Saanko käynnistyksen syystä että mies lähtee työmatkalle.
Vauvan laskettu aika on ollut jo ja minulle sanottiin että saan käynnistyksen 23.päivä kun vauva on tarpeeksi yliaikainen. Mieheni kuitenkin lähtee työmatkalle yhdeksäksi päiväksi 21.päivä joten joutuisin synnytykseen ja lapsivuodeosastolle yksin enkä tiedä kuka edes hoitaisi kaksivuotiastamme. Voiko tälläisestä syystä saada käynnistys ensiviikolle vaikka 18.päivä. Vauva ei ole antanut mitään merkkejä että itsestään lähtisi syntymään. Uskon joutuvani joka tapauksessa käynnistykseen niinkuin edelliselläkin kerralla.
Kommentit (72)
sun huomisen käyntis yhteydessä.
-klö
että synnytyksenne käynnistyisi itsestään, niin että mieskin pääsisi mukaan. Mutta käynnistystä harkittaessa se on pääosin vauvan sekä äidin vointi, joka ratkaisee käynnistys/kypsyttelyajankohdan. Miehen työmatka eikä esikoisen hoito- ongelmat ole mikään syy käynnistyksen aikaistamiselle oli mies mikä hyvänsä tärkeä "puolijumala" T: se sama kätilö
Oikeasti en usko edes, että olet kätilö. Ja jos niin pahasti sattuis oleen, että olet. Osanottoni sun asiakkaiks joutuville ja jo olleille.
Öö, aika monen sairaalan kanta käynnistyksiin on se, että niitä tehdään vain jos äidin/lapsen henki/terveys on vaarassa. Varsinkin viikonloppuisin. Itselläni oli viimeisin raskaus jo 41+5 ja verenpaineet nousi yhtäkkiä huippulukemiin perjantaina. Ihan viimeiseen asti arpoivat että onko saleissa tilaa ja henkilökuntaa vai meneekö käynnistys maanantaille. Osastolla odottelin ja pääsin kuin pääsinkin sitten lauantaina puolen päivän jälkeen saliin suoraan tippaan.
Sulla on puolijumala miehenä ja synnärin ylilääkäri on paras kaverisi ja olet kaiken kokenut ja täysin varma että saat käynnistyksen ennen kuin supermiehesi lähtee pelastamaan maailmaa.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tunnen tämän paikan synnytysosaston ylilääkärin niin luulen että hän ainakin viime kädessä antaisi luvan. En pelkää käynnistystä, olen sen jo kerran kokenut ja hyvin meni:)
mikään napin painallus... Varsinkin, jos se tehdään varhain. Yliajalla yleensä reagoi nopeammin.
No haloo kaupan kassa pystyy vaihtamaan työvuoroja, mun mies ei. Ei sun tarvi raivota vaikka sun mies onkin kaupan kassa/varastomies. Ja mua nyt lähinnä kiinnostaa saada se mies synnytykseen mukaan, sen jälkeen pärjään kyllä sen yhdeksän päivää kun hän on poissa.
Mä veikkaan kyllä että saadaan. Miehen työpaikka kun ei todellakaan mikään kaupan kassa, vaan hän on täysin korvaamaton työssänsä, eli siihen ei saa tuuraajaa enää.
et tosiaankaan saa käynnistystä miehen työmatkan vuoksi. T:Kätilö
Tuskin sillä on mitään merkitystä tässä asiassa kuinka helkkarin tärkeä sun miehes on. Sitä paitsi ootko ajatellu että elämää on sen synnytyksen jälkeenkin?
Jos asut helsingissä niin ihan mielenkiinnolla odotan millainen herkku siellä on:D
Oletan että menee samanlailla kun viimekertainen käynnistys joka tehtiin 40+2. Syntyi heti, eiköhän se nytkin nopiaan tule kun viikkoja on vielä enemmän.
No haloo kaupan kassa pystyy vaihtamaan työvuoroja, mun mies ei. Ei sun tarvi raivota vaikka sun mies onkin kaupan kassa/varastomies. Ja mua nyt lähinnä kiinnostaa saada se mies synnytykseen mukaan, sen jälkeen pärjään kyllä sen yhdeksän päivää kun hän on poissa.
Mä veikkaan kyllä että saadaan. Miehen työpaikka kun ei todellakaan mikään kaupan kassa, vaan hän on täysin korvaamaton työssänsä, eli siihen ei saa tuuraajaa enää.
et tosiaankaan saa käynnistystä miehen työmatkan vuoksi. T:Kätilö
Tuskin sillä on mitään merkitystä tässä asiassa kuinka helkkarin tärkeä sun miehes on. Sitä paitsi ootko ajatellu että elämää on sen synnytyksen jälkeenkin?
Olet siis näitä hienostomammoja jotka eivät saa sitä lasta aikaiseksi ilman että mies pitää kädestä kiinni kukanaskelkuvioinen kauluspaita kaulaanasti napitettuna.
Voi herranjumala minkälaisille "minun maailmani on tärkein maailma" -ihmisille annetaankaan lapsia!!!
Voit ihan hyvin saada käynnistyksen tai sit et, riippuu varmasti lääkärin päivästä ja asenteesta. Ja toivon todella että siellä on selväpäinen lääkäri jota ei tuollaiset snobit hyppyytä omien naurettavien vaatimustensa mukaan. Sairaalassa edistetään ihmisten terveyttä että mitään snobien elämän helppoutta.
Sulla on puolijumala miehenä ja synnärin ylilääkäri on paras kaverisi ja olet kaiken kokenut ja täysin varma että saat käynnistyksen ennen kuin supermiehesi lähtee pelastamaan maailmaa.
Olet täysin oikeassa, halusin vain tietää onko muut supermiehien morsiamet saaneet käynnistystä myös siitä syystä että miehen pitää lähteä pelastamaan maailmaa. Kyllähän muutama on saanut, joten se varmisti asiani:D
Hienostomamma ja snobi sopivat minulle täysin. Mutta kukkakauluspaitaa mieheni ei käytä. Hänellä on yleensä puku tai ainakin yksivärinen kauluspaita suorien housujen kanssa. Kaikki vaatteemme maksavat yli 100e euroa kappale. Enköhän siis saa käynnistyksen;) olenko unohtanut kertoa että kotonamme käy myös siivooja ja lastenhoitaja. Kukin elää tyylillään, mutta ei eksytä aiheesta;) Kerron huomenna sainko käynnistyksen!
että minkä ihmeen takia miehesi on edes suostunut lähtemään työmatkalle juuri niihin aikoihin kun teidän lapsenne on syntymässä?? Teillä on kumminkin ollut jo 9 kk tiedossa laskettu aika, ja koska lapsi ei juurikaan justiin silloin synny kun laskettu aika, vaan ehkä useimmiten menee yli, joten miksei ole voinut työnantajalle sanoa, että tuolle tietylle ajalle ei minkäänlaisia työmatkoja, koska pitää olla "hälytysvalmiudessa" kotipuolen juttuihin. Eikö perhe mene aina edelle?
Ap, että sairaalassa sun miehes on samanarvoinen oli sitten Siwan kassa, presidenttiehdokas, narkkari tai tangokuningas.... ai niin mut sähän siellä synnytät.
Töitä tehdään kun niitä on, ja aiemmin lääkäri arveli vauvan syntyvän jo joulukuussa joten uskalsimme ottaa keikan vastaan. No eipä sitten syntynytkään. Mutta töitä mies tekee perheensä tähden joten ei hän nyt ihan itsekäskään ole.
että minkä ihmeen takia miehesi on edes suostunut lähtemään työmatkalle juuri niihin aikoihin kun teidän lapsenne on syntymässä?? Teillä on kumminkin ollut jo 9 kk tiedossa laskettu aika, ja koska lapsi ei juurikaan justiin silloin synny kun laskettu aika, vaan ehkä useimmiten menee yli, joten miksei ole voinut työnantajalle sanoa, että tuolle tietylle ajalle ei minkäänlaisia työmatkoja, koska pitää olla "hälytysvalmiudessa" kotipuolen juttuihin. Eikö perhe mene aina edelle?
tärkeämpi, mutta synnytys pitää saada silloin kuin herrasväelle sopii.
Hohhoijaa, vai ei iskän työvuorot sovi...
Niin sen pitäisi olla että ihmiset on samanarvoisia mutta valitettavasti kuuluisuus, raha ja tutkinnot tekevät ihmisestä joskus toisten silmissä eriarvoisen. Harvoin narkkarilta pyydetään nimikirjoitusta kotiin vietäväksi. Sairaanhoitajatkin ovat vain ihmisiä jotka eivät voi sille mitään että kiinnostuvat julkkiksista mutta se ei kyllä käynnistykseen vaikuta mitenkään.
Ap, että sairaalassa sun miehes on samanarvoinen oli sitten Siwan kassa, presidenttiehdokas, narkkari tai tangokuningas.... ai niin mut sähän siellä synnytät.
etkö ole mitään elämässä oppinut? Tehdä nyt lapsia jonkun paskantärkeilijän kanssa. Vai "musikaalikiertue"... Tulet kyllä tulevaisuudessa kantamaan paljon lastesi surua siitä etteivät he ole koskaan niin tärkeitä teille kuin Iskän Työ.
Hauska keskustelu ja ap on vitsikäs vastaaja tyhmille kommenteille. Joka tapauksessa luulen että hän saa käynnistuksen, minäkin sain Helsingissä. E
Hyvin ehtii panemaan ja kiertueelle muttei oman lapsensa syntymään!