Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko käynnistyksen syystä että mies lähtee työmatkalle.

Vierailija
12.01.2012 |

Vauvan laskettu aika on ollut jo ja minulle sanottiin että saan käynnistyksen 23.päivä kun vauva on tarpeeksi yliaikainen. Mieheni kuitenkin lähtee työmatkalle yhdeksäksi päiväksi 21.päivä joten joutuisin synnytykseen ja lapsivuodeosastolle yksin enkä tiedä kuka edes hoitaisi kaksivuotiastamme. Voiko tälläisestä syystä saada käynnistys ensiviikolle vaikka 18.päivä. Vauva ei ole antanut mitään merkkejä että itsestään lähtisi syntymään. Uskon joutuvani joka tapauksessa käynnistykseen niinkuin edelliselläkin kerralla.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että et.

Mitä teette jos joudutkin itse jäämään sairaalaan vaikka käynnistys olisikin 21. päivä?

Vierailija
2/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä viikonlopulle. Perjantaina kävin yliaikakonrtollissa (41+3) ja maanantaille ehdottivat käynnistysaikaa. Miehellä kuitenkin silloin päivän kestävä työreissu (siis olisi illalla myöhään tullut kotiin), niin kysyimme onnistuuko käynnistys aikaisemmin tai olisimme olleet valmiit odottamaan tiistaillekkin (silloin viikot 42+0), niin heti luvattiin käynnistys viikonlopulle. Aluksi sunnuntaille, mutta soittivat perään ja siirsivät lauantaille.

Aina siis kannattaa kysyä, ja teillä tosi hyvät perustelutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitakoon asiansa toisin.

Että lapsen sopii tulla kun se teille sopii :D

Vierailija
4/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tosiaankaan saa käynnistystä miehen työmatkan vuoksi. T:Kätilö

Vierailija
5/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan kyllä että saadaan. Miehen työpaikka kun ei todellakaan mikään kaupan kassa, vaan hän on täysin korvaamaton työssänsä, eli siihen ei saa tuuraajaa enää.

et tosiaankaan saa käynnistystä miehen työmatkan vuoksi. T:Kätilö

Vierailija
6/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synnytyksenne käynnistyisi itsestään, niin että mieskin pääsisi mukaan. Mutta käynnistystä harkittaessa se on pääosin vauvan sekä äidin vointi, joka ratkaisee käynnistys/kypsyttelyajankohdan. Miehen työmatka eikä esikoisen hoito- ongelmat ole mikään syy käynnistyksen aikaistamiselle oli mies mikä hyvänsä tärkeä "puolijumala"

T: se sama kätilö

Vierailija
7/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos äidin vointi on tärkeää käynnistystä harkittaessa niin silloin se käynnistetään silloin kun tuo puolijumalakin on paikalla.

että synnytyksenne käynnistyisi itsestään, niin että mieskin pääsisi mukaan. Mutta käynnistystä harkittaessa se on pääosin vauvan sekä äidin vointi, joka ratkaisee käynnistys/kypsyttelyajankohdan. Miehen työmatka eikä esikoisen hoito- ongelmat ole mikään syy käynnistyksen aikaistamiselle oli mies mikä hyvänsä tärkeä "puolijumala"

T: se sama kätilö

Vierailija
8/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lähelläkään vielä 42 viikkoa, niin en usko, että saat käynnistystä. Ja kaksi kertaa käynnistettynä voin sanoa, että oma rumbansa siinäkin on. En voi ymmärtää, miten mies ei voi siirtää tai olla menemättä työreissulle?!

Vierailija
9/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri.

Joku nipo voi kieltää, mut pyydä päästä toiselle lääkärille.

tuo on ihan hyvä syy pyytää käynnistys ja kun kerta ollaan jo noin pitkällä. Ei ole mitään syytä olla käynnistämättä.

Tsemppiä ja toivottavasti sulle sattuu mukava lääkäri kohdalle, eikä tuollaista kuin tuo mukamas yksi kätilö tuossa ylempänä.

Samassa veneessä ollaan oltu ja hommat hoitu mallikkaasti.

Vierailija
10/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en ikinä suostuisi menemään rajumpaan ja kivuliampaan käynnistettyyn synnytykseen noin heppoisen syyn takia.

Kukaan ei ole työssään noin korvaamaton, vaikka olisi ulkoministeri.

Vierailija
11/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se lapsi välttämättä samana päivänä synnyt. Itselläni alettiin synnytystä käynnistellä ma aamupäivällä ja vauva syntyi to iltana.

Vierailija
12/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synnytyksenne käynnistyisi itsestään, niin että mieskin pääsisi mukaan. Mutta käynnistystä harkittaessa se on pääosin vauvan sekä äidin vointi, joka ratkaisee käynnistys/kypsyttelyajankohdan. Miehen työmatka eikä esikoisen hoito- ongelmat ole mikään syy käynnistyksen aikaistamiselle oli mies mikä hyvänsä tärkeä "puolijumala" T: se sama kätilö

Oikeasti en usko edes, että olet kätilö. Ja jos niin pahasti sattuis oleen, että olet. Osanottoni sun asiakkaiks joutuville ja jo olleille.

Vierailija
13/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on musikaalikiertueella, häntä ei voi korvata eikä oopperaa siirtää kun liputkin on myyty. Jotkut vaan tekee sellaista työtä ettei voi olla pois vaikka olis keuhkokuumeessa. Ja et sää mikää kätilö ole:D tai sit mä olen astronautti:D

Jos ei ole lähelläkään vielä 42 viikkoa, niin en usko, että saat käynnistystä. Ja kaksi kertaa käynnistettynä voin sanoa, että oma rumbansa siinäkin on. En voi ymmärtää, miten mies ei voi siirtää tai olla menemättä työreissulle?!

Vierailija
14/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tunnen tämän paikan synnytysosaston ylilääkärin niin luulen että hän ainakin viime kädessä antaisi luvan. En pelkää käynnistystä, olen sen jo kerran kokenut ja hyvin meni:)

lääkäri.

Joku nipo voi kieltää, mut pyydä päästä toiselle lääkärille.

tuo on ihan hyvä syy pyytää käynnistys ja kun kerta ollaan jo noin pitkällä. Ei ole mitään syytä olla käynnistämättä.

Tsemppiä ja toivottavasti sulle sattuu mukava lääkäri kohdalle, eikä tuollaista kuin tuo mukamas yksi kätilö tuossa ylempänä.

Samassa veneessä ollaan oltu ja hommat hoitu mallikkaasti.

Vierailija
15/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käynnistys kantsii pyytää ainakin viikkoa ennen työmatkaa jos haluat varmistella että olet kotona. Käynnistykseen kun voi mennä 4-5 päivääkin.

Joka tapauksessa joku plan b on oltava. Mitäs teette jos joudut jäämään itse sairaalaan vaikka viikoksi? Sektionkin kanssa aika hankalaa olla 2-vuotiaan ja vauvan kanssa.

Vierailija
16/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle saan aina hoitajan hätätapauksessa jostakin sisaruksestani, tärkeintä olisi että isä näkisi vauvan syntymän. Edellinen syntyi parissa tunnissa käynnistyksestä. Muita varasuunnitelmia ei vielä ole. Huomenna on ultralääkäri äitipolilla ja aion nyt sitten tätä asiaa kysyä.

Mutta käynnistys kantsii pyytää ainakin viikkoa ennen työmatkaa jos haluat varmistella että olet kotona. Käynnistykseen kun voi mennä 4-5 päivääkin.

Joka tapauksessa joku plan b on oltava. Mitäs teette jos joudut jäämään itse sairaalaan vaikka viikoksi? Sektionkin kanssa aika hankalaa olla 2-vuotiaan ja vauvan kanssa.

Vierailija
17/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi tarvitse kätilönä päättää, kenen synnytys käynnistetään ja kenen ei. Se on lääkärin työtä. Turhia käynnistyksiä pyritään välttämään ( se on kuin kerjäis verta nenästään). Ja vaikka saisitkin ylilääkäriltä vinguttua itsellesi käynnistyksen, ei mikään takaa, että vauva siltikään syntyy ennen miehen huipputärkeää kiertuetta. Lääkäri kyllä asiallisesti opastaa teitä käynnistelyn riskeistä ja kestosta. Nykypäivän ihmiset on vaan niiiiiiin itsekeskeisiä.

Vierailija
18/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sun ei tarvikkaan päättää millon vauvat käynnistetään. Jos sä olisit käynnistysjumala niin mulla ei olis tätä vauvaa vielä ens kesänäkään:D synnytyspelon takia äideille tehdään sektioita rv 39-40, tähän verraten en koe olevani itsekäs kun haluan mieheni näkemään synnytyksen rv 41-42.

Vierailija
19/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 3 lasta pykännyt maailmaan ilman miestä, joka seilaa maailman merillä. En edes ajatellut moista.

Vierailija
20/72 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, että saa. Kokemukseni mukaan sairaalat ovat hyvin haluttomia käynnistyksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi