Ei suunnittele elämäänsä etukäteen ja joutuu siksi turvautumaan vanhempiemme taloudelliseen apuun, mutta ei silti ota neuvoja vastaan, vaikka ei siis todellakaan ole itseänäinen... Me muut ollaan aikuisia ja kustannetaan elämisemme ja jopa lastemmekin elämä. Perheellisen on osattava ajatella tulevaisuuttakin:)

Katkaisin välit siskoon, joka hän yritti suositella parisuhteen ja lasten hankkimista, piti sitä aikuisuuden mittana. Törkeää asenteellisuutta se oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi